Biyoloji Anabilim Dalında doktora programı 2017-2018 eğitim öğretim yılında başlamıştır. Fen Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak kurulmuş ve Botanik, Genel Biyoloji, Hidrobiyoloji, Moleküler Biyoloji, ve Zooloji bilim dallarında doktora eğitimi vermektedir. Bölümümüze her dönem Anabilim dalı yıl güz ve bahar yarıyıl başlangıçlarında adı geçen bilimdalları tarafından bildirilen kontenjanlara Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tarafından belirlenen kabul ve kayıt koşullarına uygun olarak doktora öğrencisi alınmaktadır.
Biyoloji alanında Bilim Doktoru
8. Düzey
Doktora programına başvuru ve kabul şartları ile ilgili bilgilere https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=21510&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 adresinden ulaşabilirsiniz.
Formal
Doktora programına kayıt yaptırmadan önce ilgili alanda yüksek lisans diplomasına sahip olan doktora ve sanatta yeterlik öğrencileri; yeterlik sınavına girebilmek için, 24 krediden az olmamak koşuluyla en az 8 adet ders almak ve başarmak zorundadır. İlgili alanda yüksek lisans diplomasına sahip olmayan doktora ve sanatta yeterlik öğrencileri ise yeterlik sınavına girebilmek için 48 krediden az olmamak koşuluyla en az 16 adet ders almak ve başarmak zorundadır. Mezuniyet için not ortalaması en az 2.5 olmalıdır.
Anabilim Dalı bünyesinde Genel Biyoloji, Botanik, Zooloji, Hidrobiyoloji ve Moleküler Biyoloji olmak üzere beş bilim dalı mevcuttur. Biyoloji Anabilim Dalının temel hedefi; Biyoloji biliminin temel prensiplerini tanımlama, açıklama, uygulama, karar verebilme, öğretebilme bilgi ve becerisine sahip biyoloji doktora mezunu olarak kanunların sağladığı tüm yetki ve sorumlulukları taşıyan mezunlar yetiştirmektir.
1 | Akademik, sektörel ve toplumsal ihtiyaçlar doğrultusunda ilk üç yıl içinde uzmanlaştığı alan bilgisini kullanabileceği alanlarda çalışmaya başlar. |
2 | Güncel bilimsel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimini yaşam boyu öğrenme bilinciyle devam ettirir ve bilimsel çalışmalarına uygular. |
3 | Ülke ve toplumu ilgilendiren konularda alanı ile ilgili güncel sorunlara çözümler üretir böylelikle toplumsal bilincin arttırılmasında öncü rol oynar. |
4 | Alanındaki iş kollarında bireysel veya takım halinde etkin ve çıktı odaklı olarak çalışır. |
Doktora programından başarıyla Mezun olanlar ; Laboratuvarlarda, İlaç pazarlamada, Gıda sanayiinde, Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlığında, Çevre Bakanlığında ve benzeri kuruluşlarda; Biyolog, Öğretmen, Teknik Eleman, Araştırma Geliştirme (Ar-Ge),Üretim, Kalite Kontrol,Kalite Güvence ve Satış Pazarlamada, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki okullarda ve özel okullarda, dersanelerde, Araştırma kuruluşlarında, Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı bünyesindeki kuruluşlarda, Tıbbi ve Tarımsal İlaç sanayiinde, Milli parklarda, gibi çok farklı geniş bir iş yelpazesinde görev alabilirler.
Biyoloji Anabilim dalında Doktora programını başarı ile tamamlayan mezunlar, aynı veya benzer alanlarda yurt içinde veya yurt dışında yüksek öğretim kurumlarına akademik bir pozisyon, doktora sonrası eğitim (doktora sonrası araştırma) veya kamu kuruluşlarındaki araştırma merkezlerine uzman pozisyonu için başvurabilirler.
Biyoloji Bölümü doktora programında öğrencinin aldığı derslere devamı ve öğretim üyesi tarafından yapılacak arasınav ve final sınavlarından geçer not alması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA, 90-100), (BA, 85-89), (BB, 80-84), (CB, 75-79) ve (CC, 70-74) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Doktora tez çalışmasını tamamlayan öğrenci tez sınavına alır. Doktora tez sınavı, tez çalışmasının sunulması ve bunu izleyen soru cevap bölümünden oluşur.Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tez sınavında başarılı olan öğrenci Doktora diploması almaya hak kazanır.
Uzmanlık Alan Dersinden, Müfredatta belirtilen sayıda Anabilim Dalı doktora derslerinden,yeterlik sınavından başarılı olmak. Tez önerisi ve tez çalışmasını tamamlamış olmak. Öğrencinin tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazması ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunması zorunludur. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç altı ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur ve başarılı olursa tezini bastırmak zorundadır.
