Sosyal Bilgiler Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı 2022-2023 eğitim öğretim yılında kurulmuştur.
Bilim Uzmanı
Yüksek lisans
Yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ve YÖK tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Programa öğrenci kabulü ve başvuru koşulları akademik dönem başlamadan önce Lisans Üstü Eğitim Enstitüsü İnternet adresinde yayınlanmaktadır. Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
Yalnızca eşdeğer formal programlardaki önceki öğrenmelerin transferi yapılabilmektedir.
Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programı alanında öğretim elemanı ve akademisyen yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Yüksek Lisans Programı, Sosyal Bilgiler öğretiminde çağdaş yaklaşımlar, araştırma yöntem ve teknikleri, istatistik ve uygulamaları, Sosyal Bilgiler öğretiminde materyal geliştirme, öğretmenin kişisel ve mesleki gelişimi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili zorunlu dersler içermektedir. Eğitim planında zorunlu derslere ilave olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre seçebilme şansı sunulan seçmeli dersler bulunmaktadır.
1 | Sosyal Bilgiler Eğitimi Yüksek Lisans Programının amacı; Türkiye’de ve dünyada eğitim ve öğretim ihtiyaçlarını ve eğitim alanında yaşanan güncel gelişmeleri takip edebilen ve bu doğrultuda kendini geliştirebilen bilim insanları yetiştirmektir. |
2 | Sosyal Bilgiler Eğitimi Yüksek Lisans Programının amacı; sosyal bilgiler eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapabilecek akademik yeterliliğe sahip ve bu alanla ilgili problemlere çözüm üretebilecek üretken bilim insanları yetiştirmektir. |
3 | Sosyal Bilgiler Eğitimi Yüksek Lisans Programının amacı; sosyal bilgiler eğitimi ve öğretimi ile ilgili lisans programlarına öğretim elemanı yetiştirmek ve programda öğrenim gören öğrencilerin akademik bilgi ve becerilerini geliştirmektir. |
4 | Sosyal Bilgiler Eğitimi Yüksek Lisans Programının amacı; sosyal bilimler alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilen, uygulayabilen eğitim uzmanları yetiştirmektir. |
5 | Sosyal Bilgiler Eğitimi Yüksek Lisans Programının amacı; bilimsel okuryazar olan, eleştiren, sorgulayan, araştıran ve karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirebilen üst düzey düşünme becerilerine sahip, hem akademik hem de eğitimsel açıdan donanımlı eğitim uzmanları yetiştirmektir. |
Bu programın mezunları ön koşulları yerine getirmeleri durumunda doktora çalışmalarına devam edebilirler. Bunun yanı sıra, üniversitelerde okutmanlık ya da akademisyenlik seçenekleri vardır.
Yüksek Lisans Programını başarı ile tamamlayanlar, diğer üniversitelere bağlı Lisansüstü Eğitim Enstitülerindeki Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doktora Programlarında veya yakın programların öngörülen koşullarını sağlamaları halinde Doktora programlarında öğrenimlerine devam edebilirler.
Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına girerler. Başarı notuna, ara sınav katkısı %40 ve yılsonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Bir desten AA, AB, BA, BB, BC,CB, CC notlarınından birini alan öğrenci başarılı sayılır. Ayrıcı seminer, uzmanlık alan dersi ve tez çalışmasından başarılı olan öğrenciler mezun olmaya hak kazanır.
En az 8 ders (120 AKTS), seminer, uzmanlık alan dersi ve tez çalışmalarından başarılı olan öğrenciler mezun olmaya hak kazanırlar.
Tam Zamanlı
Yozgat Bozok Üniversitesi. Eğitim Fakültesi. Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Hacı ÇOBAN. E-posta: haci.coban@bozok.edu.tr
Öğrenciler Yozgat Bozok Üniversitesi ve Eğitim Fakültesi'nin bütün imkanlarından yararlanmaktadır.
1 | Sosyal Bilgiler alanındaki bir disiplinde kuramsal/uygulamalı özgün çalışmalar yapabilme |
2 | Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirebilme |
3 | Sosyal Bilgiler alanındaki güncel gelişmeleri/kendi çalışmalarını farklı seviyelerde yazılı/sözlü/görsel olarak aktarabilme |
4 | Sosyal Bilgiler alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayabilme/çözüm yöntemi geliştirebilme/uygulayabilme |
5 | Sosyal Bilgiler alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme/çözüm üretebilme |
6 | Sosyal Bilgiler alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme/kendi öğrenmesini yönlendirebilme/ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme |
7 | Eleştirel düşünme becerileri geliştirebilme |
8 | Güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirebilme |
9 | Araştırma kapsamında elde ettiği bulguları bilimsel yöntemleri kullanarak rapor edebilme |
10 | Sosyal Bilgiler öğretim programının güncellenmesi çalışmalarına ilişkin akademik bir perspektif geliştirebilme |
11 | Bilişim teknolojilerini kullanma becerisi edinebilme/geliştirebilme |
12 | Önceki öğrenmelerinden/deneyimlerinden yararlanabilme |
13 | Sosyal Bilgiler alanındaki problemler ile ilgili geliştirdiği çözüm önerilerini yaşamı kolaylaştırmak amacıyla kullanabilmek |
14 | Küresel toplumu ilgilendiren problemlere duyarlı bir dünya görüşü geliştirebilme |
15 | Kültürel mirasın öğretim uygulamaları ile aktarımına katkıda bulunabilme |
16 | Kavram/olgu/düşünce ve duygularını sözlü/yazılı olarak yabancı dilde ifade edebilme |
17 | Kavram/olgu/düşünce ve duygularını anadilde ifade edebilme |
18 | Sosyal Bilgiler dersini oluşturan disiplinler arasındaki etkileşimi açıklayabilme |
19 | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği temel alanında uzmanlık düzeyindeki bilgileri ifade edebilme |
20 | Çalışma alanına uygun olan bilimsel araştırma teknik/yöntem/stratejilerini seçebilme/uygulayabilme |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEYL500 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
SBEYLSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 15 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEYL501 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
SBEYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
SBEYLSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 2 | 0 | 15 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
SBEYL503 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEYL502 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
SBEYL503 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
SBEYLSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEYL510 | Türkçe | NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL511 | Türkçe | SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE ÇOKLU OKURYAZARLIKLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL512 | Türkçe | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KÜLTÜR AKTARIMI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL513 | Türkçe | SANAT TEMELLİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL514 | Türkçe | SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE BECERİ VE DEĞER EĞİTİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL515 | Türkçe | SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL516 | Türkçe | TÜRKİYE’NİN DEMOGRAFİK ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL517 | Türkçe | OSMANLI DÖNEMİ COĞRAFYA ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL518 | Türkçe | UYGARLIK TARİHİ EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL519 | Türkçe | TÜRK DÜNYASI TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL520 | Türkçe | CUMHURİYET DÖNEMİ DÜŞÜNCE HAYATI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL521 | Türkçe | CUMHURİYET DÖNEMİNDE SİYASİ HAYAT | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL522 | Türkçe | ESKİÇAĞ ANADOLU TARİHİ VE KÜLTÜRÜ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL523 | Türkçe | ETKİNLİK TEMELLİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYLSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
SBEYL510 | Türkçe | NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL511 | Türkçe | SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE ÇOKLU OKURYAZARLIKLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL512 | Türkçe | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KÜLTÜR AKTARIMI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL513 | Türkçe | SANAT TEMELLİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL514 | Türkçe | SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE BECERİ VE DEĞER EĞİTİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL515 | Türkçe | SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL516 | Türkçe | TÜRKİYE’NİN DEMOGRAFİK ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL517 | Türkçe | OSMANLI DÖNEMİ COĞRAFYA ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL518 | Türkçe | UYGARLIK TARİHİ EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL519 | Türkçe | TÜRK DÜNYASI TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL520 | Türkçe | CUMHURİYET DÖNEMİ DÜŞÜNCE HAYATI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL521 | Türkçe | CUMHURİYET DÖNEMİNDE SİYASİ HAYAT | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL522 | Türkçe | ESKİÇAĞ ANADOLU TARİHİ VE KÜLTÜRÜ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
SBEYL523 | Türkçe | ETKİNLİK TEMELLİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |