Anabilim Dalımız ilk öğrencilerini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında almıştır.
Yüksek Lisans Derecesi
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Eğitim Yönetimi alanında yüksek lisans diploması verilir.
Türk ve yabancı öğrenciler için başvuruda kabul edilen lisans programları göz önünde bulundurulur.
Önceki öğrenmenin tanınması ile ilgili bilgiler, Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtildiği gibidir.
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilmektedir.
Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanındaki farklı konularda uzmanlaşmış, eğitim bilimleri alanında sahip olduğu birikimleri kullanarak yeni bilgiler türetebilen, alandaki gelişmeleri takip ederek yeni çalışma konusu ve alanı yaratabilen, elde ettiği bilimsel sonuçları ulusal ve uluslararası bilim dünyasına yazılı ve sözlü olarak sunabilen, etik değerleri ve çağdaş bilimsel düşünceyi özümsemiş, uygulamadaki problemlerin farkında olan, bunların çözümüne yönelik araştırmalar tasarlayan ve hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş çağdaş uygulayıcılar yetiştirmek amacıyla bir eğitim yürütmektedir.
1 | Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans Programının amacı eğitim yönetiminin gelişmesine hem bilimsel alanda hem de uygulama da katkıda bulunabilecek eğitim yöneticileri ve denetleyicileri yetiştirmektir. |
2 | Alana özgü sorunları/konuları ayrıntılı ve dikkatli bir biçimde izleyen, alanın sorunlarını çözme amacıyla yeni ve özgün yollar önerebilen, alanın konu ve sorunlarını farklı, olasılıkçı ve derin bir bakış açısıyla ele alıp tartışabilen, eğitim sisteminin toplumsal kurumlar, gruplar ve bireyler üzerindeki etkilerini çözümleyebilen, özgün bir bilimsel araştırma planlayarak sonuçlandırabilen, bilimsel ve mesleki etik sahibi alan uzmanlarını yetiştirmektir. |
3 | Eğitim Yönetimi ve Teftişi Yüksek Lisans Programının temel amacı, öğrencilere ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim yönetimi alanındaki yenilik ve gelişmeler konusunda belirli bir kavramsal temel ve bilimsel bakış açısı ile mevcut sorunları bu çerçevede tartışabilme ve çözüm üretebilme yeterlikleri kazandırmaktır. |
4 | Öğrencilerin ders ve özellikle tez aşamasında ders ve tez danışmanın rehberliğinde bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerine uygun olarak çalışma becerilerini kazanma ve kullanmaları amaçlanmaktadır. |
Mezunlar, araştırma ve teori ağırlıklı içeriğiyle,kamu ve özel sektörde eğitim yöneticisi, eğitim müfettişi, akademik koordinatör vb. unvanlarla çalışabilir ve farklı sektörlerde insan kaynakları yönetimi ve hizmet içi eğitim birimlerinde eğitim uzmanı olarak görev alabilirler. Ayrıca doktora eğitimlerine devam edebileceklerdir. Mezunlarımız üniversitelerde öğretim elemanı olarak görev yapabileceklerdir.
Mezunlarımız ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla Eğitim Yönetimi Ana Bilim Dalı'nda doktora programlarına başvurabilirme imkanına sahiptir.
Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
Mezuniyet koşulları Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilmektedir.
Tam Zamanlı
Medrese Mahallesi, Adnan Menderes Bulvarı Atatürk Yolu 7. Km D:118, 66200 Azizli/Yozgat Merkez/Yozgat
Bölümümüz, Eğitim Fakültesi dersliklerini kullanmaktadır.
1 | Alanla ilgili temel ve güncel bilgileri bilme. |
2 | Alanla ilgili konuların farklı toplumlardaki değişik görünümlerinden örnekler vererek karşılaştırma yapabilme. |
3 | Alanla ilgili bilgilere ulaşmak amacıyla bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanabilme. |
4 | Alandaki gelişim ve değişimleri izleyerek yeni bilgiler oluşturabilme. |
5 | Alanla ilgili düşünce, çalışma ya da önerilerini doğru ve etkili bir iletişim diliyle ifade edebilme. |
6 | Bilimsel ve mesleki etik kurallara uygun davranabilme. |
7 | Eğitim Yönetimi ve eğitim bilimleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri arasındaki ilişkileri kavrayıp disiplinler arası çalışmalar yürütebilme. |
8 | Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan yöntemsel becerileri kazanabilme. |
9 | Temel ve güncel bilgilerin uygulamaya ilişkin sonuçlarını değerlendirir. |
10 | Bireysel olarak ya da grupla çalışarak alan bilgilerini derinleştirir. |
11 | Yabancı dilini kullanarak ulaştığı farklı ve yeni bilgileri paylaşır. |
12 | Alanıyla ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları değerlendirir. |
13 | İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlar ve bunlardan yararlanır. |
14 | Bilimsel referans kaynaklarını amaca uygun olarak seçerek izler. |
15 | Bağımsız olarak bilimsel bir araştırmayı yürütür. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EYYL503 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EYYL519 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EYYLSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 15 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EYYL519 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EYYL520 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
EYYLSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 2 | 0 | 15 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EYYL519 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EYYL521 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EYYL519 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
EYYL521 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
EYYLSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EYYL501 | Türkçe | YÖNETİM BİLİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL502 | Türkçe | EĞİTİM YÖNETİMİ VE DENETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL504 | Türkçe | EĞİTİM İSTATİSTİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL505 | Türkçe | EĞİTİM YÖNETİMİNİN SOSYAL TEMELLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL506 | Türkçe | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL507 | Türkçe | EĞİTİMSEL LİDERLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL508 | Türkçe | YÖNETİM KURAMLARI VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL509 | Türkçe | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL510 | Türkçe | OKUL YÖNETİMİ VE LİDERLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL511 | Türkçe | EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL512 | Türkçe | EĞİTİMDE POLİTİKA ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL513 | Türkçe | TÜRKİYE'DE EĞİTİM POLİTİKALARİ VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL514 | Türkçe | EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE ETİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL515 | Türkçe | DENETİMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL516 | Türkçe | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL517 | Türkçe | ÖRGÜTSEL İLETİŞİM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL518 | Türkçe | NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL522 | Türkçe | YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL523 | Türkçe | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE YÖNETİM VE DENETİM SORUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL525 | Türkçe | OKUL KÜLTÜRÜ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYLSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
EYYL501 | Türkçe | YÖNETİM BİLİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL502 | Türkçe | EĞİTİM YÖNETİMİ VE DENETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL504 | Türkçe | EĞİTİM İSTATİSTİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL505 | Türkçe | EĞİTİM YÖNETİMİNİN SOSYAL TEMELLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL506 | Türkçe | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL507 | Türkçe | EĞİTİMSEL LİDERLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL508 | Türkçe | YÖNETİM KURAMLARI VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL509 | Türkçe | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL510 | Türkçe | OKUL YÖNETİMİ VE LİDERLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL511 | Türkçe | EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL512 | Türkçe | EĞİTİMDE POLİTİKA ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL513 | Türkçe | TÜRKİYE'DE EĞİTİM POLİTİKALARİ VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL514 | Türkçe | EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE ETİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL515 | Türkçe | DENETİMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL516 | Türkçe | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL517 | Türkçe | ÖRGÜTSEL İLETİŞİM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL518 | Türkçe | NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL522 | Türkçe | YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL523 | Türkçe | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE YÖNETİM VE DENETİM SORUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
EYYL525 | Türkçe | OKUL KÜLTÜRÜ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |