GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBEYL511 SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE ÇOKLU OKURYAZARLIKLAR Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı değişen dünya koşullarıyla birlikte, gelişen ve yenilenen sosyal bilgilerle bağlantılı çoklu okuryazarlıklara ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.


Doç. Dr. Uğur GEZER


1 Okuryazarlık kavramını geçmişten günümüze değerlendirir.
2 Sosyal bilgiler eğitiminde okuryazarlıkların önemini kavrar.
3 Sosyal bilim disiplinleri ve okuryazarlıklar arasındaki ilişkiyi analiz eder.
4 Sosyal bilgiler eğitiminde okuryazarlık temelli ders tasarımı gerçekleştirebilir.
5 Sosyal bilgiler eğitiminde okuryazarlık temelli araştırma problemi oluşturabilir.

Birinci Öğretim



[Yok]


Sosyal bilgiler öğretiminde çoklu okuryazarlık kavramının tanımı, amacı, yapısı. Çoklu okuryazarlığı oluşturan disiplinler ve sosyal bilgileri oluşturan farklı disiplinler de okuryazarlık türleri. Sosyal bilgiler öğretiminde çevre okuryazarlığı. Sosyal bilgiler öğretiminde ekonomi (finansal) okuryazarlığı. Sosyal bilgiler öğretiminde medya okuryazarlığı. Sosyal bilgiler öğretiminde eleştirel okuryazarlık. Sosyal bilgiler öğretiminde politik okuryazarlık ve aktif vatandaşlık. Sosyal bilgiler öğretiminde dijital okuryazarlık. Sosyal bilgiler öğretiminde harita okuryazarlığı. Sosyal bilgiler öğretiminde coğrafya okuryazarlığı. Sosyal bilgiler öğretiminde hukuk okuryazarlığı. Sosyal bilgiler öğretiminde tarih okuryazarlığı. Sosyal bilgiler öğretiminde sosyoloji okuryazarlığı. Sosyal bilgilerde çoklu okuryazarlıklar ile ilgili genel değerlendirme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sosyal bilgiler öğretiminde çoklu okuryazarlık kavramının tanımı, amacı, yapısı. Düz anlatım, tartışma Derse ait sunum, temel kaynaklar ve örnek makalelerin gözden geçirilmesi.
2 Sosyal bilgiler öğretiminde çevre okuryazarlığı. Düz anlatım, tartışma Derse ait sunum, temel kaynaklar ve örnek makalelerin gözden geçirilmesi.
3 Sosyal bilgiler öğretiminde medya okuryazarlığı. Düz anlatım, tartışma Derse ait sunum, temel kaynaklar ve örnek makalelerin gözden geçirilmesi.
4 Sosyal bilgiler öğretiminde ekonomi (finansal) okuryazarlığı. Düz anlatım, tartışma Derse ait sunum, temel kaynaklar ve örnek makalelerin gözden geçirilmesi.
5 Sosyal bilgiler öğretiminde eleştirel okuryazarlık. Düz anlatım, tartışma Derse ait sunum, temel kaynaklar ve örnek makalelerin gözden geçirilmesi.
6 Sosyal bilgiler öğretiminde politik okuryazarlık ve aktif vatandaşlık. Düz anlatım, tartışma Derse ait sunum, temel kaynaklar ve örnek makalelerin gözden geçirilmesi.
7 Sosyal bilgiler öğretiminde dijital okuryazarlık. Düz anlatım, tartışma Derse ait sunum, temel kaynaklar ve örnek makalelerin gözden geçirilmesi.
8 Sosyal bilgiler öğretiminde harita okuryazarlığı. Düz anlatım, tartışma Derse ait sunum, temel kaynaklar ve örnek makalelerin gözden geçirilmesi.
9 Sosyal bilgiler öğretiminde coğrafya okuryazarlığı. Düz anlatım, tartışma Derse ait sunum, temel kaynaklar ve örnek makalelerin gözden geçirilmesi.
10 Sosyal bilgiler öğretiminde hukuk okuryazarlığı. Düz anlatım, tartışma Derse ait sunum, temel kaynaklar ve örnek makalelerin gözden geçirilmesi.
11 Sosyal bilgiler öğretiminde tarih okuryazarlığı. Düz anlatım, tartışma Derse ait sunum, temel kaynaklar ve örnek makalelerin gözden geçirilmesi.
12 Sosyal bilgiler öğretiminde sosyoloji okuryazarlığı. Düz anlatım, tartışma Derse ait sunum, temel kaynaklar ve örnek makalelerin gözden geçirilmesi.
13 Sosyal bilgiler öğretiminde teknoloji okuryazarlığı. Düz anlatım, tartışma Derse ait sunum, temel kaynaklar ve örnek makalelerin gözden geçirilmesi.
14 Sosyal bilgilerde okuryazarlıklar üzerine geliştirilen araştırma problemlerinin incelenmesi Düz anlatım, tartışma, sunum Derse ait sunum, temel kaynaklar ve örnek makalelerin gözden geçirilmesi.

Gençtürk, E. ve Karatekin, K .(edt.) (2013). Sosyal bilgiler için çoklu okuryazarlıklar.Ankara: Pegem.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Rapor Hazırlama 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 10 10
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 6 2 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 11 2 22
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 1
ÖÇ 2 1 1 1
ÖÇ 3 4 1 1 4
ÖÇ 4 1 1
ÖÇ 5 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek