GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EYYL515 DENETİMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin genel amacı eğitimde denetim kavramı, denetim ve değerlendirme yaklaşımları, temel kavram ve uygulamalar, bilimsel denetim, klinik denetim, sanatsat denetim, sınıf içi gözlem teknikleri, öğretmenin mesleki gelişmesine yardım gibi konularda bilgi, beceri ve tutumlar kazandırmaktır.


Prof. Dr. Emine BABAOĞLAN ÇELİK


1 Kontrol, İnceleme ve Geliştirme olarak denetim kavramlarının anlamlarını açıklar.
2 Eğitim Denetiminin Dünyada gelişimini tanımlar.
3 Denetimde farklı tanımlamalar olduğunu bilir
4 Denetimin yönetsel-program-öğretim boyutuna giren işlevleri sıralar.
5 Çağdaş denetim modellerini bilir.
6 Sınıf değerlendirme tekniklerini bilir.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Bu ders kapsamında çağdaş denetimin boyutları ve denetim kavramının gelişimi, denetim modelleri, denetimde gözlem, sınıf içi gözlem teknikleri ve yöntemleri, denetimde değerlendirme ve geliştirme konuları yer almaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kontrol, inceleme ve geliştirme olarak denetim Denetimde durum saptama, değerlendirme, geliştirme döngüsü
2 Eğitim denetiminin dünyada gelişimi. Denetimde farklı tanımlar
3 Denetimin yönetsel boyutu Denetimin program boyutu Denetimin öğretim boyutu
4 Denetimin öğretim boyutu. Bilimsel denetim
5 Sanatsal denetim. Öğretimsel denetim
6 Klinik denetim.Gelişimsel denetim
7 Farklılaştırılmış denetim. Gözlem kavramı ve gözlem türleri
8 Sınıf içi gözlemin amaçları. Sınıf içi gözlemde toplanacak veri türleri. Sınıf içi gözlem teknikleri
9 Gözlem sonuçlarının raporlaştırılması. Gözlem sonrası görüşme yaklaşımları
10 Değerlendirme türleri: Formatif ve summatif değerlendirme. Performans değerlendirme
11 Çoklu değerlendirme 360 derece değerlendirme
12 Sınıf değerlendirme teknikleri. Öğretmen portfolio değerlendirmesi
13 Öğretmeni iş başında geliştirme yaklaşımları: Koçluk- Mentorluk Hizmet içi eğitim yaklaşımları
14 Bireysel ve grup temelli geliştirme: Mikro öğretim, meslektaş yardımlaşması. Eylem araştırması yöntem

Aydın, İ. (2012). Öğretimde denetim (3. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Başar, H. (1998). Eğitim Denetçisi.Ankara: Pegem A Yayıncılık. Taymaz, H. (2000). Teftiş. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Başar, H. (1995). Öğretmenlerin Değerlendirilmesi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Makale Kritik Etme 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 4 5 5 5 4 4 3 4 2 2 2 3 3
ÖÇ 2 4 4 5 4 4 4 4 4 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 2 2 3 3 4 3 3
ÖÇ 4 5 5 4 4 4 4 5 4 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4 3 3 3 3 3 3 4
ÖÇ 6 4 4 4 4 4 4 4 4 3 3 3 3 3 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek