GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBEYL523 ETKİNLİK TEMELLİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


sosyal bilgilerde etkinlik temelli öğretimin önemini bilir.


Doç. Dr. Ayşegül Çelik Geldi


1 sosyal bilgiler ve etkinlik temelli öğretimin önemini bilir
2 sosyal bilgiler ve etkinlik temelli öğretime uygulamalı örnekler verebilir
3 sosyal bilgiler ve etkinlik temelli öğretim arasında ilişki kurulabilir
4 etkinlik temelli öğretimin özelliklerini bilir
5 etkinlik temelli uygulamalara örnekler verebilir

Birinci Öğretim


yok


yok


sosyal bilgilerde kullanılabilecek etkinlikler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 sosyal bilgiler ve çağdaş öğrenme-öğretme yöntemleri Sunuş yok
2 sosyal bilgiler ve etkinilk temelli öğretim sunuş yok
3 sosyal bilgiler ve etkinlik temelli öğretim sunuş yok
4 Etkinlik temelli öğretim nedir? sunuş makale inceleme
5 etkinlik temelli öğretimin özellikleri nelerdir sunuş makale inceleme
6 etkinlik temelli öğretim uygulamaları nelerdir sunuş makale inceleme
7 etkinlik temelli öğretim uygulamaları nelerdir sunuş makale inceleme
8 etkinlik temelli uygulama kuramları sunuş makale inceleme
9 etkinlik temelli öğretim örnekleri sunuş makale inceleme
10 etkinlik temelli öğretime ilişkin yapılan çalışmalar sunuş makale inceleme
11 sosyal bilgiler öğretim programında etkinlik temelli öğretim sunuş makale inceleme
12 Dünyada etkinlik temelli öğretim uygulamaları sunuş makale iinceleme
13 ülkemizde etkinlik temelli öğretim uygulamaları sunuş makale inceleme
14 genel değerlendirme sunuş yok

Küpcü, A. R. (2012). Etkinlik temelli öğretim yaklaşımının ortaokul öğrencilerinin orantısal problemleri çözme başarısına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13(3), 175-206. Lim C. P., & Chai, C. S. (2004). An activity-theoretical approach to research of ICT integration in Singapore schools: Orienting activities and learner autonomy. Computers & Education, 43, 215– 236. Mert Cüce, A. P. (2012). Etkinlik temelli matematik öğretimi yapılan sınıf ortamından yansımalar: aksiyon araştırması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon. Gürbüz, R. (2010). The effect of activity-based instruction on conceptual development of seventh grade students in probability.International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 41(6), 743–767. Hariharan, P. (2011). Effectiveness of activity – based – learning methodology for elementary school education. A paper submitted for National Child Rights Research Fellowship 2010.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 90
Makale Kritik Etme 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Makale Kritik Etme 1 8 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 7 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 7 42
Toplam İş Yükü (saat) 122

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek