Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EYYL513 | TÜRKİYE'DE EĞİTİM POLİTİKALARİ VE UYGULAMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu derste politika ve eğitim, eğitim politikasında belirli temalar, eğitim politikasının etkileri, eğitim politikasında güç-çıkar-çatışma, eğitim politikalarının yasal temelleri, geçmişten günümüze Türkiye?de eğitim politikaları ve uluslararası kurumlar ve eğitim politikaları konularında öğrencilerin gerekli bilgi, beceri ve yeterlikleri kazanması amaçlanmaktadır.
1 | Eğitim politikasının ne anlam ifade ettiğini ve eğitim politikasıyla ilgili kavramları bilir |
2 | Eğitim politikalarını beşeri sermaye, vatandaşlık, sosyal adalet, strateji ve liderlik bağlamında tartılır |
3 | Geçmişten günümüze Türkiye'nin eğitim politikaları hakkında bilgisini geliştirir |
4 | Türk Eğitim Sistemi’nde eğitim yöneticisi ve öğretmen yetiştirme politikalarını çözümleyebilecektir. |
5 | Türk Eğitim Sistemi’nin geleceğine yön verecek eğitim politikalarına ilişkin kestirimlerde bulunabileceklerdir. |
6 | Ulusal ve uluslararası belgelerden hareketle eğitim politikalarını okur. |
Uzaktan Eğitim
YOK
YOK
Eğitimde politika, beşeri sermaye, vatandaşlık, sosyal adalet, strateji, liderlik, eğitimde politika geliştirme, kalkınma planları, eğitimle ilgili politika belgeleri, uluslararası kurumların eğitimle ilgili politikaları, eğitim politikalarının yasal temelleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Eğitimde Politika: Tanım, Kapsam ve İlgili Kavramlar | ||
2 | Eğitim politikası ve beşeri sermaye | ||
3 | Eğitim politikası, vatandaşlık ve sosyal adalet | ||
4 | Eğitim politikası, hesap verebilirlik ve özerklik | ||
5 | Politika, Strateji ve Liderlik | ||
6 | Eğitimde politika geliştirme | ||
7 | Eğitim politikalarını belirleyen kurumlar | ||
8 | Kalkınma Planları ve Milli Eğitim Bakanlığı Stratejik Planlarında eğitim politikaları | ||
9 | Milli Eğitim Şuralarında eğitim politikaları | ||
10 | Uluslararası Kurumlar (Avrupa Birliği, UNESCO, OECD ve Dünya Bankası) ve Eğitim Politikası | ||
11 | Uluslararası Kurumlar (Avrupa Birliği, UNESCO, OECD ve Dünya Bankası) ve Eğitim Politikası | ||
12 | Hükümet Programlarında Eğitim Politikaları | ||
13 | Eğitim politikalarının yasal temelleri | ||
14 | Eğitim Politikalarının Okullardaki Yansıması |
Aypay, A. (2015). Eğitim politikası. Ankara: Pegem Akademi Bell, L., & Stevenson, H. (2006). Education policy: Process, themes and impact. Routledge. Lingard, B., & Ozga, J. (Eds.). (2007). The RoutledgePalmer reader in education policy and politics. Routledge. Educational Policy Dergisi Apple, Michael (1996). Cultural Politics and Education. New York: Teachers' College Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |