GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EYYL523 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE YÖNETİM VE DENETİM SORUNLARI Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, Eğitim sistemini ve Türk eğitim sistemini anlamak; yönetim süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olmaktır.



1 Türk Eğitim Sisteminin yapısını ve özelliklerini kavrama.
2 Türk Eğitim Sistemi’nin sorunlarını kavramak ve çözüm önerileri geliştirmek
3 Yönetim kuramlarını kavramak.
4 Yönetim kuramlarını okul sorunlarına uyarlayabilmek.
5 Türk eğitim sisteminin denetim sorunlarını bilir

Uzaktan Eğitim


yok


yok


Eğitim denetimin yasal, tarihsel-felsefi ve toplumsal temelleri , Eğitim denetimi kuram, ilke ve teknikleri, Türk eğitim sisteminde teftiş birimlerinin yönetsel ve örgütsel yapılanması, Denetim türleri, kurum, sınıf ve ders denetiminin çeşitli boyutları., Ulusal ve uluslar arası eğitim deneticisi yetiştirme uygulamaları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sistem ve Eğitim Sistemi
2 Türk Eğitim Sisteminin Genel Yapısı
3 Türk Eğitim Sisteminin Yasal Temelleri
4 Türk Eğitim Sisteminin Örgüt ve Yönetim Yapısı
5 Yönetim Süreçleri
6 Yönetim Kuramları 1
7 Yönetim Kuramları 2
8 Okulda Çalışanların Yönetimi
9 Okulda Öğrenci İşleri
10 Okulda Denetim ve Değerlendirme
11 Okula Toplumsal Katılım
12 türk eğitim denetiminde karşılaşılan sorunlar
13 öğretmen denetimi
14 genel tekrar

Milli Eğitim Temel Yasası Kadir Keskinkılıç (Ed.) (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık Servet Özdemir (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 2 28
Rapor Sunma 1 5 5
Makale Kritik Etme 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 134

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 4 5 4 5 4 5 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek