GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HEESYL510 İLERİ DÜZEY FİZYOPATOLOJİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 3,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders ile, sistem fizyolojisi hakkında bilgi vermek, hastalık durumunda ortaya çıkan belirtilerin nedenlerini hücre dizeyinde incelemek, bireyin bakımında temel oluşturacak kavram ve ilkelerin geliştirebilmesinin ve mekanizmaların öğretilmesi amaçlanmaktadır.


Dr.Öğr. Üyesi Aydan Eda URVAYLIOĞLU JOHNS


1 Hastalık durumunda ortaya çıkan belirti ve bulguları tanılama, laboratuvar sonuçları ile ilişkili fizyopatolojik mekanizmaları değerlendirebilme;
2 Fizyopatoloji bilgisini hemşirelik bakım sürecinde kullanabilme;

Birinci Öğretim


yok


-


Fizyoloji Yüksek Lisans programının hedefi; fizyolojik temel kontrol mekanizmalarını; organ ve sistemlerin birbirleriyle ilişkisini; fizyolojinin genel konularında güncel literatürü takip edebilme yetisini; temel bir araştırma planlanması, yürütülmesi, sonuçlandırılması becerisini; ekip çalışmasına uygun hareket edebilmeyi ve meslek etiğine uygun hareket etme becerisini kazandırmaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ağrı, Stres fizyolojisi ve stresle baş etme yöntemleri,
2 Şok Fizyopatolojisi
3 İmmünolojik yanıtlar ve patolojik durumlar,
4 Ventilasyon ve perfüzyon dinamiği ve bazı patolojik durumlar,
5 Endokrin sistem fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar'
6 Hematopoetik sistem ve bazı patolojik durumlar,
7 Sindirim fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar,
8 Renal sistem fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar
9 Sinir sistemi fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar

Porth MC. Pathophysiolog Concepts of Altered Health States, 5th Ed., Lippincott Comp., Philadelphia, 1998. Carrier-Kohlman V. Pathophysiological Phenomena in Nursing: Human Responses to Illness, 2nd ed., WB Saunders Company, Philadelphia, 2003. Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010. Lewis SL, Dirksen SR, Heitkemper MM, Bucher L, Camera IM. Medical- Surgical Nursing, Eight Edition, Mosby Company, USA, 2011. Black JM, Jacobs EM. Medical Surgical Nursing, 5th edition, Saunders Company, USA,1997. Amerikan Kanser Birliği, Hemşireler İçin Kanser El Kitabı Platin N., ve ark. (Çev eds.), T.C. Sağlık Bakanlığı Kanser Savaş Daire Bşk., Ankara,1998. Guyton AC. Guyton Tıbbi Fizyoloji . Çavuşoğlu H, Yeğen BÇ (Çev eds). Nobel Tıp Kitavbevl, İstanbul, 2007. Andreoli TE, Carpenter CJ. Cecil Essentials of Medicine Türkçe. Mıstık S (Çev ed). Nobel tıp Kitabevi, İstanbul, 2008. Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Sistem Ofset, Ankara, 2005.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Derse Katılım 1 10
Rehberli Problem Çözümü 1 20
Alan Çalışması 1 10
Rapor Hazırlama 1 10
Proje Sunma 1 10
Bireysel Çalışma 1 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 40
Seminer 1 40
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 4 2 8
Takım/Grup Çalışması 4 2 8
Alan Çalışması 6 2 12
Rapor Hazırlama 1 4 4
Rapor Sunma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 64

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3 4 5
ÖÇ 2 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek