Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEESYL520 | HEMŞİRELİK SÜRECİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı birey, aile ve topluma, bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını verebilmesi için hemşirelik sürecine yönelik bilgi ve becerisini kazandırmaktır.
Dr.Öğr.Üyesi Esin CERİT
1 | Hemşirelik sürecinin amacını ve önemini açıklayabilir |
2 | Hemşirelik sürecinin bileşenlerini tanımlar. |
3 | Hemşirelik sınıflama sistemlerini açıklayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Hemşirelik süreci dersi, tanımı ve önemi, hemşirelik sürecinin tarihsel gelişimi, hemşirelikte eleştirel düşünme, hemşirelik süreci aşamalarını kapsamaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Derse ilişkin beklentiler ve Dersin kavramsal çerçevesinin tartışılması | ||
2 | Hemşirelik Süreci amacı, tanımı ve önemi | ||
3 | Hemşirelik Sürecinin Tarihsel Gelişimi | ||
4 | Hemşirelikte eleştirel düşünme | ||
5 | Hemşirelik süreci aşamaları, Tanılama aşaması | ||
6 | Hemşirelikte ortak dil ve sınıflama sistemleri ,Hemşirelik süreci aşamaları | ||
7 | Hemşirelikte ortak dil ve sınıflama sistemleri ,Hemşirelik süreci aşamaları: | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Planlama aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları | ||
10 | Uygulama aşaması | ||
11 | Değerlendirme aşaması | ||
12 | Kayıt ve Rapor Etme | ||
13 | Hemşirelik Süreci ve Model/Kuramlar | ||
14 | Vaka analizi |
1. Ay F, Ertem, Ü., Özcan, N ve ark. Edt. F A Ay. Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul Medikal Yayıncılık (2014). 2. Birol L. Hemşirelik Süreci, Etki Matbaacılık, 10.Baskı, İzmir (2011). 3. Aştı T., Karadağ A. Hemşirelik Esasları; Hemşirelik Bilim Sanatı. Akademi Yayınevi, İstanbul (2014). 4. Perry AG, Potter PA. Fundamentals of Nursing, 7th Edition, Mosby, (2009). 5. Carpenito-Moyet LJ. Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, (2005). 6. Herdman TH. Kamitsuru S. Nursing diagnoses: Definitions&Classification. Çev. Ed. Acaroğlu R. Kaya H. HEmşirelik Tanıları: Tanımlar&Sınıflandırma. Nobel Tıp Kitabevi. 2018. İstanbul 7. Acaroğlu R., Kaya H. Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2015-2017. Nobel Tıp Kİtabevleri, 2018. İstanbul
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 13 | 1 | 13 |
Örnek Vaka İncelemesi | 4 | 1 | 4 |
Beyin Fırtınası | 13 | 1 | 13 |
Makale Kritik Etme | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 4 | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 68 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |