GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ESH001 ENGELLİLERLE SOSYAL HİZMET Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Önlisans



Engelli ve engelli gruplarının tanımı, engellilerin yapısı, toplumdaki dağılımları, engelli için çalışmalar, yapılan hizmetler ve hizmetlerin kalite çeşitliği konularında öğrencilerin bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.


Yaşlı Bakım Programı Öğretim Elemanları


1 Yaşlı bakımı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2 Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3 İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ ve sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını bilir ve bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait temel bilimsel bilgileri mesleki uygulamalarında kullanır.
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
5 Yaşlı bireyin sağlığını korur, geliştirir ve sağlıktan sapma durumlarında uygun girişimlerini planlar ve öğrendikleri doğrultusunda uygular.
6 Kişiler arası iletişim yöntem ve becerilerini kullanır.
7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
8 Sağlık ekibi içinde yeterli ve etkin biçimde rol alır.
9 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme
10 Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim becerilerini kullanır
11 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır
12 Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
13 Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
14 Yaşlı bakımı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
15 Yaşlı bakımı alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve ön görülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
16 Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
17 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ve ya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
18 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma
19 Yaşlı bakımı alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
20 Yaşlı bakımı alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme

Birinci Öğretim


-


-


Bir sosyal hizmet alanı olarak engellilik, engelli birey ve ailesiyle çalışmada gerekli bilgi, beceri ve değer kümesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Engelli tanım ve kavramları
2 Engelli grupları
3 Engelli gruplarının toplum içerisindeki dağılımları
4 Engelli grupların demografik özellikleri
5 Engelli gruplarına yapılan hizmetler
6 Engelli ailelerine yapılan hizmetler
7 Yapılan hizmetlerin çeşitleri
8 Engelli için oluşturulan hizmet seçenekleri
9 Aile, Sosyal Hizmetler Bakanlığı´nın yaptığı hizmetler
10 Rehabilitasyon merkezleri ve yapılan hizmetler
11 Özel rehabilitasyon merkezleri ve yaptığı hizmetler
12 Engelli ailelerinin psikolojik durumu
13 Engelli ailelerin psikolojik durumlarına yönelik yapılan hizmetler
14 Engelli ailelerin psikolojik durumlarına yönelik yapılan hizmetler

1-Danış, M. Z. (2001). “Otistik Çocuklar”, Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 1 (2): 65-82. 2-Danış, M. Z. (2005). “Toplum Temelli Bakım Anlayışı”, Öz-Veri Dergisi, T.C Başbakanlık Özürlüler İdaresi Yayını, 2 (1): 445-459. 3-Danış, M. Z. vd. (2006). “Özel Sektöre Ait, Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde Çalışan Sosyal Hizmet Uzmanlarının Mesleki Rol, İşlev ve İş Doyumları Üzerine Bir Araştırma”, Ufkun Ötesi Bilim Dergisi 6 (2): 4-28. 4-Karatepe, H. (1998). Bulundukları Toplum İçinde Özürlü Çocuklar, Ankara: Seçkin Yayınevi. 5-Ataman, A. (2011). Özel Eğitime Giriş, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. 6-Baykoç, N. (2010). Özel Eğitim, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 1 14 14
Gösterme 1 14 14
Bireysel Çalışma 1 14 14
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 7 7
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Okuma 1 14 14
Ev Ödevi 1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 94

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 4 4 4 5
ÖÇ 2 4 4 5
ÖÇ 3 4 4 5
ÖÇ 4 4 4 5
ÖÇ 5 4 4 5
ÖÇ 6 4 4 5
ÖÇ 7 4 4 5
ÖÇ 8 4 4 5
ÖÇ 9 4 4 5
ÖÇ 10 4 4 5
ÖÇ 11 4 4 5
ÖÇ 12 4 4 5
ÖÇ 13 4 4 5
ÖÇ 14 4 4 5
ÖÇ 15 4 4 5
ÖÇ 16 4 4 5
ÖÇ 17 4 4 5
ÖÇ 18 4 4 5
ÖÇ 19 4 4 5
ÖÇ 20 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek