Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BDR633 | TAKSONOMİK TERMİNOLOJİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı taksonomide kullanılan terimlerin anlamları ile birlikte, bu terimlerin ifade ettiği yapı, şekil ve renk gibi farklı özelliklerin terminolojisinin öğrencilere verilmesidir.
Prof. Dr. Ümit BUDAK
1 | Taksonominin anlamı ve amacını bilir. |
2 | Sistematik kategorilere hakimdir. |
3 | Tür ve türe bağlı alt birimleri adlandırır. |
4 | Tipus ve tipus çeşitlerini bilir. |
5 | Taksonomik terminolojiye hakimdir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Taksonomik terminoloji kavramı, Terminolojinin kökeni,Taksonomide kullanılan terminolojik terimler, Hayat formları ve yaşama süreleri ile ilgili terimler, Kök, gövde ve yaprak gibi vejetatif organlar ile ilgili terimler, Çiçek, meyve ve tohum gibi eşey organlar ile ilgili terimler, Renk ve tekstür ile ilgili terimler, Ekolojik ve coğrafik terimler, Ön ek ve son ekler, Semboller ve kısaltmalar .
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Taksonominin anlamı ve amacı. | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
2 | Bitki sistematiğinin tarihçesi. | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
3 | Sistematik kategoriler. | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
4 | Sistematikte kullanılan karakterler: Kök, Gövde, Yaprak | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
5 | Sistematikte kullanılan karakterler: Çiçek, Meyve, Tohum | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
6 | Sistematikte kullanılan karakterler: Sitolojik Karakterler | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
7 | Adlandırma kuralları. | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
8 | Tür ve türe bağlı alt birimlerin adlandırılması. | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
9 | Yeni bir türün adlandırılması ve yayınlanması. | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
10 | Tipus ve tipus çeşitleri | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
11 | Taksonomik kategorilerde aktarma, ayırma, birleştirme. | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
12 | Taksonomik kategorilerde aktarma, ayırma, birleştirme. | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
13 | Taksonomik terminoloji. | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
14 | Taksonomik terminoloji. | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
Baytop, A., 1998. Botanik kılavuzu. İstanbul Üniversitesi Yayınları. Harrington, Botanical Latin by William T. Stearn (2004, Trade Paperback, Three edition)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 123 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 2 | 3 |