GERİ DÖN

Yüksek Lisans Programları


LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ - SINIF EĞİTİMİ (Y.L.) (TEZLİ) - - YÜKSEK LİSANS



Program Tanıtımı

Sınıf Eğitimi Yüksek Lisans programı 2016 yılında kurulmuştur.

Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Sınıf Eğitimi alanında Yüksek Lisans Diploması" derecesi alırlar.

Yüksek lisans.

Yüksek lisans programına, mülakat yapılarak öğrenci alınır. Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların lisans diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 55 standart puan veya Graduate Record Examination (GRE) veya Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavından 55 ALES puanına eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. Yurtdışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanması gerekir. Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES belgelerini, lisans diplomalarını, lisans kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notlarını, mezuniyet not ortalamalarını belirten onaylı belgeleri, diğer kayıt ile ilgili bilgileri doldururlar ve internet kayıt ortamında sağladıkları aday numarası ile birlikte enstitü müdürlüğüne başvuruda bulunurlar. Adayların kayıt işlemleri ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Gerekli başvuru şartlarını tamamlamış Türk ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetindeki adaylar Üniversitenin Yabancı Diller bölümünde yabancı dil sınavına alınırlar. Üniversitelerarası Kurulca geçerli sayılan İngilizce dilinde yapılan bu sınavda bir adayın başarılı olabilmesi için 100 üzerinden en az 70 puan alması gerekir. Ancak, YDS sınavından en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış olan adaylar ile lisans öğrenimlerini bu yabancı dillerin birinde yapılan bir öğrenim programında tamamladıklarını belgeleyenler, yabancı dil sınavından muaf tutulurlar. Yabancı dil sınavını başarı ile geçen adaylar aday değerlendirme jürisi tarafından mülakat sınavına alınır. Mülakat notu 100 tam not üzerinden verilir. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanının %50’si, lisans kademesi not ortalamasının %25’i ve mülakat notunun %25’inin toplamıdır. Adayların mülakat notunun en az 50, bilimsel başarı düzey notunun da en az 60 olması gerekir.

Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Bir öğrencinin yatay geçiş başvurusunun kabul edilebilmesi için, başvuru tarihine kadar kayıt yaptırmış bulunduğu derslerden ağırlıklı not ortalamasının en az 75 olması, halen devam etmekte olduğu lisansüstü öğretim programı ile geçmek istediği program arasında dersler ve giriş koşulları bakımından uyum olması, ilgili anabilim dalında tez danışmanlığını üstlenebilecek öğretim üyesi ve alt yapı imkanlarının bulunması gerekir. Üniversitenin bir lisansüstü programına yatay geçiş yapmak isteyen öğrenci; devam etmekte olduğu öğretim programını tanıtan ve kayıt olduğu derslerden başarı durumunu belirten belgeleri dilekçesine ekleyerek, izleyen yarıyıl öğretiminin başlama tarihinden en az üç hafta önce, ilgili enstitü müdürlüğüne başvurur. Enstitü müdürü; başvuru belgelerini ilgili anabilim dalı veya ana sanat dalı başkanlığına göndererek anabilim dalı görüşünü ve bu görüş olumlu ise öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adlarını ister. Anabilim dalı görüş ve önerileri Enstitü Yönetim Kurulunda incelenerek öğrencinin yatay geçiş isteminin uygun olup olmadığı öğretimin başlama tarihinden önce karara bağlanır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Yozgat Bozok Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir.

Genel esaslar MADDE 26- (1) Tezli yüksek lisans programı 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi, tez çalışması ve uzmanlık alan derslerinden oluşur. Seminer dersi, tez çalışması ve uzmanlık alan dersleri kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders, tez çalışması ve uzmanlık alan dersleri olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Öğrenci, en geç danışman atanmasını izleyen dönemden itibaren her yarıyıl tez dönemi için kayıt yaptırmak zorundadır.

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’nın amacı Milli Eğitim Bakanlığı’na ve diğer kurumlara sınıf öğretmenliği alanında uzman yetiştirmek; alan yazına bilimsel araştırmalarla katkıda bulunmak; eğitim kurumlarında çalışan öğretmen, yönetici ve deneticilerin mesleki yeterliklerini yükseltmektir. Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili zorunlu dersler içermektedir. Eğitim programında zorunlu derslere ilave olarak öğrencilerin kendi tercihlerine göre seçebilecekleri seçmeli dersler bulunmaktadır.

1 Öğrencilere sınıf öğretmenliği ile ilgili lisansüstü düzeyde bilgi, beceri ve tutumlar kazandırarak onların alanda uzmanlaşmalarını sağlamanın yanı sıra kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yapmalarını desteklemektir.
2 Sınıf eğitimi alanında mevcut sorunların farkına varmak ve bu sorunlara alternatif çözüm önerileri geliştirmek.
3 Eleştirel düşünen, ekip çalışması yapabilen, bilimsel süreçleri bilen ve kullanan öğretmenler yetiştirmek.
4 Sınıf eğitimine ilişkin bilimsel bilgi üreterek ülkenin sosyal, politik, kültürel, ekonomik koşulları bağlamında alana ilişkin özgün politikaların oluşturulmasına katkı sağlamak.
5 Öğrenme ortamlarını etkin ve verimli duruma getirecek, ileri teknolojiyi kullanabilen, lider öğretmenlik becerilerine sahip öğretmenler yetiştirmek.

Milli Eğitim Bakanlığı

Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar , ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve başarılı olmaları halinde kabul edilirler.

Ders değerlendirme esasları MADDE 23- (1) Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Ara sınavın veya bu sınav yerine sayılan ödevlerin %40’ı ve yarıyıl sonu sınav puanının da %60’ı toplanmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak başarı notunun hesabında kesirli sayılar en yakın tam sayıya tamamlanır. (2) Öğrencilere, aldıkları her ders için Tablo 1’de belirtilen harf notlarından biri yarıyıl sonu ders notu olarak öğretim elemanı tarafından verilir. (3) Seminer, uzmanlık alan ve tez çalışması dersleri ile diğer kredisiz olarak alınan derslerin değerlendirmesi, başarılı BL ya da başarısız BS şeklinde yapılır. Kredili derslere devam şartını yerine getirmeyen öğrenciler devamsız DZ olarak değerlendirilir. (4) Bir dersten başarılı sayılabilmek için; yüksek lisans programı öğrencilerinin en az CB, doktora/sanatta yeterlik programı öğrencilerinin ise en az BC notu almış olmaları gerekir. (5) Puanların dörtlük sistemdeki karşılıkları hesaplanırken YÖK not dönüşüm tablosu esas alınır. Ders notu değerlendirmesi aşağıdaki tabloya göre yapılır: Tablo 1: Ders Notu Değerlendirmesi Katsayı Başarı Notu 100’lük Not Karşılığı 4,00 AA 100 - 95,00 3,75 AB 94,99 - 90,00 3,50 BA 89,99 - 85,00 3,25 BB 84,99 - 80,00 3,00 BC 79,99 - 75,00 2,75 CB 74,99 - 70,00 0,00 FF 69,99 ve altı 0,00 DZ (6) Yeterlik veya ders başarılarını ölçen tüm sınavlar ile ilgili diğer hususlar Senato tarafından belirlenir.

Genel esaslar MADDE 26- (1) Tezli yüksek lisans programı 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi, tez çalışması ve uzmanlık alan derslerinden oluşur. Seminer dersi, tez çalışması ve uzmanlık alan dersleri kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders, tez çalışması ve uzmanlık alan dersleri olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Öğrenci, en geç danışman atanmasını izleyen dönemden itibaren her yarıyıl tez dönemi için kayıt yaptırmak zorundadır.

Tam Zamanlı

Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı Sınıf Eğitimi tezli yüksek lisans programı, Merkez/YOZGAT. Doç. Dr. Özgür BABAYİĞİT. Tel: 0 354 242 10 25 / 7750, e posta: ozgur.babayigit@bozok.edu.tr

Yozgat Bozok Üniversitesi Erdoğan Akdağ kampüsü yerleşkesinde 8300 m2’lik fiziki alan üzerinde 2267 m2’lik kapalı alana sahip olan Eğitim Fakültesi binası 2011 yılında tamamlanmış ve teslim alınmıştır. Eğitim Fakültesi binasında her türlü ihtiyaca cevap verecek şekilde 17 adet derslik, 1 adet 165 kişi kapasiteli konferans salonu, 1 adet öğrenci kafeteryası, 2 adet dil laboratuarı, 2 adet bilgisayar laboratuarı, 1 adet kütüphane ve 1 adet drama salonu mevcut ve kullanıma hazırdır. Fakültemiz binasında 80 kişi kapasiteli 94 m2’lik 8 adet sınıf ve 110 kişi kapasiteli 104 m2’lik 9 adet sınıf olmak üzere toplam 17 adet sınıf mevcuttur. Bu dersliklerde; tek kişilik öğrenci sıraları, projeksiyon cihazı, perde ve tahta bulunmaktadır.


Program Çıktıları

1 Bilgiyi uygulamaya aktarabilme becerisi.
2 Eğitim ve ilgili alanlardaki problemleri belirleme, tanımlama, analiz etme ve çözme becerisi. Araştırma planlama, uygulama ve sonuçlandırma kabiliyeti. Analitik düşünme kabiliyeti.
3 Alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme kabiliyeti.
4 Eğitim için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisi.
5 Eğitim-öğretim materyalleri tasarlama, uygulama, analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı özelliğini geliştirme bilinci.
7 İlköğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama ve uygulama yapabilir.
8 Sınıf Öğretmenliği alan dersleri ve Öğretmenlik mesleği alanındaki kavramlar konusunda bilgi sahibidir.
9 Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili öğretim programları hakkında bilgi sahibidir.
10 Öğretim stratejisi, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme tekniklerini geliştirir.
11 İlkokulda öğrencinin gelişim özellikleriyle ilgili problemlere çözüm önerileri geliştirir.
12 Eğitim öğretiminde bireysel farklılıkları dikkate alarak, uygun öğretim stratejisi geliştirir.
13 Ulusal ve uluslararası bilimsel malzemeleri ve İlkokul programında yer alan yeni eğilimleri takip eder.
14 Öğretmenlik mesleğini temsil yeteneğine sahip olur.
15 Milli Eğitim Temel Kanunu ilkelerini uygular.
16 İş güvenliği ve çevre koruma ile ilgili tüm kaynakları kullanır.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ders Planı

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
TESYL501 Türkçe BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK Zorunlu 3 - - 5
TESYL503 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 10
TESYLSDG-I Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU I Seçmeli 3 - - 15
Toplam 14 0 0 30
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
TESYL502 Türkçe SEMİNER Zorunlu - 2 - 5
TESYL503 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 10
TESYLSDG-II Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU II Seçmeli 3 - - 15
Toplam 11 2 0 30
3. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
TESYL503 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 10
TESYL505 Türkçe TEZ ÇALIŞMASI Zorunlu - 1 - 20
Toplam 8 1 0 30
4. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
TESYL503 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 10
TESYL505 Türkçe TEZ ÇALIŞMASI Zorunlu - 1 - 20
Toplam 8 1 0 30
TESYLSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
TESYL504 Türkçe EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA VERİ ANALİZİ Seçmeli 3 - - 5
TESYL507 Türkçe İLKOKULDA HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 - - 5
TESYL508 Türkçe İLKOKULDA MATEMATİK ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 - - 5
TESYL509 Türkçe İLKOKULDA ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ Seçmeli 3 - - 5
TESYL513 Türkçe OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 - - 5
TESYL514 Türkçe İLKOKUL ÖĞRETİM PROGRAMLARI Seçmeli 3 - - 5
TESYL515 Türkçe İLKOKULDA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 - - 5
TESYL516 Türkçe İLKOKULDA FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 - - 5
TESYL518 Türkçe İLKOKULDA SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 - - 5
TESYL519 Türkçe İLKOKUL DÖNEMİNDE ÇOCUK GELİŞİMİ Seçmeli 3 - - 5
TESYL520 Türkçe İLKOKULDA OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 - - 5
TESYLSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
TESYL504 Türkçe EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA VERİ ANALİZİ Seçmeli 3 - - 5
TESYL507 Türkçe İLKOKULDA HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 - - 5
TESYL508 Türkçe İLKOKULDA MATEMATİK ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 - - 5
TESYL509 Türkçe İLKOKULDA ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ Seçmeli 3 - - 5
TESYL513 Türkçe OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 - - 5
TESYL514 Türkçe İLKOKUL ÖĞRETİM PROGRAMLARI Seçmeli 3 - - 5
TESYL515 Türkçe İLKOKULDA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 - - 5
TESYL516 Türkçe İLKOKULDA FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 - - 5
TESYL518 Türkçe İLKOKULDA SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 - - 5
TESYL519 Türkçe İLKOKUL DÖNEMİNDE ÇOCUK GELİŞİMİ Seçmeli 3 - - 5
TESYL520 Türkçe İLKOKULDA OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 - - 5