GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HEESYL503 HEMŞİRELİKTE KAVRAMSAL ÖĞELER Seçmeli Ders Grubu 1 2 3,00

Yüksek Lisans



Bu dersin temel amacı öğrencinin hemşirelik ile ilgili sağlık, hastalık, çevre, gibi temel kavramları öğrenmesidir.


Doç.Dr. Betül Ünsal


1 Hemşireliğin metaparadigma kavramlarını bilir
2 Hemşirelikte temel kavramların ilişkisini açıklar
3 Sağlık, çevre, insan ve hemşirelik ile ilgili kavramlar arasındaki ilişkileri ifade edebilir.
4 Teori ve modellere yönelik bilgiye sahip olur
5 Hemşirelik ve diğer sağlık disiplinleri ile etkin iletişim sağlayabilme ve inter-multidisipliner ekip çalışması için gerekli olan iletişim yöntemlerini kullanabilir
6 Klinik uygulamalar ve araştırmalarda kanıt temelli uygulamalara ve etik değerlere uygun davranabilir

Birinci Öğretim


yok


yok


Hemşireliğin metaparadigma kavramları ve hemşirelik teorisyenlerinin bu kavramlara yönelik değerlendirmelerini içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilim, bilgi, fenomen, felsefe, hipotez, sayıltı, paradigma -Bilimsel yöntem ve kavram ilişkisi -Kavram, model, kuram ve aralarındaki ilişki
2 Hemşirelik
3 İnsan
4 Sağlık
5 Hastalık
6 Stres ve Homeostazis
7 Bağımlılık, Bağımsızlık
8 Çevre
9 Hümanizm, holizm
10 Mahremiyet
11 Problem çözme süreci
12 Sistem teorisi
13 Bakım
14 Etik

Alligood MR. (2014). Nursing Theorists and Their Work.,8th. Ed.,USA, Elsevier Moby. Chitty K.K. (2005) Professional Nursing Concepts & Challenges. Fourth Edition. Elsevier Saunders, USA. Fawcett, J. (2005) Contemporary Nursing Knowledge: analysis and evaluation of nursing models and theories (2nd ed.). Philadelphia: F.A. Davis Company. Potter A.P., Perry A.G. (2005) Fundamentals of Nursing, 6th ed, Elsevier Mosby, USA. Reed P.G., Shearer N.C., Nicali L.H. (2004) Perspectives on Nursing Theory. Lippıncott Wilklıams & Wılkıns. Fourty Edition. Philadelphia. Velioğlu P. (1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. Alaş Ofset Maatbası. İstanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Rapor Hazırlama 1 25
Rapor Sunma 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 10 2 20
Tartışma 14 1 14
Beyin Fırtınası 1 3 3
Rapor Hazırlama 2 2 4
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 4 8
Toplam İş Yükü (saat) 76

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 4
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 3 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek