Meslek Yüksekokulumuz Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Eğitim-Öğretim Daire Başkanlığının 19/12/2016 tarih ve 80562 sayılı yazısı ile Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı’nın 2547 sayılı Kanun’un 2880 sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca Yozgat Bozok Üniversitesi bünyesine katılmıştır. Yaşlı Bakımı Programı 2019-2020 eğitim-öğretim yılında eğitime başlamıştır.
Yaşlı Bakımı Teknikerliği
Önlisans
Bu programa kabul ve kayıt şartları Türk Yükseköğretim Mevzuatı kapsamında yapılmaktadır. Programa meslek lisesi alan mezunu öğrenciler sınavsız olarak program kontenjanı dahilinde kabul edilirler. Boş kontenjanlara standart lise mezunları Yükseköğretime Giriş Sınavı sonuçlarına göre yerleştirilirler. Yerleştirme ÖSYM tarafından yapılmaktadır. Kayıt şartları Yükseköğretime Giriş Sistemi ile aynıdır.
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün ) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Bozok Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce, Almanca gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen yeterlilikleri sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girme hakkına sahiptir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili derslerden muaf olurlar
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Konusuyla ilgili kavram ve ilkeleri özümsemiş, alanında evrensel bilim ve eğitimi temel alan, kuramsal bilgi birikimini pratikle birleştirebilen, mesleğinin profesyonel gereklerini yerine getirebilen, gerekli ortamları hazırlayan, yaşlı bireylerin temel özelliklerini, bakım ve gereksinimlerini bilen, tedavi, destek ve rehabilitasyon hizmetleri sunabilen, insanları seven, saygı duyan, yaratıcı, hoşgörülü ve sabırlı kişilik özelliklerine sahip aynı zamanda yaşlı bireylere bütüncül yaklaşabilen yaşlı bakım hizmeti veren kurumlarda görev alabilecek nitelikte meslek elemanları yetiştirmektir
Bu program mezunları, KPSS' den gereken puanı almaları durumunda Huzurevi, Geriatri Merkezi vb. kuruluşlara atanmaktadır. Ayrıca kişi ve kurumlara bağlı olarak özel kurumlarda da görev yapabilirler.
Önlisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar DGS sınavından geçerli not almaları koşuluyla ilgili alanlarda Lisans programlarında öğrenim görebilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Tam Zamanlı
Yeniyol Mah. Hastane Sk. No:9 Çekerek/YOZGAT Tel : 0 (354) 468 25 26 Fax: 0 (354) 468 25 27 e-posta : cekerekshmyo@bozok.edu.tr Bölüm Başkanı Öğretim Görevlisi Feyza KAYHAN, Program Başkanı Öğretim Görevlisi Doktor Kevser Gürsan, AKTS Koordinatörü Öğretim Görevlisi Gülçin Uruş.
Öğrenciler mezun olduktan sonra 4 yıllık lisans programlarına tamamlayabilirler. Yaşlı Bakımı teknikeri olarak hastanede görev alabilirler.
| 1 | Yaşlı bakımı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
| 2 | Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanır. |
| 3 | İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ ve sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını bilir ve bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait temel bilimsel bilgileri mesleki uygulamalarında kullanır |
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
| 5 | Yaşlı bireyin sağlığını korur, geliştirir ve sağlıktan sapma durumlarında uygun girişimlerini planlar ve öğrendikleri doğrultusunda uygular. |
| 6 | Kişiler arası iletişim yöntem ve becerilerini kullanır |
| 7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. |
| 8 | Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim becerilerini kullanır |
| 9 | Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
| 10 | Yaşlı bakımı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
| 11 | Yaşlı bakımı alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve ön görülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
| 12 | Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. |
| 13 | Yaşlı bakımı alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
| 14 | Yaşlı bakımı alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
| 15 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar. |
| 16 | Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular. |
| 17 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar. |
| 18 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür. |
| 1 | Yaşlı bakımı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
| 2 | Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanır. |
| 3 | İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ ve sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını bilir ve bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait temel bilimsel bilgileri mesleki uygulamalarında kullanır |
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
| 5 | Yaşlı bireyin sağlığını korur, geliştirir ve sağlıktan sapma durumlarında uygun girişimlerini planlar ve öğrendikleri doğrultusunda uygular. |
| 6 | Kişiler arası iletişim yöntem ve becerilerini kullanır |
| 7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. |
| 8 | Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim becerilerini kullanır |
| 9 | Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
| 10 | Yaşlı bakımı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
| 11 | Yaşlı bakımı alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve ön görülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
| 12 | Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. |
| 13 | Yaşlı bakımı alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
| 14 | Yaşlı bakımı alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
| 15 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar. |
| 16 | Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular. |
| 17 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar. |
| 18 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür. |
| 1. Dönem | ||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
| ANT001 | Türkçe | ANATOMİ | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
| BES001 | Türkçe | BESLENME İLKELERİ | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
| FZY001 | Türkçe | FİZYOLOJİ | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
| ISG001 | Türkçe | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
| MSE001 | Türkçe | MESLEK ETİĞİ | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
| TTR001 | Türkçe | TIBBİ TERMİNOLOJİ | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
| YAB111 | Türkçe | YAŞLI BAKIMI İLKE VE UYGULAMALARI I | Zorunlu | 4 | 2 | - | 8 | |
| YAB112 | Türkçe | TEMEL GERONTOLOJİ | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
| Toplam | 18 | 3 | 0 | 30 | ||||
| 2. Dönem | ||||||||
| Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
| FRM001 | Türkçe | FARMAKOLOJİ | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
| IYR001 | Türkçe | İLK YARDIM | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
| KP001 | Türkçe | KARİYER PLANLAMA | Zorunlu | 1 | - | - | 2 | |
| YAB121 | Türkçe | YAŞLI BAKIMI İLKE VE UYGULAMALARI II | Zorunlu | 4 | 2 | - | 8 | |
| YAB122 | Türkçe | YAŞLILARDA KRONİK HASTALIKLAR | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
| YAB123 | Türkçe | NÖROLOJİK HASTALIKLAR | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
| YAB124 | Türkçe | GERİATRİK PSİKİYATRİ | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
| YAB125 | Türkçe | EVDE BAKIM HİZMETLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
| Toplam | 18 | 2 | 0 | 30 | ||||
| 3. Dönem | ||||||||
| Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
| AIT001 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
| ING001 | Türkçe | İNGİLİZCE I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
| MSD001 | Türkçe | MESLEKİ SEÇMELİ DERS | Seçmeli | - | - | - | 11 | |
| STJ001 | Türkçe | STAJ | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
| TDL001 | Türkçe | TÜRK DİLİ I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
| YAB231 | Türkçe | İLERİ LABORAVUVAR UYGULAMALARI | Zorunlu | 2 | 2 | - | - | |
| YAB232 | Türkçe | PALYATİF BAKIM | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
| Toplam | 10 | 4 | 0 | 25 | ||||
| 4. Dönem | ||||||||
| Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
| ADS001 | Türkçe | ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS | Seçmeli | - | - | - | 2 | |
| AIT002 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
| ING002 | Türkçe | İNGİLİZCE II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
| MSD002 | Türkçe | MESLEKİ SEÇMELİ DERS | Seçmeli | - | - | - | 20 | |
| SGT001 | Türkçe | SİBER GÜVENLİĞİN TEMELLERİ | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
| TDL002 | Türkçe | TÜRK DİLİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
| Toplam | 8 | 0 | 0 | 30 | ||||
| MSD001 - MESLEKİ SEÇMELİ DERS | ||||||||
| Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
| BIT001 | Türkçe | BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 3 | |
| BKY001 | Türkçe | BİYOKİMYA | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
| DBL001 | Türkçe | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| EHS001 | Türkçe | ENFEKSİYON HASTALIKLARI | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
| ESH001 | Türkçe | ENGELLİLERLE SOSYAL HİZMET | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
| HSG001 | Türkçe | HALK SAĞLIĞI | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
| ILT001 | Türkçe | İLETİŞİM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| MU001 | Türkçe | MESLEKİ UYGULAMA I | Seçmeli | 2 | 8 | - | 6 | |
| MU002 | Türkçe | MESLEKİ UYGULAMA II | Seçmeli | 2 | 8 | - | 6 | |
| MYD007 | Türkçe | MESLEKİ YABANCI DİL | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| SAH001 | Türkçe | SAĞLIK HUKUKU | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
| SSO001 | Türkçe | SAĞLIK SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| STR001 | Türkçe | SAĞLIK TURİZMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| SVM001 | Türkçe | SAĞLIK VE MEDYA | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| YAB701 | Türkçe | AİLE YAPISI VE İLİŞKİLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
| YAB702 | Türkçe | ROMATOLOJİK HASTALIKLAR | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
| YAB703 | Türkçe | EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ VE YAŞLI JİMNASTİĞİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
| YAB704 | Türkçe | SOSYAL HİZMET | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
| YAB705 | Türkçe | FİZİKSEL VE SOSYAL REHABİLİTASYON | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
| YAB706 | Türkçe | UĞRAŞ TERAPİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
| YAB707 | Türkçe | PSİKOLOJİYE GİRİŞ | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
| YAB708 | Türkçe | SAĞLIK YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
| YAB709 | Türkçe | YAŞLILARDA ÇATIŞMA VE STRES YÖNETİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
| YAB710 | Türkçe | YARA BAKIMI İLKE VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| YAB711 | Türkçe | İŞARET DİLİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| YAB712 | Türkçe | SAĞLIKLI YAŞAM VE BESLENME | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| YAB714 | Türkçe | AKTİF YAŞLANMA | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| YB001 | Türkçe | YAŞLI BESLENMESİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADS001 - ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS | ||||||||
| Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
| ADSÖL-001 | Türkçe | Malzeme Bılgısı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-002 | Türkçe | Yönetım Bılışım Sıstemlerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-003 | Türkçe | Mımarıde Bıçım, Mekan, Düzen | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-004 | Türkçe | E-Tıcaret | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-005 | Türkçe | Yetenek Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-006 | Türkçe | Sunum Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-007 | Türkçe | Uygarlık Tarıhı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-008 | Türkçe | Sağlığın Korunması ve Gelıştırılmesı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-009 | Türkçe | Sanat Etkınlıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-010 | Türkçe | Ergoterapı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-011 | Türkçe | Çevre Koruma | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-012 | Türkçe | Yaşam Koçluğu | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-013 | Türkçe | Beden Dılı-Sözsüz İletışım | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-014 | Türkçe | Kıtap Okuma ve Yorumlama | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-015 | Türkçe | Temel Yoga Pratığı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-016 | Türkçe | Görgü Kuralları ve Protokol | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-017 | Türkçe | Yaratıcı Yazma Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-018 | Türkçe | Gırışımcılık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-019 | Türkçe | Stratejık Düşünce Analızı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-020 | Türkçe | Geleneksel Çocuk Oyunları | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-021 | Türkçe | Sosyal Sorumluluk | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-022 | Türkçe | Bıyo malzemeler | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-023 | Türkçe | Genel Ekonomı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-024 | Türkçe | Temel Sağlık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-025 | Türkçe | Çocuk Edebıyatı ve Medya | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-026 | Türkçe | Teknolojı Bağımlılığı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-027 | Türkçe | Temel Mutfak Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-028 | Türkçe | Kıtap Kültürü | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-029 | Türkçe | Afet Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-030 | Türkçe | Sağlıklı Yaşam ve Egzersız | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-031 | Türkçe | Sağlık Hukuku | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-032 | Türkçe | Beden Eğıtımı ve Spor | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-033 | Türkçe | Osmanlı Türkçesıne Gırış | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-034 | Türkçe | Osmanlı Türkçesı Okuma ve Yazma | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-035 | Türkçe | Küresel Isınma ve Bıyolojık Çeşıtlılık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-036 | Türkçe | Sanat Terapısı Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-037 | Türkçe | Mınyatür | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-038 | Türkçe | Keçe Sanatı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-039 | Türkçe | Hat Sanatı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-040 | Türkçe | Güzel Sanatlar | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-041 | Türkçe | Tarımda Enerjı ve Sürdürülebılırlık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-042 | Türkçe | Küresel İklım Değışıklığı Farkındalığı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-043 | Türkçe | Genel ve Tarımsal Kooperatıfçılık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-044 | Türkçe | Satış ve İkna Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-045 | Türkçe | Gönüllülük Çalışmaları | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-046 | Türkçe | Renk ve Aydınlatma | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-047 | Türkçe | Modern Mımarlık Tarıhı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-048 | Türkçe | Egzotık Meyveler | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-049 | Türkçe | Müzecılık ve Sergıleme | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-050 | Türkçe | Lıderlık ve Ekıp Çalışması | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-051 | Türkçe | FİNANSAL OKUR YAZARLIK | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-052 | Türkçe | SPOR HUKUKU | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-053 | Türkçe | ETKİLİ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-054 | Türkçe | MİMAR SİNAN VE ESERLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-055 | Türkçe | TAŞIT GÜVENLİK SİSTEMLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-056 | Türkçe | KOMPOZİT MALZEMELER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-057 | Türkçe | İNSANSIZ HAVA ARACI FOTOGRAMETRİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-058 | Türkçe | ATEŞLİ SİLAHLAR BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-059 | Türkçe | YAKIN SAVUNMA TEKNİK VE TAKTİKLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-060 | Türkçe | YEREL YÖNETİMLER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-061 | Türkçe | UZAKTAN ALGILAMA TEKNİKLERİ VE CBS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-062 | Türkçe | GIDA HİJYENİ VE SANİTASYONU | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-063 | Türkçe | SAĞLIK YAŞAM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-064 | Türkçe | ORGANİK GÜBRELER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-065 | Türkçe | DİJİTAL TARIM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-066 | Türkçe | TAŞIT TEKNOLOJİLERİNİN GEÇMİŞİ VE GELECEĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-067 | Türkçe | KARAYOLU TRAFİK BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-068 | Türkçe | AKTİF VE PASİF GÜVENLİK SİSTEMLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-069 | Türkçe | GÜNCEL EKONOMİK OLAYLAR | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-070 | Türkçe | AKILLI VE EKO TEKNOLOJİK KENTLER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-071 | Türkçe | DEĞERLER EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-072 | Türkçe | EVDE PRATİK SÜT ÜRÜNLERİ ÜRETİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-073 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-074 | Türkçe | ALTERNATİF TEDAVİ YAKLAŞIMLARI | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-075 | Türkçe | ARAŞTIRMA PROJESİ YAZIMI | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-076 | Türkçe | TEMEL MATEMATİK VE SAYISAL MANTIK PROBLEMLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-077 | Türkçe | ÖZEL İLGİ TURİZMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-078 | Türkçe | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-079 | Türkçe | KOMPOZİT MALZEMELER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-080 | Türkçe | AVRUPA BİRLİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-081 | Türkçe | TEZHİP | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-082 | Türkçe | TASARIM ANALİZİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-083 | Türkçe | BESLENME, FİZİKSEL AKTİVİTE VE SAĞLIK | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| ADSÖL-084 | Türkçe | BİLİŞİM MESLEĞİNİN TEMELLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| MSD002 - MESLEKİ SEÇMELİ DERS | ||||||||
| Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
| BIT001 | Türkçe | BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 3 | |
| BKY001 | Türkçe | BİYOKİMYA | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
| DBL001 | Türkçe | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| EHS001 | Türkçe | ENFEKSİYON HASTALIKLARI | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
| ESH001 | Türkçe | ENGELLİLERLE SOSYAL HİZMET | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
| HSG001 | Türkçe | HALK SAĞLIĞI | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
| ILT001 | Türkçe | İLETİŞİM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| IME001 | Türkçe | İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM | Seçmeli | 5 | 19 | - | 20 | |
| MU001 | Türkçe | MESLEKİ UYGULAMA I | Seçmeli | 2 | 8 | - | 6 | |
| MU002 | Türkçe | MESLEKİ UYGULAMA II | Seçmeli | 2 | 8 | - | 6 | |
| MYD007 | Türkçe | MESLEKİ YABANCI DİL | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| SAH001 | Türkçe | SAĞLIK HUKUKU | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
| SSO001 | Türkçe | SAĞLIK SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| STR001 | Türkçe | SAĞLIK TURİZMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| SVM001 | Türkçe | SAĞLIK VE MEDYA | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| YAB701 | Türkçe | AİLE YAPISI VE İLİŞKİLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
| YAB702 | Türkçe | ROMATOLOJİK HASTALIKLAR | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
| YAB703 | Türkçe | EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ VE YAŞLI JİMNASTİĞİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
| YAB704 | Türkçe | SOSYAL HİZMET | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
| YAB705 | Türkçe | FİZİKSEL VE SOSYAL REHABİLİTASYON | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
| YAB706 | Türkçe | UĞRAŞ TERAPİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
| YAB707 | Türkçe | PSİKOLOJİYE GİRİŞ | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
| YAB708 | Türkçe | SAĞLIK YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
| YAB709 | Türkçe | YAŞLILARDA ÇATIŞMA VE STRES YÖNETİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
| YAB710 | Türkçe | YARA BAKIMI İLKE VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| YAB711 | Türkçe | İŞARET DİLİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| YAB712 | Türkçe | SAĞLIKLI YAŞAM VE BESLENME | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| YAB714 | Türkçe | AKTİF YAŞLANMA | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
| YB001 | Türkçe | YAŞLI BESLENMESİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |