Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TESYL515 | İLKOKULDA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dinleme, konuşma, okuma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu becerilerini geliştirmek. Türkçeyi sevdirmek, doğru ve etkili kullanmalarını sağlamak. Metinler arası düşünme becerilerini geliştirerek söz varlığını zenginleştirmek. Bilgiye ulaşma, bilgiyi kullanma ve üretme becerilerini geliştirmek. Okuma sevgisini kazandırmak.
Dr. Öğr. Üyesi Gül Şebnem ALTUNER ÇOBAN
1 | Ana dilinin önemini açıklar. |
2 | Türkçe öğretiminin amaçlarını açıklar. |
3 | Türkçe dersi öğretim programının yapısal bölümlerini açıklar. |
4 | Türkçe öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini açıklar. |
5 | Türkçe öğretimine yönelik kullanılabilecek araç gereçlerin işlevlerini açıklar. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma ve sunu, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; bilgilendirici ve hikaye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, metinlerle ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; hızlı okuma ve teknikleri; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlköğretim Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi, programa ilişkin örnek etkinlik uygulamaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dinleme öğretimi. | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok |
2 | Dinleme öğretimi. | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok |
3 | Dinleme öğretimi. | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok |
4 | Konuşma öğretimi. | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok |
5 | Konuşma öğretimi. | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok |
6 | Konuşma öğretimi. | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok |
7 | Okuma öğretimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok |
8 | Okuma öğretimi. | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok |
9 | Okuma öğretimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok |
10 | Yazma öğretimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok |
11 | Yazma öğretimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok |
12 | Yazma öğretimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok |
13 | Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok |
14 | Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok |
Güneş, Firdevs. 2007. Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma, Nobel Yayıncılık, Ankara. KIIRKKILIÇ, Ahmet - Akyol, Hayati. 2007. İlköğretimde Türkçe Öğretimi, Pegem Yayıncılık. Ankara. Tracey, D. H., Morrow, L. M., & Ülper, H. (2017). Okumaya genel bir bakış. Pegem Yayıncılık. Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Tartışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 |