GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TESYL515 İLKOKULDA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dinleme, konuşma, okuma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu becerilerini geliştirmek. Türkçeyi sevdirmek, doğru ve etkili kullanmalarını sağlamak. Metinler arası düşünme becerilerini geliştirerek söz varlığını zenginleştirmek. Bilgiye ulaşma, bilgiyi kullanma ve üretme becerilerini geliştirmek. Okuma sevgisini kazandırmak.


Dr. Öğr. Üyesi Gül Şebnem ALTUNER ÇOBAN


1 Ana dilinin önemini açıklar.
2 Türkçe öğretiminin amaçlarını açıklar.
3 Türkçe dersi öğretim programının yapısal bölümlerini açıklar.
4 Türkçe öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini açıklar.
5 Türkçe öğretimine yönelik kullanılabilecek araç gereçlerin işlevlerini açıklar.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma ve sunu, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; bilgilendirici ve hikaye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, metinlerle ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; hızlı okuma ve teknikleri; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlköğretim Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi, programa ilişkin örnek etkinlik uygulamaları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dinleme öğretimi. Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok
2 Dinleme öğretimi. Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok
3 Dinleme öğretimi. Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok
4 Konuşma öğretimi. Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok
5 Konuşma öğretimi. Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok
6 Konuşma öğretimi. Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok
7 Okuma öğretimi Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok
8 Okuma öğretimi. Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok
9 Okuma öğretimi Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok
10 Yazma öğretimi Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok
11 Yazma öğretimi Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok
12 Yazma öğretimi Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok
13 Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok
14 Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok

Güneş, Firdevs. 2007. Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma, Nobel Yayıncılık, Ankara. KIIRKKILIÇ, Ahmet - Akyol, Hayati. 2007. İlköğretimde Türkçe Öğretimi, Pegem Yayıncılık. Ankara. Tracey, D. H., Morrow, L. M., & Ülper, H. (2017). Okumaya genel bir bakış. Pegem Yayıncılık. Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 90
Tartışma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3 4 1
ÖÇ 2 3 4 4 4 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4 3 3
ÖÇ 5 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek