| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| SVM001 | SAĞLIK VE MEDYA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Sağlık İletişim uygulama ve analizlerinde sıklıkla kullanılan kuram ve modellerin öğrenilmesi, etik ilkeler ışığında kampanya süreci yöntem ve stratejilerini kullanabilme becerisi kazandırmak.
Evde Hasta Bakımı Programı Öğretim Elemanları
| 1 | Sağlık iletişiminin amacı ve önemi, sağlık iletişiminin kapsamı |
| 2 | Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri |
| 3 | Sağlık İletişimi ve Etik |
| 4 | İlgili dergi, gazete ve tv programlarını izleme ve üzerinde tartışma |
| 5 | Sağlıkla ilgili kamu spotları hazırlama ve sunma |
Birinci Öğretim
-
-
Sağlık iletişiminin amacı ve önemi, sağlık iletişiminin kapsamı, Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri, Medya tarihi, ilk sağlık haberleri ve ilk sağlık programları ve günümüzle mukayese edilmesi Gazete, dergi ve televizyonda yer almak için ne gibi yöntemler izlenmesi gerektiği ve iletişimi, Sağlık okuryazarlığı ve medyadaki yansımaları, halkın sağlık okuryazarlık seviyesinin nasıl artırılacağı, Sağlık İletişimi ve Etik, Bir sağlık haberi ve tv programı hazırlama, duyurma ve tamamlama süreçleri.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Sağlık iletişiminin amacı ve önemi, sağlık iletişiminin kapsamı | Soru-Cevap | Araştırma |
| 2 | Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri | Soru-Cevap | Araştırma |
| 3 | Medya tarihi, ilk sağlık haberleri ve ilk sağlık programları ve günümüzle mukayese edilmesi | Soru-Cevap | Araştırma |
| 4 | Gazete, dergi ve televizyonda yer almak için ne gibi yöntemler izlenmesi gerektiği ve iletişimi | Soru-Cevap | Araştırma |
| 5 | Sağlık okuryazarlığı ve medyadaki yansımaları, halkın sağlık okuryazarlık seviyesinin nasıl artırılacağı | Soru-Cevap | Araştırma |
| 6 | Sağlık İletişimi ve Etik | Soru-Cevap | Araştırma |
| 7 | Bir sağlık haberi ve tv programı hazırlama, duyurma ve tamamlama süreçleri | Soru-Cevap | Araştırma |
| 8 | İlgili dergi, gazete ve tv programlarını izleme ve üzerinde tartışma | Soru-Cevap | Araştırma |
| 9 | İlgili projeler geliştirme ve sunma | Soru-Cevap | Araştırma |
| 10 | İlgili projeler geliştirme ve sunma | Soru-Cevap | Araştırma |
| 11 | Sağlık medyasında yer almak üzere nasıl reklam hazırlanması gerektiği ve sağlıkta reklam yasakları | Soru-Cevap | Araştırma |
| 12 | Sağlıkla ilgili kamu spotları hazırlama ve sunma | Soru-Cevap | Araştırma |
| 13 | Sağlıkla ilgili kamu spotları hazırlama ve sunma | Soru-Cevap | Araştırma |
| 14 | Sağlıkla ilgili kamu spotları hazırlama ve sunma | Soru-Cevap | Araştırma |
• Çeşitli tezler, • Kitaplar, • İnternet kaynakları
-
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 80 |
| Quiz | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
-
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Tartışma | 7 | 1 | 7 |
| Örnek Vaka İncelemesi | 3 | 1 | 3 |
| Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
| Makale Kritik Etme | 4 | 1 | 4 |
| Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Okuma | 7 | 1 | 7 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 75 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
| ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||
| ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||
| ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||
| ÖÇ 4 | ||||||||||||||||||
| ÖÇ 5 |