Tam Zamanlı
Adres : Bozok Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Biyoloji Bölümü, 66200, Yozgat Tel : 0 354 242 10 21 Faks : 0 354 242 10 22 Bölüm Başkanı : Prof. Dr. Hatice BAŞ, Bologna Koordinatörü : Prof. Dr. Hatice BAŞ, Bologna Koordinatör Yardımcısı : Arş. Gör. Emine Tuğçe SARAÇ CEBECİ
Öğrencilerin teorik ve uygulamalı dersler için kullanabilecekleri dört sınıf ve iki laboratuvar bulunmaktadır. Ayrıca lisansüstü öğrencilerinin kullanımı için yüksek teknoloji cihazlara sahip dört araştırma laboratuvarı bulunmaktadır.
1 | Bilimsel yöntemlerle biyoloji ile ilgili verileri kullanarak bilgi ve teori geliştirebilir |
2 | Bilimsel çalışmaları okur, anlar ve değerlendirir |
3 | Biyoloji alanında bilimsel literatüre katkı sağlamak amacıyla ulusal ya da uluslararası bir makale/tez hazırlar |
4 | Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular |
5 | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi test eder. |
6 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik ve sorumluluk sahibi bireyler olur |
7 | Alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır |
8 | Biyoloji alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışma yapar |
9 | Biyolojinin belli alanlarında özelleşerek araştırma projesi tasarlama, tez hazırlar ve sonuçları değerlendirir |
10 | Disiplinler arası çalışmalara katılır |
11 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. |
12 | Güncel gelişmeleri ve/veya kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve uygulamalı olarak sistemli biçimde aktarır. |
13 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanır. |
14 | Biyoloji alanındaki uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
15 | Karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
16 | Disiplinler arası çalışmalarda karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanabilme yetkinliği kazanır. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BDR603 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
BDR667 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ve ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
BDRSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 15 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BDR600 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
BDR603 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
BDRSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 2 | 0 | 15 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BDR603 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
BDR669 | Türkçe | YETERLİK ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BDR601 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
BDR603 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BDR601 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
BDR603 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BDR601 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
BDR603 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BDR601 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
BDR603 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BDR601 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
BDR603 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
BDRSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BDR610 | Türkçe | TIBBİ GENETİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR637 | Türkçe | İLERİ LİKEN BİYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDRSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BDR604 | Türkçe | BİLİM ETİĞİ VE BİLİM TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR610 | Türkçe | TIBBİ GENETİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR612 | Türkçe | EPİGENETİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR628 | Türkçe | HİDROBİYOLOJİK ÇALIŞMALARDA ARAZİ TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR629 | Türkçe | LİPİD BİYOKİMYASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR630 | Türkçe | SU KİRLİLİĞİ VE BİYOLOJİK ETKİLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR631 | Türkçe | PALEOEKOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR632 | Türkçe | EKOSİSTEM EKOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR633 | Türkçe | TAKSONOMİK TERMİNOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR634 | Türkçe | SULAK ALANLAR VE EKOLOJİK ÖZELLİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR635 | Türkçe | SİSTEMATİK BİYOLOJİ VE BİYOÇEŞİTLİLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR636 | Türkçe | BİTKİLERDE ALLELOPATİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR637 | Türkçe | İLERİ LİKEN BİYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR638 | Türkçe | TÜR VE TÜRLEŞME | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR639 | Türkçe | POPULASYON EKOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR640 | Türkçe | BİTKİ TAKSONOMİSİNDE ÖZEL KONULAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR641 | Türkçe | VEJETASYON EKOLOJİSİ VE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR642 | Türkçe | BİTKİLERDE BÜYÜME VE FARKLILAŞMA | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR643 | Türkçe | İLERİ BİTKİ METABOLİZMASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR644 | Türkçe | BİTKİ KÖK BİYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR645 | Türkçe | TÜRKİYE İKLİM TİPLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR646 | Türkçe | DÜNYADA İKLİM TİPLERİ VE BİTKİLER ÜZERİNE ETKİLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR647 | Türkçe | BİTKİ ÜREME BİYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR649 | Türkçe | İLERİ PREPARASYON TEKNİKLERİ UYGULAMALARI I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR650 | Türkçe | İLERİ PREPARASYON TEKNİKLERİ UYGULAMALARI II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR651 | Türkçe | İLERİ TOKSİKOLOJİ UYGULAMALARI I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR652 | Türkçe | İLERİ TOKSİKOLOJİ UYGULAMALARI II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR657 | Türkçe | MOLEKÜLER HÜCRE BİYOLOJİSİNDE ÖZEL KONULAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR659 | Türkçe | BİYOAKTİF İNORGANİK BİLEŞİKLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
BDR661 | Türkçe | BİYOLOJİK SAAT | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |