GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TESYL516 İLKOKULDA FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı öğretmen adaylarının feni nasıl öğretecekleri hakkında uygulamalı olarak deneyim kazanmasıdır.


Doç. Dr. Zeynep KOYUNLU ÜNLÜ Öğr. Gör. Dr. Tekin GÜLER


1 Fen ve fen eğitimine ilişkin temel kavramları bilir.
2 Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özelliklerini kavrar.
3 Fen ve teknoloji okuryazarı olur.
4 Fen öğretiminin amaçları, fen öğretiminin Türkiye ve Dünya’daki tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
5 İlkokul fen programının özelliklerini bilir ve diğer derslerle ilişkisini kurar.
6 Bilimsel süreç becerilerinin uygulamalarla nasıl geliştirileceğini bilir.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Fen ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar; fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri, fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri, fen alanına yönelik tutumlar, fen öğretiminin amaçları, fen öğretiminin Türkiye ve Dünya’daki tarihsel gelişimi, yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, İlkokul fen programının özellikleri ve diğer derslerle ilişkisi, bilimsel süreç becerilerini geliştirme ve örnek uygulamalar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Fen öğretiminin amaçları, fen ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar Sunum yöntemi Yok
2 Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri Sunum yöntemi Okuma çalışması
3 Fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkiler Araştırma-inceleme Alan yazın incelemesi
4 İlkokul fen programının özellikleri ve diğer derslerle ilişkisi Araştırma-inceleme Alan yazın incelemesi ve fen bilimleri öğretim programının incelenmesi
5 Fen alanına yönelik tutumlar Araştırma-inceleme Alan yazın incelemesi
6 Fen öğretiminin Türkiye ve Dünya’daki tarihsel gelişimi Sunum yöntemi Yok
7 Fen öğretiminde kavram öğretimi Sunum yöntemi Okuma çalışması
8 Yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme Sunum yöntemi Okuma çalışması
9 Probleme dayalı fen öğretimi Araştırma-inceleme Alan yazın incelemesi
10 Argümantasyon tabanlı fen öğretimi Sunum yöntemi Yok
11 Fen öğretiminde ölçme ve değerlendirme Sunum yöntemi Yok
12 Proje tabanlı fen öğretimi Sunum yöntemi Okuma çalışması.
13 Bilişsel gelişim ve fen eğitimi Sunum yöntemi Yok
14 Bilimsel süreç becerilerini geliştirme ve örnek uygulamalar Araştırma-inceleme Alan yazın incelemesi

1. Fen Öğretimi, Nobel Akademik Yayıncılık, Editörler: Cemil Aydoğdu, Sevgi Kıngır 2. Fen Bilimleri Öğretimi, Anı Yayıncılık, Editörler: Nil Duban, Şengül S. Anagün 3.Örnek ve Uygulama Destekli Fen Öğretiminde Disiplinlerarası Beceri Etkileşimi, Pegem Akademi, Editör: Ersin KARADEMİR



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 14 1 14
Beyin Fırtınası 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 5 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 2 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3
Okuma 14 1 14
Ev Ödevi 1 8 8
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 4 4
ÖÇ 2 3 4 3 4 4
ÖÇ 3 2
ÖÇ 4 3 4 4 4 3
ÖÇ 5 3
ÖÇ 6 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek