GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HEESYL507 HEMŞİRELİK ESASLARI ÖĞRETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Yüksek Lisans



Bu derste öğrencinin hemşirelik eğitimi felsefesini geliştirmesi, Hemşirelik Esasları eğitiminde kullanılan ilke, yöntem ve planlamalara ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazanması amaçlanmaktadır.


Yard.Doç.Dr.Hüsna ÖZVEREN


1 Hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimini öğrenir
2 Türkiye’deki hemşirelik eğitimini durumunu fark eder
3 Hemşirelik eğitimine ilişkin kendi felsefesini oluşturur
4 Eğitimle ilgili temel kavramları öğrenir
5 Hemşirelik eğitiminde Hemşirelik Esasları dersinin öneminin farkına varır
6 Eğitim programı geliştirme sürecini kavrar
7 Öğretim yöntem ve teknikleri, eğitimci özelliklerini kavrar
8 Klinik uygulamaya ilişkin temel bilgi ve kuralları öğrenir


Yok


Yok


Tarihsel gelişim süreci içinde hemşirelik eğitimi, eğitim felsefesi, eğitim programlarının geliştirilmesi, Hemşirelik Esasları Dersi ile ilgili öğretim yöntem ve teknikleri, eğitimci özellikleri ve klinik uygulamaya ilişkin temel konularını içerir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Türkiye’de Hemşirelik Eğitimine Genel Bakış
2 Hemşirelik Eğitiminin Felsefesi
3 Hemşirelik Esasları Eğitiminin Tarihçesi Hemşirelik Esasları Eğitiminin Felsefesi
4 Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
5 Eğitim Programlarının Geliştirilmesi
6 Hemşirelik Esasları Ders Programının Geliştirilmesi
7 I. ARA SINAV
8 Hemşirelik Esasları Öğretimi: Öğretmen Faktörü
9 Hemşirelik Esasları Öğretimi: Öğretmen Faktörü
10 Hemşirelik Esasları Öğretimi: Öğretim Yöntemleri
11 Hemşirelik Esasları Öğretimi: Öğretim Yöntemleri
12 Hemşirelik Eğitiminde Klinik Uygulama
13 Hemşirelik Eğitiminde Klinik Uygulama
14 I. ARA SINAV
15 GENEL SINAV

- Bilen M. (1994) Asepsi Öğretimi Kılavuzu Aydoğdu Ofset, 2.bs. Ankara. - Bilen M. (1990) Plandan Uygulamaya Öğretim. Sistem Ofset, 2bs. Ankara. - Ulusoy F. (1987) ‘Hemşirelik Esasları Dersinin Klinik Uygulamalarında Genç Öğretmenler İçin Bir Rehber’, THD, 37(4) 18-23. - Corcoran Rd., Valiga TM. (2004) Offical Guide to Undergraduate and Graduate Nursing Programs. Jones and Barlett Publishers. Boston. - Ulusoy M.F., Görgülü RS. (2001) Hemşirelik Esasları: Temel Kuram, Kavram, İlke ve Yöntemler, Cilt:1, 72 TDFO Ltd.Şti., 5.bs. Ankara. - Hemşirelikte Ulusal Çekirdek Eğitimi Programı (2003), GATA Basımevi, Ankara. - Velioğlu P. Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. Alaş ofset. İstanbul 1999 - Kozier B, Erb G, Berman AJ, Burke K. Fundamentals of Nursing. New Jersey: Prentice Hall Health, 2000. - Hesapçıoğlu M. Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Beta Yayınları, 1998. - Erdem M. Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları, 1998. - Ertürk S. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları, 1975.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 0 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 4 2 8
Final Sınavı 2 1 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 14 56
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 14 42
Okuma 2 14 28
Ev Ödevi 1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 4
ÖÇ 2 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 4 5
ÖÇ 7 5 4 5
ÖÇ 8 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek