Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEYL514 | SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE BECERİ VE DEĞER EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu derste bilim uzmanı adaylarının Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında yer alan beceri ve değerleri belirleyebilmeleri, açıklayabilmeleri, sınıflayabilmeleri ve bu beceri ve değerlerin etkili bir şekilde öğretimine yönelik strateji yöntem ve teknikleri kullanabilmeleri, yaratıcı materyal ve etkinlikler tasarlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Üyesi Nazike Karagözoğlu
1 | Sosyal Bilgiler dersinde beceri öğretiminin önemini açıklar. |
2 | Sosyal Bilgiler öğretim programını ve ders kitaplarını beceriler açısından inceler. |
3 | Beceri eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikleri açıklar, planlar ve uygular. |
4 | Beceri eğitiminde kullanılabilecek özgün materyal ve etkinlikler tasarlar. |
5 | Sosyal Bilgiler dersinde değer eğitiminin yerini ve önemini açıklar. |
6 | Sosyal Bilgiler öğretim programını ve ders kitaplarını değerler açısından inceler. |
7 | Değer eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikleri açıklar, planlar ve uygular. |
8 | Değer eğitiminde kullanılabilecek özgün materyal ve etkinlikler tasarlar. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Beceri eğitimi ve önemi, beceri türleri, beceri öğretiminde materyal ve yöntem, değer eğitimi ve önemi, değerlerin sınıflandırılması, değer eğitimi yaklaşımları, değer eğitiminde materyal ve yöntem.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sosyal bilgiler dersinde beceri ve değer eğitimi dersinin amaçları, kavramları ve içeriğinin tanıtılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
2 | Sosyal bilgiler dersinde kazandırılacak becerilerin tanımı ve sınıflandırılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
3 | Sosyal bilgiler dersi öğretim programında beceri eğitimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
4 | Sosyal bilgiler ders kitaplarında beceri eğitimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
5 | Beceri eğitimi yaklaşım, yöntem ve teknikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
6 | Beceri eğitiminde kullanılabilecek özgün materyal ve etkinlikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
7 | Beceri eğitiminde kullanılabilecek özgün materyal ve etkinlikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
8 | Sosyal bilgiler dersinde beceri eğitimine yönelik yapılan çalışmaların incelenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
9 | Sosyal bilgiler dersinde kazandırılacak değerlerin tanımı ve sınıflandırılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
10 | Sosyal bilgiler dersi öğretim programında değer eğitimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
11 | Sosyal bilgiler ders kitaplarında değer eğitimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
12 | Değer eğitimi yaklaşım, yöntem ve teknikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
13 | Değer eğitiminde kullanılabilecek özgün materyal ve etkinlikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
14 | Sosyal bilgiler dersinde değer eğitimine yönelik yapılan çalışmaların incelenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
1- Konu ve Beceri Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi I- II (2021) Ed.: Tekin Çelikkaya ve Hamza Yakar. Nobel Akademik Yayıncılık 2- Sosyal Bilgilerde Beceri Eğitimi (2019). Ed.: Bülent Aksoy, Bülent Akbaba ve Bahadır Kılcan. Pegem Akademi, 3- Karakter Ve Değer Eğitimi̇ (2019). Ed.: Vedat Aktepe ve Mevlüt Gündüz. Pegem Akademi Yayıncılık 4- Uygulama Örnekleriyle Çokkültürlü Eğitim Ve Değerler Eğitimi (2019). Birsel Aybek, Serkan Aslan. Anı Yayıncılık 5- Sosyal Bilgiler Öğretimi Kitapları 6- Sosyal Bilgilerde beceri ve değer eğitimine ilişkin makaleler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Makale Kritik Etme | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 2 | 3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 7 | 3 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 |