GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EYYL512 EĞİTİMDE POLİTİKA ANALİZİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler, eğitim politikası ve ilgili kavramları, Türkiye’de eğitim politikası oluşturma süreçlerini, eğitimin bileşenleri olarak; öğrenci, öğretmen ve öğrenme ortamlarına ilişkin eğitim politikalarını analiz edebileceklerdir. Ayrıca eğitimde farklı politika yaklaşımlarını, politika belirleme sürecinde etkili olan aktörleri ve bu politikaları biçimlendiren ulusal ve evrensel bağlamları kavramak, öğrencilere kamu politikaları ve politika analizi hakkında genel bir anlayış kazandırmak, öğrencilerde kamu politikalarına ilişkin rapor yazma becerisi geliştirmek, öğrencilere politika analizi yapmak için kullanılan yöntemleri ve prosedürleri kazandırmak amaçlanmaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Behiye DAĞDEVİREN ERTAŞ


1 Eğitim ve politika ilişkisini açıklayabilecektir.
2 Türk Eğitim Sistemine yön veren temel yasaları ile eğitim politikaları arasındaki temel dinamikleri değerlendirebilecektir.
3 Türk yükseköğretim politikalarını değerlendirebilecektir.
4 Türk Eğitim Sistemi’nde eğitim yöneticisi ve öğretmen yetiştirme politikalarını çözümleyebilecektir.
5 Türk Eğitim Sistemi’nin geleceğine yön verecek eğitim politikalarına ilişkin kestirimlerde bulunabileceklerdir.
6 Uluslararası eğitim politikalarını değerlendirebilecektir.

Uzaktan Eğitim


YOK


YOK


Eğitim sistemi ve okullara genel bir bakış Eğitim politikası ile ilgili temel kavramlar Türkiye eğitim politikaları Eğitim politikalarına etki eden unsurlar Eğitim politikası oluşturma süreçleri Türk Eğitim Sisteminde yaşanan sorunlar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Eğitimde Politika
2 Farklı Teorik Yaklaşımlar Bağlamında Eğitim Politikası
3 Uluslararası ve Ulusal Örgütlerin Türk Eğitim Politikalarına Yansımaları
4 Eğitimde Ekonomi Politikaları
5 Eğitimde Maliyet Analizi ve Maliyet Etkililik Analizi
6 Eğitimde Eşitlik Politikaları
7 Eğitimde Teknoloji Kullanımı
8 Eğitimde Küreselleşme Politikaları
9 Eğitimde Nitelik Tartışmaları
10 Eğitim ve İstihdam İlişkisi
11 Türkiye’de Mesleki Eğitim Politikaları
12 Türkiye’de Yetişkin Eğitimi Politikaları
13 Eğitimdeki Yapısal Güçlükler
14 Eğitim Politikalarının Okullardaki Yansıması

Cemaloğlu, N., Çoban, Ö., Özdemir, N., & Bozkurt, S. (2019). Eğitimde Politika Analizi.Pegem Akademi Yayıncılık Aypay, A. (2015). Eğitim Politikası Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Hoy, W. K. & Miskel, C. G., (2008). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall. Apple, Michael (1996). Cultural Politics and Education. New York: Teachers' College Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 14 1 14
Makale Kritik Etme 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 3 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 5 5 4 5 4 5
ÖÇ 3 4 5 4 5 4 5 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 6 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek