Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı Doktora programı, Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü'nde 2022-2023 yılında Eğitim Öğretime başlamıştır.
Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, yeterlilikleri sağlandığında Tıbbi Biyokimya alanında ''Bilim Doktoru-PhD'' unvanına sahip olunmuş olunur.
Doktora
Alanında yüksek lisans yapmış olmak veya bütünleşik doktora programı için ilgili şartları sağlamış olmak. İlanda belirtilen derecede ve/veya seviyede yabancı dil (Genellikle İngilizce) durumunu belgelemek, ayrıca ilanda istenilniyorsa özel şartları sağlamış olmak.
Öğrenciler ilanda belirtilene alanlarda şartları sağlaması halinde doğrudan başvuruda bulunabilirler, benzer başka bir kurumda başlamış ve yasal süereyi tamamlamamış öğrenciler yatay geçiş şartlarını sağlamaları halinde ilanda verilen kontenjanlar doğrultusunda geçiş hakkını kullanabilirler.
İstenilen AKTS puanlamasına sahip ve alınması gereken sayıda dersleri almış olmak
Yönetmelikte belirtilen sayıda ve alınması gerek AKTS puanının tamamlanması ve akabinde tez çalışmasını içermektedir.
1 | Tıbbi Biyokimya alanında Doktora Eğitimi kapsamında biyokimyasal olaylara moleküler düzeyde bir bakış açısı kazandırarak biyokimya uzmanı yetiştirmek amaçlanmıştır. |
2 | Tıbbi Biyokimyanın ilişkili olduğu sitoloji, mikrobiyoloji ve farmakoloji alanları başta olmak üzere canlıları fizyolojik ve patolojik yönden değerlendiren diğer sağlık alanları ile de ilişkiler kurup ortak çalışmalarda bir temel disiplin kazandırmak amaçlanmıştır. |
3 | Alanı ile ilgili araştırma yöntemlerini kullanarak literatüre katkı sağlamak. |
4 | To follow and actively participate in scientific meetings at national and international levels. |
5 | Kendi alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme misyonu kazandırmak . |
6 | Tıbbi Biyokimya alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmesinin kazandırılması ve öğretilmesi amaçlanmıştır. |
7 | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel yönden değerlendirerek yazılı ve görsel iletişim araçlarıyla uzman kişilere aktarabilmesi amaçlanmıştır. |
8 | Eleştirel düşünme problem çözme, karar verme ve yansıtma gibi üst düzey düşünme becerilerini kazandırma amaçlanmıştır. |
9 | İstenildiği şekliyle amaca uygun olarak kendisinden istenilen alanyazın ve benzeri konularda ki görüş ve/veya raporu hazırlayıp sunabilmesi amaçlanıştır. |
10 | Lisans ve lisansüstü düzeyde eğitim ve öğretim faaliyetlerini yürütebilmek. |
11 | Sağlık kuruluşlarındaki rutin biyokimya laboratuvarlarında yapılan testleri yönetimlerin istedği şekliyle değerlendirebilmek. |
12 | Sağlık kuruluşlarındaki rutin biyokimya laboratuvarlarında yapılan testlerin alımı ile ilgili ihale ve benzeri süreçleri yönetebilmek |
Hastane laboratuvarlarında Tıbbi Biyokimya Uzmanı olarak çalışabilirler, anabilim dalı bünyesinde öğretim üyesi kadrolarında görev alarak eğitim-öğretim faaliyetlerinin sürdürülmesi ve düzenlenmesini yürütebilirler. Lisan ve lisanüstü seviyede ders verebilirler.
Yurt dışı olmak üzere post doktora faaliyetlerine katılabilirler, Uiversitelerarası kurulca verilen doçentlik sınavlarına katılabilirler.
Yazılı ve sözlü sınavlar.
Enstitünün belirlediği kurallar çerçevesinde tezini ilgili jüriden başarılı olmuştur onayını almak üzere savunmak
E-Öğrenme
Yozgat Bozok Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü (Prof. Dr. Muhammet Fevzi POLAT)
Fiziki alt yapı yeterlidir (Spektrofotometre, Eliza okuyucusu, pH metre, Santrifüj, Jel hazırlam ve yürütme tankları, Termosiklüs (PCR) ve görüntüleme aletleri, Mikroskoplar ve diğer aletler), Merkezi laboratuvar bünyesinde HPLC, Atomik absorpsiyon ve benzeri aletler.
1 | Hayatiyetiyetini sürdürüren hücrelerin ve canlı organizmaların sağlıklı durumunun tespitinde biyokimyasal parametreleri bir gösterge olarak tanır ve değerlendirir. |
2 | Türkiye’de ve dünyada sağlık bilimleri alanında biyokimya dersinin öneminin kavrar. |
3 | Biyokimyanın tanımını yapar önemini vurgular, çalışma alanlarını sayar ve diğer bilim dalları ile olan ilişkisini açıklar. |
4 | Hastalıkların teşhisinde ve tedavinin takibinde biyokimyasal parametreleri anlatır. |
5 | Canlı hücreyi oluşturan makro ve mikro yapıları açıklar |
6 | Hücre çeşitlerini ve özelliklerini açıklar. |
7 | Hücreyi ve hücrenin organellerini yapısal ve fonksiyonel olarak açıklar. |
8 | Reaksiyonların gerçekleştiği ortam olan suyun önemini ve yapısını açıklar. |
9 | pH’nın tanımını ve önemini açıklar. Vücüdn farklı bölümlerinde ki pH farklılıkların açıklar ve önemini vurgular. Vücudun pH'sını düzenleyen tampon sistemler hakkında bilgi verir |
10 | Metabolizmanın tanımını ve sınıflamasını açıklar. Anabolizma ve katabolizma kavramlarını enerji ve sentez açısından değerlendirir. |
11 | Kimyasal bağ kavramını, çeşitlerini açıklar. Canlı hücrede gerçekleşen reaksiyonları sınıflandırır. Atomun elektronik konfigürasyonunu anlatır. Fonksiyonel grupları sayar ve eelektronegatiflik kavramını açıklar |
12 | Enzim, koenzim, kofaktör kavramşlarını açıklar. Enzim inhibisyon çeşitlerini ve enzimlerin düzenlenmesini örneklerle anlatır. Hastalıklarda enzim seviyelerinde görülebilecek değişiklikleri organ açısından ilişkilendirir. |
13 | Vücütta bulunan elementleri ve fonksiyonlarını ve seviyelerinin nasıl düzenlendiklerini anlatır. Karbohidrat, lipid, protein amino aist, nüklotitler ve vitaminler hakkında bilgi verir. |
14 | Hormonlar, nörobiyokimya ve doku biyokimyasal temelini anlatır ve bu konularda ilgili açıklamalar yapar. |
15 | Moleküler biyokimya konularını anlatır, gen terapisi, epigenetik ve diğer güncel moleküler biyokimya konularını açıklar. |
16 | Enstrümental analiz ölçümlerinin nasıl yapıldığını anlatır, bilimsel ve rutin laboratuvar uygulamalarında kalite kontrol programlarını ve ilgili süreçleri açıklar |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TBKDR601 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
TBKDR602 | Türkçe | METABOLİK HASTALIKLARIN BİYOKİMYASI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
TBKDR607 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
TBKDRSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 20 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TBKDR603 | Türkçe | İLERİ METABOLİZMA | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
TBKDR605 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
TBKDR607 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
TBKDRSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 11 | 2 | 0 | 20 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TBKDR604 | Türkçe | YETERLİK ÇALIŞMASI | Zorunlu | 3 | 1 | - | 20 | |
TBKDR607 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 11 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TBKDR606 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
TBKDR607 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TBKDR606 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
TBKDR607 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TBKDR606 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
TBKDR607 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TBKDR606 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
TBKDR607 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TBKDR606 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
TBKDR607 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
TBKDRSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TBKDR608 | Türkçe | BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKDR609 | Türkçe | BİYOİNORGANİK VE TIBBİ UYGULAMA ALANLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKDR610 | Türkçe | OTONOM SİNİR SİSTEMİ FARMAKOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKDR612 | Türkçe | BİYOENERJETİKLER I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKDR614 | Türkçe | METABOLİZMA I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKDR615 | Türkçe | METABOLİZMA II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKDR619 | Türkçe | BİYOKİMYADA ÖZEL KONULAR I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKDR621 | Türkçe | YAŞLANMADA BİYOKİMYASAL ETKENLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKDR622 | Türkçe | OKSİDATİF STRESS- SERBEST RADİKALLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKDR626 | Türkçe | İLERİ İLAÇ ETKİ MEKANİZMALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKDR627 | Türkçe | BİYOENERJETİKLER II | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKDR629 | Türkçe | DOKU BİYOKİMYASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKDR639 | Türkçe | KROMATOGRAFİK YÖNTEMLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKDR640 | Türkçe | ELEKTROFORETİK YÖNTEMLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKDR641 | Türkçe | BİYOLOJİK OKSİDASYONLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKDRSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TBKDR620 | Türkçe | KANSER BİYOKİMYASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKDR629 | Türkçe | DOKU BİYOKİMYASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKDR630 | Türkçe | ENZİM KİNETİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKDR638 | Türkçe | NÖRODEJENERATİF HASTALIKLARDA BİYOBELİRTEÇLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |