Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EYYL509 | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, örgütsel ortamda, insan davranışına ilişkin temel kavramları anlama, yorumlama, davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup ve örgüt düzeyinde analiz ederek çözümleyebilme ve öneriler geliştirebilme; örgütte çalışan davranışlarının, örgütsel ve çevresel unsurları göz önüne alınarak incelenmesi ve analiz edilebilmesidir.
Dr. Öğr. Üyesi Behiye DAĞDEVİREN ERTAŞ
1 | Örgütsel davranışın temellerine ilişkin bilgi kazanır ve açıklar |
2 | Liderlik ve liderlik süreçleri tanır ve analiz eder |
3 | Algılama ve atfetme süreçlerini bilir |
4 | Güdüleme ve güdüleme yaklaşımlarını değerlendirir |
5 | Davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup, örgüt düzeyinde analiz edebilir |
6 | Örgütsel davranış ile ilgili kuramsal bilgileri davranışsal ve yönetsel sorunlara uygulayabilir |
Birinci Öğretim
yok
yok
Psikoloji ve Örgütsel Davranış İlişkisi, Psikolojinin Yönetim ve Organizasyondaki yeri, Örgütsel Davranışın Bilimsel Temelleri, Örgütsel Davranışın Tarihsel Gelişimi, Örgüt İçinde Birey ve Kişilik, Örgüt Kültürü, Örgütlerde Grup ve Süreçleri, Örgütlerde Güdüleme Süreci ve Kuramları, Örgütlerde Liderlik ve Kuramları, Örgütlerde iş-birey uyumu, Takım Çalışmaları, Örgütsel davranış yeni kavram ve gelişmeler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Psikolojinin Yönetim ve Organizasyonlardaki Yeri ve Önemi | Soru-cevap, Düz Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası | Önerilen okumalar |
2 | Örgütsel Davranış ve Çağdaş Yaklaşımlar | Soru-cevap, Düz Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası | Önerilen okumalar |
3 | Algılama ve Atfetme Süreçleri | Soru-cevap, Düz Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası | Önerilen okumalar |
4 | Kişilik ve Kişisel Farklılıkların Analizi | Soru-cevap, Düz Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası | Önerilen okumalar |
5 | Örgütlerde Gruplar ve Grupsal Farklılıklar | Soru-cevap, Düz Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası | Önerilen okumalar |
6 | İşte Monotonluk, İşe Devamsızlık ve Personel Devri | Soru-cevap, Düz Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası | Önerilen okumalar |
7 | Liderlik ve Lider Davranışları | Soru-cevap, Düz Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası | Önerilen okumalar |
8 | Örgütlerde Kültür | Soru-cevap, Düz Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası | Önerilen okumalar |
9 | Örgütlerde Takım Yönetimi, Güdüleme (Motivasyon) I | Soru-cevap, Düz Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası | Önerilen okumalar |
10 | Örgütlerde Takım Yönetimi, Güdüleme (Motivasyon) II | Soru-cevap, Düz Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası | Önerilen okumalar |
11 | İş ile Personel Arasındaki Uyumun Sağlanması | Soru-cevap, Düz Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası | Önerilen okumalar |
12 | Kişiler ve gruplararası İlişkiler ve İletişim | Soru-cevap, Düz Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası | Önerilen okumalar |
13 | Örgütsel Davranış Açısından Çalışanlarda Örgütsel Bağlılık, İş Tahmini | Soru-cevap, Düz Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası | Önerilen okumalar |
14 | Örgütsel Davranış, güncel kavramlar | Soru-cevap, Düz Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası | Önerilen okumalar |
Eren, E. (2015).Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayıncılık Robbins, Stephen P.(2012), Örgütsel Davranış. Ankara: Nobel Akademi Yayınları Cüceloğlu, D. (2008). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi Güney, S. (2020). Örgütsel Davranış Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Seminer | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 3 | 6 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Rapor Sunma | 1 | 4 | 4 |
Seminer | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Rapor | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 |