Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEESYL506 | HEMŞİRELİK ESASLARINA GİRİŞ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Bu derste öğrencinin hemşirelik eğitimi felsefesini geliştirmesi, Hemşirelik Esasları eğitiminde kullanılan ilke, yöntem ve planlamalara ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazanması amaçlanmaktadır.
Dr.Öğr. Üyesi Betül KUŞ
1 | Hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimini öğrenir |
2 | Türkiye’deki hemşirelik eğitimini durumunu fark eder |
3 | Hemşirelik eğitimine ilişkin kendi felsefesini oluşturur |
4 | Eğitimle ilgili temel kavramları öğrenir |
5 | Hemşirelik eğitiminde Hemşirelik Esasları dersinin öneminin farkına varır |
6 | Eğitim programı geliştirme sürecini kavrar |
7 | Öğretim yöntem ve teknikleri, eğitimci özelliklerini kavrar |
8 | Klinik uygulamaya ilişkin temel bilgi ve kuralları öğrenir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tarihsel gelişim süreci içinde hemşirelik eğitimi, eğitim felsefesi, eğitim programlarının geliştirilmesi, Hemşirelik Esasları Dersi ile ilgili öğretim yöntem ve teknikleri, eğitimci özellikleri ve klinik uygulamaya ilişkin temel konularını içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Türkiye’de Hemşirelik Eğitimine Genel Bakış | ||
2 | Hemşirelik Eğitiminin Felsefesi | ||
3 | Hemşirelik Esasları Eğitiminin Tarihçesi | ||
4 | Eğitimle İlgili Temel Kavramlar | ||
5 | Eğitim Programlarının Geliştirilmesi | ||
6 | Hemşirelik Esasları Ders Programının Geliştirilmesi | ||
7 | I. ARA SINAV | ||
8 | Hemşirelik Esasları Öğretimi: Öğretmen Faktörü | ||
9 | Hemşirelik Esasları Öğretimi: Öğretmen Faktörü | ||
10 | Hemşirelik Esasları Öğretimi: Öğretim Yöntemleri | ||
11 | Hemşirelik Esasları Öğretimi: Öğretim Yöntemleri | ||
12 | Hemşirelik Eğitiminde Klinik Uygulama | ||
13 | Hemşirelik Eğitiminde Klinik Uygulama |
- Bilen M. (1994) Asepsi Öğretimi Kılavuzu Aydoğdu Ofset, 2.bs. Ankara. - Bilen M. (1990) Plandan Uygulamaya Öğretim. Sistem Ofset, 2bs. Ankara. - Ulusoy F. (1987) ‘Hemşirelik Esasları Dersinin Klinik Uygulamalarında Genç Öğretmenler İçin Bir Rehber’, THD, 37(4) 18-23. - Corcoran Rd., Valiga TM. (2004) Offical Guide to Undergraduate and Graduate Nursing Programs. Jones and Barlett Publishers. Boston. - Ulusoy M.F., Görgülü RS. (2001) Hemşirelik Esasları: Temel Kuram, Kavram, İlke ve Yöntemler, Cilt:1, 72 TDFO Ltd.Şti., 5.bs. Ankara. - Hemşirelikte Ulusal Çekirdek Eğitimi Programı (2003), GATA Basımevi, Ankara. - Velioğlu P. Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. Alaş ofset. İstanbul 1999 - Kozier B, Erb G, Berman AJ, Burke K. Fundamentals of Nursing. New Jersey: Prentice Hall Health, 2000. - Hesapçıoğlu M. Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Beta Yayınları, 1998. - Erdem M. Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları, 1998. - Ertürk S. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları, 1975.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 0 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Okuma | 2 | 14 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 2 | 5 | |||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 |