Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEYL515 | SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı bilim uzmanı adaylarına sosyal bilgiler öğretiminde kullanılabilecek dijital öğretim teknolojilerinin tanıtılması ve söz konusu araç gereci ve materyallerini değerlendirme, seçme ve etkin biçimde kullanabilme becerilerinin kazandırılmasıdır. Ayrıca dijital öğretim teknolojileriyle kullanılabilecek hazır materyallerin etkin biçimde kullanılmasının yanı sıra öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda basit ve çoklu ortam içerikli, etkileşimli, çevrimdışı ve çevrimiçi e-öğretim materyalleri üretebilecek becerilerin kazandırılması hedeflenmiştir.
Doç. Dr. Nazike KARAGÖZOĞU
1 | Bilgi ve iletişim teknolojileri ve materyal tasarımının kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilme |
2 | Öğretim materyali hazırlama sürecini açıklayabilme |
3 | Bireysel ve gruplar arası farklılıkları destekleyecek nitelikte dijital materyal üretebilme. |
4 | Teknolojinin derse entegre edilmesi için uygun ortamlar oluşturabilme. |
5 | Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğretimde kullanılmasının güçlü ve zayıf yönlerini belirleyebilme. |
6 | Sosyal bilgiler öğretiminde bilgi iletişim teknolojisi kullanımına ilişkin araştırma yapabilmek. |
7 | Bilgi iletişim teknolojisi kullanımına ilişkin sorunları belirleme ve çözüm önerileri geliştirme. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Dijital öğretim teknolojilerinin tanıtılması ve söz konusu araç gereci ve materyallerini değerlendirme, seçme ve etkin biçimde kullanabilme, dijital öğretim teknolojileriyle kullanılabilecek hazır materyallerin etkin biçimde kullanılması, sosyal bilgiler de bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımının önemi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Bilgi Ve İletişim Teknolojileri dersinin amaç, kavram ve içeriği | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
2 | Öğretim Teknolojisine İlişkin Temel Kavramlar ve Tarihsel Gelişimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
3 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Materyal Kullanımı, Materyal Tasarım ve Hazırlama İlkeleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
4 | Dijital okuryazarlık | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
5 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Bilgi İletişim Teknolojilerinin Kullanımı ve Önemi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
6 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Bilgi İletişim Teknolojilerinin Kullanımında Yaşanan Sorunların İncelenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
7 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılabilecek Web2.0 Araçlarının İncelenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
8 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılabilecek Web2.0 Araçlarının İncelenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
9 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Web2.0 Araçlarının Kullanılmasına Yönelik Yapılmış Tez Ve Makalelerin İncelenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
10 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Web2.0 Araçlarının Kullanılmasına Yönelik Yapılmış Tez Ve Makalelerin İncelenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
11 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yapay Zeka Araçlarının incelenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
12 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yapay Zeka Kullanılmasına Yönelik Yapılmış Tez Ve Makalelerin İncelenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
13 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yapay Zeka Kullanılmasına Yönelik Yapılmış Tez Ve Makalelerin İncelenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
14 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Bilgi İletişim Teknolojilerinin Kullanımı İle İlgili Hazırlanan Çalışmaların Sunumu | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Konu ile ilgili bilimsel çalışmaların okunması |
- Sosyal Bilgiler Öğretiminde Eğitim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3. Baskı (2021) Ed.: Ramazan Sever ve Erol Koçoğlu. Pegem Akademi - Sosyal Bilgiler Öğretiminde Teknolojinin Kullanımı. Yakup Ayaydın. Yeni İnsan Yayınları - Sosyal Bilgiler Öğretimi Kitapları - Sosyal Bilgilerde teknoloji kullanımı ve materyal kullanımına ilişkin makaleler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |