GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TESYL519 İLKOKUL DÖNEMİNDE ÇOCUK GELİŞİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Çocuk psikolojisinin gelişim dönemlerini ve önemini kavrar.


Prof. Dr. Güneş SALI


1 Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
2 Doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olunulur.
3 Aile yapısı içinde çocuk hakkında bilgi sahibi olur.
4 Okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri için çalışma yapar.
5 Özel gereksinimleri olan çocuklar için çalışmalar yapar.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
2 Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
3 Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
4 Doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
5 İlk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
6 İlk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
7 İlk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
8 İlk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
9 Okul sistemi içinde çocuk Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
10 Okul sistemi içinde çocuk Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
11 Çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
12 Çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
13 Özel gereksinimleri olan çocuklar. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
14 Özel gereksinimleri olan çocuklar. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.

Fırat, M. ve Kaya Bağdaş, Ç. (2018). Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı. Ankara: Eğiten Kitap. Yavuzer, H. (2018). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitapevi. Editör: Ayşe Dilek Öğretir Özçelik. Çocuk Psikolojisi. Pegem Akademi Yayıncılık. 2021.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 90
Tartışma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 14 2 28
Beyin Fırtınası 14 1 14
Bireysel Çalışma 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 2 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 5
ÖÇ 2 3 4 5 4 5
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 3 4 4 5 4
ÖÇ 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek