Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TESYL516 | İLKOKULDA FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı öğretmen adaylarının feni nasıl öğretecekleri hakkında uygulamalı olarak deneyim kazanmasıdır.
Doç. Dr. Zeynep KOYUNLU ÜNLÜ Öğr. Gör. Dr. Tekin GÜLER
1 | Fen ve fen eğitimine ilişkin temel kavramları bilir. |
2 | Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özelliklerini kavrar. |
3 | Fen ve teknoloji okuryazarı olur. |
4 | Fen öğretiminin amaçları, fen öğretiminin Türkiye ve Dünya’daki tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | İlkokul fen programının özelliklerini bilir ve diğer derslerle ilişkisini kurar. |
6 | Bilimsel süreç becerilerinin uygulamalarla nasıl geliştirileceğini bilir. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Fen ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar; fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri, fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri, fen alanına yönelik tutumlar, fen öğretiminin amaçları, fen öğretiminin Türkiye ve Dünya’daki tarihsel gelişimi, yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, İlkokul fen programının özellikleri ve diğer derslerle ilişkisi, bilimsel süreç becerilerini geliştirme ve örnek uygulamalar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Fen öğretiminin amaçları, fen ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar | Sunum yöntemi | Yok |
2 | Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri | Sunum yöntemi | Okuma çalışması |
3 | Fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkiler | Araştırma-inceleme | Alan yazın incelemesi |
4 | İlkokul fen programının özellikleri ve diğer derslerle ilişkisi | Araştırma-inceleme | Alan yazın incelemesi ve fen bilimleri öğretim programının incelenmesi |
5 | Fen alanına yönelik tutumlar | Araştırma-inceleme | Alan yazın incelemesi |
6 | Fen öğretiminin Türkiye ve Dünya’daki tarihsel gelişimi | Sunum yöntemi | Yok |
7 | Fen öğretiminde kavram öğretimi | Sunum yöntemi | Okuma çalışması |
8 | Yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme | Sunum yöntemi | Okuma çalışması |
9 | Probleme dayalı fen öğretimi | Araştırma-inceleme | Alan yazın incelemesi |
10 | Argümantasyon tabanlı fen öğretimi | Sunum yöntemi | Yok |
11 | Fen öğretiminde ölçme ve değerlendirme | Sunum yöntemi | Yok |
12 | Proje tabanlı fen öğretimi | Sunum yöntemi | Okuma çalışması. |
13 | Bilişsel gelişim ve fen eğitimi | Sunum yöntemi | Yok |
14 | Bilimsel süreç becerilerini geliştirme ve örnek uygulamalar | Araştırma-inceleme | Alan yazın incelemesi |
1. Fen Öğretimi, Nobel Akademik Yayıncılık, Editörler: Cemil Aydoğdu, Sevgi Kıngır 2. Fen Bilimleri Öğretimi, Anı Yayıncılık, Editörler: Nil Duban, Şengül S. Anagün 3.Örnek ve Uygulama Destekli Fen Öğretiminde Disiplinlerarası Beceri Etkileşimi, Pegem Akademi, Editör: Ersin KARADEMİR
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 4 |