GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TESYL518 İLKOKULDA SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu derste öğrencilerin, Sosyal bilgiler alanı ve özellikleri, Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları ve temel beceriler, Sosyal Bilgilerde okuryazarlık, Sosyal Bilgiler alanında temel temalar ve alanlar, Sosyal Bilgiler alanının ilköğretimdeki yeri ve tarihçesi, Sosyal Bilgiler Öğretim programının incelenmesi (kazanım, beceri, tema, v.b.), Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan strateji, yöntem, teknik ve materyaller, bunlarla ilgili örnek uygulamalar, Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi, insan hakları ve değerler eğitimi, Türkiye ve diğer ülkelerdeki Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve kıyaslamalar yapması amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Uğur GEZER


1 Dersle ilgili temel kavramları tanımlar
2 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programını inceler
3 Sosyal Bilgiler dersinde kullanılacak öğretim yaklaşım, strateji, yöntem ve teknikleri bilir
4 Sosyal Bilgiler dersinin planlama süreçlerini öğrenir ve uygular
5 Sosyal Bilgiler dersinin ölçme değerlendirme anlayışını tanır ve uygular
6 Sosyal bilgiler dersiyle ilgili bir soruna yönelik araştırma süreci planlar

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Sosyal bilgiler alanı ve özellikleri Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları ve temel beceriler Sosyal Bilgilerde okuryazarlık Sosyal Bilgiler alanında temel temalar ve alanlar Sosyal Bilgiler alanının ilkokul programındaki yeri ve tarihçesi Sosyal Bilgiler Öğretim programının incelenmesi Sosyal bilgiler öğretimi yaklaşımları Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan strateji, yöntem, teknik ve materyaller, bunlarla ilgili örnek uygulamalar Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi, insan hakları ve değerler eğitimi Türkiye ve diğer ülkelerdeki Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve kıyaslamalar Ölçme değerlendirme teknikleri Alternatif değerlendirme teknikleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sosyal bilgiler programlarının tarihi gelişimi Tartışma, düz anlatım Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi
2 Sosyal Bilgiler programının yapısı ve özellikleri Tartışma, düz anlatım Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi
3 Programdaki kullanılan yöntem ve teknikler -Grafik Düzenleyiciler Tartışma, düz anlatım Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi
4 Medya Okuryazarlığı Tartışma, düz anlatım Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi
5 Düşünme Becerileri Eğitimi Tartışma, düz anlatım Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi
6 Sosyal Bilgiler öğretiminde tarih konularının öğretimi Tartışma, düz anlatım Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi
7 Sosyal Bilgiler öğretiminde coğrafya konularının öğretimi Tartışma, düz anlatım Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi
8 Sosyal Bilgiler eğitiminde dijital vatandaşlık Tartışma, düz anlatım Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi
9 Sosyal Bilgiler öğretiminde müze eğitimi Tartışma, düz anlatım Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi
10 Sosyal bilgiler eğitiminde değerler Tartışma, düz anlatım Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi
11 Sosyal Bilgiler Öğretiminde Ekonomi Ve Finansal Okuryazarlık Eğitimi Tartışma, düz anlatım Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi
12 Sosyal Bilgiler eğitiminde ölçme ve değerlendirme Tartışma, düz anlatım Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi
13 Sosyal bilgiler dersinde planlama çalışmaları Tartışma, düz anlatım Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi
14 Sosyal bilgiler eğitiminde sınıf yönetimi Tartışma, düz anlatım Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi

sosyal Bilgiler Öğretimi Editör: Cemil Öztürk sosyal Bilgiler Öğretimi Editör: Bayram Tay Sosyal Bilgiler Öğretimi Editör: Mustafa Safran sosyal Bilgiler öğretimi genişletilmiş 3. baskı Editör: Selçuk Şimşek



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Rapor Hazırlama 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 20 20
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 8 3 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 2 2
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 1 1 1
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 1 3
ÖÇ 4 2 2 1 3 2
ÖÇ 5 2 1 3
ÖÇ 6 1 2 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek