| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ESH001 | ENGELLİLERLE SOSYAL HİZMET | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Engelli ve engelli gruplarının tanımı, engellilerin yapısı, toplumdaki dağılımları, engelli için çalışmalar, yapılan hizmetler ve hizmetlerin kalite çeşitliği konularında öğrencilerin bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Yaşlı Bakım Programı Öğretim Elemanları
| 1 | Yaşlı bakımı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
| 2 | Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
| 3 | İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ ve sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını bilir ve bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait temel bilimsel bilgileri mesleki uygulamalarında kullanır. |
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
| 5 | Yaşlı bireyin sağlığını korur, geliştirir ve sağlıktan sapma durumlarında uygun girişimlerini planlar ve öğrendikleri doğrultusunda uygular. |
| 6 | Kişiler arası iletişim yöntem ve becerilerini kullanır. |
| 7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme |
| 8 | Sağlık ekibi içinde yeterli ve etkin biçimde rol alır. |
| 9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme |
| 10 | Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim becerilerini kullanır |
| 11 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır |
| 12 | Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma |
| 13 | Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
| 14 | Yaşlı bakımı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
| 15 | Yaşlı bakımı alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve ön görülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
| 16 | Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme |
| 17 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ve ya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme |
| 18 | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma |
| 19 | Yaşlı bakımı alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme |
| 20 | Yaşlı bakımı alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
Birinci Öğretim
-
-
Bir sosyal hizmet alanı olarak engellilik, engelli birey ve ailesiyle çalışmada gerekli bilgi, beceri ve değer kümesi.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Engelli tanım ve kavramları | ||
| 2 | Engelli grupları | ||
| 3 | Engelli gruplarının toplum içerisindeki dağılımları | ||
| 4 | Engelli grupların demografik özellikleri | ||
| 5 | Engelli gruplarına yapılan hizmetler | ||
| 6 | Engelli ailelerine yapılan hizmetler | ||
| 7 | Yapılan hizmetlerin çeşitleri | ||
| 8 | Engelli için oluşturulan hizmet seçenekleri | ||
| 9 | Aile, Sosyal Hizmetler Bakanlığı´nın yaptığı hizmetler | ||
| 10 | Rehabilitasyon merkezleri ve yapılan hizmetler | ||
| 11 | Özel rehabilitasyon merkezleri ve yaptığı hizmetler | ||
| 12 | Engelli ailelerinin psikolojik durumu | ||
| 13 | Engelli ailelerin psikolojik durumlarına yönelik yapılan hizmetler | ||
| 14 | Engelli ailelerin psikolojik durumlarına yönelik yapılan hizmetler |
1-Danış, M. Z. (2001). “Otistik Çocuklar”, Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 1 (2): 65-82. 2-Danış, M. Z. (2005). “Toplum Temelli Bakım Anlayışı”, Öz-Veri Dergisi, T.C Başbakanlık Özürlüler İdaresi Yayını, 2 (1): 445-459. 3-Danış, M. Z. vd. (2006). “Özel Sektöre Ait, Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde Çalışan Sosyal Hizmet Uzmanlarının Mesleki Rol, İşlev ve İş Doyumları Üzerine Bir Araştırma”, Ufkun Ötesi Bilim Dergisi 6 (2): 4-28. 4-Karatepe, H. (1998). Bulundukları Toplum İçinde Özürlü Çocuklar, Ankara: Seçkin Yayınevi. 5-Ataman, A. (2011). Özel Eğitime Giriş, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. 6-Baykoç, N. (2010). Özel Eğitim, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 80 |
| Ev Ödevi | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
-
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
| Gösterme | 1 | 14 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
| Okuma | 1 | 14 | 14 |
| Ev Ödevi | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 94 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||
| ÖÇ 6 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||
| ÖÇ 7 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||
| ÖÇ 8 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||
| ÖÇ 9 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||
| ÖÇ 10 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||
| ÖÇ 11 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||
| ÖÇ 12 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||
| ÖÇ 13 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||
| ÖÇ 14 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||
| ÖÇ 15 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||
| ÖÇ 16 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||
| ÖÇ 17 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||
| ÖÇ 18 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||
| ÖÇ 19 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||
| ÖÇ 20 | 4 | 4 | 5 |