Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TESYL508 | İLKOKULDA MATEMATİK ÖĞRETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, matematik öğretimi ile ilgili temel kavram ve becerileri öğrenmektir.
Doç. Dr. Emine Özgür ŞEN
1 | Matematik öğretimi ile ilgili kavramları bilir. |
2 | Matematik öğretimi ile ilgili konuları bilir. |
3 | Matematik öğretimi ile ilgili terimleri bilir. |
4 | Matematik öğretimi ile önceki öğrenmelerini ilişkilendirir. |
5 | Matematik öğretimi ile günlük yaşamını ilişkilendirir. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi (Dünya'da ve Türkiye'de); matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri; ilkokul matematik programının kapsamı, amacı ve özellikleri; belli başlı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri; matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.); bilgi teknolojilerini kullanma, çocuk- ta sayı kavramının gelişimi (sayma öncesi gelişmeler, birebir eşleme, kardinal değer, birleştirme, ayırma, karşılaştırma, denklik, azlık, çokluk, vb.); basamak değeri, doğal sayıların oluşumu ve yapı- sal özellikleri; aritmetik işlemler, ilkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
2 | Matematik öğretiminin tarihçesi (Dünya'da ve Türkiye'de); | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
3 | Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri; | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
4 | İlkokul matematik programının kapsamı, amacı ve özellikleri; | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
5 | Belli başlı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri; | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
6 | Matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
7 | Problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.); | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
8 | çocukta sayı kavramının gelişimi (sayma öncesi gelişmeler, birebir eşleme, kardinal değer, birleştirme, ayırma, karşılaştırma, denklik, azlık, çokluk, vb.); | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
9 | Basamak değeri, doğal sayıların oluşumu ve yapısal özellikleri; aritmetik işlemler, | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
10 | İlkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
11 | İlkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
12 | İlkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
13 | İlkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
14 | İlkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
1. Kaçar, A. (2019). İlkokulda Matematik Öğretimi, Pegem Yayıncılık, Ankara. 2. Van De Walle, J.A., Karp, K.S., & Bay-Williams, J.M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim (Çeviri Editörü: Soner Durmuş). Ankara: Nobel Yayınları. 3. Pesen, C. (2022). İlkokulda Matematik Öğretimi 1.- 4. Sınıf, Pegem Yayıncılık, Ankara. 4. Matematik dersi öğretim programı
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Uygulama/Pratik | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 137 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 3 |