Kurumumuzda diğer Hemşirelik bölümleriyle birlikte 29 Aralık 2021 tarihi itibarıyla Hemşirelik Esasları Bölümü kurulmuştur. 29 Aralık 2021 tarihinde Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü bünyesinde Hemşirelik alanında yüksek lisans programları açılmıştır.
Uzman Hemşire
Yüksek lisans
Hemşirelik bölümü mezunu olmak, Alesten 55 almış olmak ve lisasn başarı notunun 2.00'nin üzerinde olması
formal
Müfredatta yer alan dersleri başarı ile tamamlamak
yok
1 | Profesyonel hemşirelik bilincinin geliştirilmesi, |
2 | Öğrencilerin hemşirelik esaslarına özgü temel konulara ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlere ilişkin bilgiye erişebilme, değerlendirebilme, |
3 | Bilimsel araştırma yapabilme yeteneğini kazanması, |
4 | Hemşirelik esasları öğretimine ilişkin eğitim felsefesi geliştirebilme , |
5 | Öğretim ilke ve yöntemlerini konu alanının öğretiminde kullanabilme yetisini kazanması ve böylece hemşirelik esasları öğretimi alanında uzmanlaşması amaçlanır. |
Üniversiteler ve hastaneler
Mezun öğrenciler doktora yapabilir.
Her bir dönemde her ders için vize ve final olmak üzere iki sınav bulunmaktadır. Bunun dışında kalan değerlendirmeler dersin sorumlu öğretim elemanına bağlıdır.
Müfredatta yer alan zorunlu dersleri başarı ile tamamlamak.
Tam Zamanlı
Dr.Öğr. Üyesi Betül Kuş. Sağlık Bilimleri Fakültesi, Yozgat Bozok Üniversitesi
Uygulama hastanesi ve beceri laboratuvarı bulunmaktadır.
1 | Hemşirelik Esasları konularına ilişkin güncel bilgileri açıklar, derinleştirir ve değerlendirir. |
2 | Hemşirelik Esasları eğitimi ve öğretimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşa eder. |
3 | Hemşirelik Esasları ile ilgili modern teknolojiyi (bilgisayar, bilgisayar programı, maket, malzeme, cihaz, simülatör, vb) ileri düzeyde ve tasarruflu inşa eder. |
4 | Yaşam boyu öğrenme ilkelerini, mesleki çalışmalarında inşa eder. |
5 | Alanı ile ilgili istatistik bilgisine sahiptir, yazılımları etkin kullanır ve analiz sonuçlarını doğru yorumlar. |
6 | Alanı ile ilgili etik ilkelere ve mevzuata uygun çalışır, öneriler oluşturur. |
7 | Alanı ile ilgili, birey, aile, toplum ve sağlık ekibiyle uyumlu iletişim kurar. |
8 | Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda, kanıt niteliğinde bilimsel araştırmalar, sunumlar ve yayınlar inşa eder. |
9 | Bir yabancı dili, bilimsel araştırmaları yürütecek düzeyde bilir, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
10 | Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri, ulusal değerler ve ülke koşullarına göre değerlendirir. |
11 | Sağlık ve hemşirelik hizmetlerinin kalitesinin artırılmasına yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde faaliyetlerde bulunur, faaliyetler inşa eder. |
12 | Alanıyla ilgili öngörülemeyen karmaşık sorunlara çözüm inşa eder. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEESYL500 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
HEESYL504 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
HEESYLSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 15 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEESYL500 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
HEESYL509 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
HEESYLSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 2 | 0 | 15 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEESYL500 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
HEESYL512 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEESYL500 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
HEESYL512 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
HEESYLSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEESYL502 | Türkçe | HEMŞİRELİK ESASLARINA GİRİŞ UYGULAMASI | Seçmeli | - | 4 | 4 | 8 | |
HEESYL503 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE KAVRAMSAL ÖĞELER | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
HEESYL505 | Türkçe | TEMEL FİZYOPATOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
HEESYL506 | Türkçe | HEMŞİRELİK ESASLARINA GİRİŞ | Seçmeli | 4 | - | - | 4 | |
HEESYL507 | Türkçe | HEMŞİRELİK ESASLARI ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 4 | - | - | 4 | |
HEESYL508 | Türkçe | BİYOİSTATİSTİK | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
HEESYL510 | Türkçe | İLERİ DÜZEY FİZYOPATOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
HEESYL511 | Türkçe | HEMŞİRELİK ESASLARI ÖĞRETİMİ UYGULAMASI | Seçmeli | - | 4 | 4 | 8 | |
HEESYL518 | Türkçe | HASTA GÜVENLİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
HEESYL519 | Türkçe | GÜVENLİ VE AKILCI İLAÇ KULLANIM | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
HEESYL520 | Türkçe | HEMŞİRELİK SÜRECİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
HEESYL521 | Türkçe | FİZİKSEL TANILAMA | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
HEESYLSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HEESYL502 | Türkçe | HEMŞİRELİK ESASLARINA GİRİŞ UYGULAMASI | Seçmeli | - | 4 | 4 | 8 | |
HEESYL503 | Türkçe | HEMŞİRELİKTE KAVRAMSAL ÖĞELER | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
HEESYL505 | Türkçe | TEMEL FİZYOPATOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
HEESYL506 | Türkçe | HEMŞİRELİK ESASLARINA GİRİŞ | Seçmeli | 4 | - | - | 4 | |
HEESYL507 | Türkçe | HEMŞİRELİK ESASLARI ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 4 | - | - | 4 | |
HEESYL508 | Türkçe | BİYOİSTATİSTİK | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
HEESYL510 | Türkçe | İLERİ DÜZEY FİZYOPATOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
HEESYL511 | Türkçe | HEMŞİRELİK ESASLARI ÖĞRETİMİ UYGULAMASI | Seçmeli | - | 4 | 4 | 8 | |
HEESYL518 | Türkçe | HASTA GÜVENLİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
HEESYL519 | Türkçe | GÜVENLİ VE AKILCI İLAÇ KULLANIM | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
HEESYL520 | Türkçe | HEMŞİRELİK SÜRECİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
HEESYL521 | Türkçe | FİZİKSEL TANILAMA | Seçmeli | 3 | - | - | 3 |