2022 yılı Şubat ayında programa tezli yüksek lisans öğrencileri kabul edilmeye başlanmıştır.
Bu program Histoloji ve Embriyoloji Bilim Alanında 90-120 AKTS kredilik ikinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlandığında ve program yeterlilikleri sağlandığında Histoloji ve Embriyoloji Bilim alanında Yüksek Lisans derecesi kazanılmış olunur.
Yüksek lisans
Adayların histoloji ve embriyoloji anabilim dalı tezli yüksek lisans programına başvurabilmesi için: Her yarıyıl giriş sınavları için açılan ilanda belirtilen alanlarda lisans diplomasına sahip olması, ALES sınavı sayısal bölümünden senato tarafından belirlenen taban puanı almış olması ve yabancı dil seviyesini gösteren bir belge ile lisans mezuniyet not ortalamasını gösteren not dökümü ne sahip olması gerekmektedir. Değerlendirmede geçerli ölçütler aşağıdaki yüzdelere göre hesaplanır: ALES puanının %50’si, Yabancı Dil puanının % 15’i, mezuniyet not ortalamasının %15´i, mülakat notunun % 20’sinin toplamı alınır. Toplam puanı 60’ın altında olanlar programa kabul edilmezler.
Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri uygulanır.
Histoloji ve Embriyoloji Anabilim dalında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerden toplam 90-120 AKTS karşılığı kredi, en az 8 ders ve her bir dersin sınavından 100 üzerinden en az 70 puan alması gerekir. Aldığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve konusuyla ilgili alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrenciler yeterli kabul edilir.
Tezli yüksek lisans programı 4 yarıyıldır. İlk iki yarıyıl dersler ve tez hazırlığı son iki yarıyıl ise tez çalışmasının gerçekleştirilmesi ve yazılması aşamasıdır. Programın amacı; histoloji ve embriyoloji bilim alanında; bilim felsefesini özümsemiş, ilgili bilim alanında ve bir araştırma laboratuvarında çalışabilecek yeterliliğe sahip, gerekli bilgi ve beceri ile donanmış, bilgiye nasıl ulaşabileceğini bilen, çalışmalarında etik ve deontolojik kurallara dikkat eden, bilimsel bir çalışmayı programlama ve yürütme düzeyine ulaşmış, çalışmalarını sözlü ve yazılı olarak sunabilen ve yayınlayabilen, histoloji ve embriyoloji ders ve uygulama müfredatının uygulanmasında yardımcı olabilecek nitelikte uzmanlık düzeyinde bilim insanları yetiştirmektir
1 | Tıbbi histoloji ve embriyoloji yüksek lisans eğitimi kapsamında insan vücudunu oluşturan tüm hücre, doku ve sistemleriembriyolojik gelişimleriyle birlikte yapı bilgisini öne çıkararak anlamayı ve ışık mikroskobu düzeyinde ayırt etmeyi amaçlayan bir programdır. |
2 | Histolojinin ilişkili olduğu anatomi, sitoloji, genetik, biyokimya, patoloji gibi çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar. Araştırma planlamalarını yaparken ve araştırmayı gerçekleştirirken bu bilim disiplinleriyle işbirliği içinde olur. |
3 | Özgün bir araştırmayı tasarlayıp araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. |
4 | Ulusal ve/veya uluslararası bilimsel yayınları ve toplantıları takip eder. |
5 | Histoloji-Embriyoloji alanında bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
6 | Histoloji-Embriyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenmesini yönlendirir. |
7 | Histoloji-Embriyoloji alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. |
8 | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
9 | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Eğitim alanında akademisyen,sağlık alanında ve AR-GE laboratuvarlarında uzman olarak çalışabilir.
Gerekli yeterlilikleri ve Başvuru koşullarını sağladığı taktirde Doktora programlarına devam edebilir
Sınavlar yazılı, yazılı-sözlü ve uygulamalı şekilde yapılabilir. Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
Programı başarıyla tamamlamak için bir öğrencinin90-120 AKTS'yi tamamlaması, sınavların her birinden 100 üzerinden en az 70 alması, tezini tamamlaması ve jüri önünde tezini başarı ile savunarak tezinin kabul edilmesi gerekmektedir.
Tam Zamanlı
Doç. Dr. Züleyha DOĞANYİĞİT, YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ, HİSTOLOJİ ve EMBRİYOLOJİ ANABİLİM DALI, YOZGAT/ TÜRKİYE
Eğitim öğretim ve araştırma laboratuvarları mevcuttur. Araştırma labaratuvarında gerekli olan bütün demirbaş malzemeler mevcuttur.
1 | Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur, |
2 | Bilimsel bakışa sahip olur |
3 | insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır, |
4 | Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir |
5 | Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır |
6 | Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır, |
7 | Bilimsel yenilikleri takip eder |
8 | Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur, |
9 | Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur |
10 | Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır |
11 | Sunum ve aktarma becerisi kazanır |
12 | Bir çalışmanın makaleye nasıl dönüştüğünü öğrenir. |
13 | Bir makalenin dergiye yüklenme aşamasını ve istenilen düzeltmelerin nasıl düzenlendiğini öğrenir. |
14 | Bir makalenin bölümlerini öğrenir. |
15 | Yabancı dilini daha verimli duruma getirir. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HVEYL503 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
HVEYL506 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
HVEYLSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 11 | 0 | 0 | 15 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HVEYL504 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
HVEYL506 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
HVEYLSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 8 | 2 | 0 | 15 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HVEYL502 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
HVEYL506 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HVEYL502 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
HVEYL506 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
HVEYLSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HVEYL500 | Türkçe | GENEL HİSTOLOJİ | Seçmeli | 2 | - | 2 | 6 | |
HVEYL501 | Türkçe | GENEL EMBRİYOLOJİ | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
HVEYL510 | Türkçe | ÜRİNER SİSTEM | Seçmeli | 2 | - | 2 | 5 | |
HVEYL511 | Türkçe | GENİTAL SİSTEM | Seçmeli | 2 | - | 2 | 5 | |
HVEYL512 | Türkçe | DOLAŞIM SİSTEMİ | Seçmeli | 2 | - | 2 | 5 | |
HVEYL513 | Türkçe | ENDOKRİN SİSTEM | Seçmeli | 2 | - | 2 | 6 | |
HVEYL514 | Türkçe | SOLUNUM SİSTEMİ | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
HVEYL515 | Türkçe | GENEL SİTOLOJİ | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
HVEYL516 | Türkçe | LENFOİD SİSTEM | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
HVEYL517 | Türkçe | HİSTOLOJİDE PROJE HAZIRLAMA | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
HVEYL518 | Türkçe | HÜCRE DÖNGÜSÜ VE HÜCRE ÖLÜMÜ | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
HVEYL519 | Türkçe | SİNDİRİM SİSTEMİ | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
HVEYL520 | Türkçe | İNFERTİLİTE | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
HVEYL521 | Türkçe | HİSTOLOJİDE MOLEKÜLER TEKNİKLER | Seçmeli | 2 | - | 2 | 6 | |
HVEYL522 | Türkçe | HİSTOKİMYA | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
HVEYL525 | Türkçe | GENEL ANATOMİ | Seçmeli | 2 | 4 | - | 5 | |
HVEYL526 | Türkçe | HAYVAN DENEY MODELLERİ | Seçmeli | 2 | 2 | 4 | 5 | |
HVEYL527 | Türkçe | MİKROSKOPİ TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | 4 | - | 5 | |
HVEYL528 | Türkçe | YARDIMCI ÜREME TEKNİKLERİ 1 | Seçmeli | 3 | 4 | - | 5 | |
HVEYL529 | Türkçe | YARDIMCI ÜREME TEKNİKLERİ 2 | Seçmeli | 3 | 4 | - | 5 | |
HVEYL530 | Türkçe | HÜCREYE MOLEKÜLER YAKLAŞIM | Seçmeli | 3 | 4 | - | 5 | |
HVEYL531 | Türkçe | KANSER BİYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | 4 | - | 5 | |
HVEYL532 | Türkçe | NÖROBİLİM | Seçmeli | 3 | 4 | - | 5 | |
HVEYLSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HVEYL500 | Türkçe | GENEL HİSTOLOJİ | Seçmeli | 2 | - | 2 | 6 | |
HVEYL501 | Türkçe | GENEL EMBRİYOLOJİ | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
HVEYL510 | Türkçe | ÜRİNER SİSTEM | Seçmeli | 2 | - | 2 | 5 | |
HVEYL511 | Türkçe | GENİTAL SİSTEM | Seçmeli | 2 | - | 2 | 5 | |
HVEYL512 | Türkçe | DOLAŞIM SİSTEMİ | Seçmeli | 2 | - | 2 | 5 | |
HVEYL513 | Türkçe | ENDOKRİN SİSTEM | Seçmeli | 2 | - | 2 | 6 | |
HVEYL514 | Türkçe | SOLUNUM SİSTEMİ | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
HVEYL515 | Türkçe | GENEL SİTOLOJİ | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
HVEYL516 | Türkçe | LENFOİD SİSTEM | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
HVEYL517 | Türkçe | HİSTOLOJİDE PROJE HAZIRLAMA | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
HVEYL518 | Türkçe | HÜCRE DÖNGÜSÜ VE HÜCRE ÖLÜMÜ | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
HVEYL519 | Türkçe | SİNDİRİM SİSTEMİ | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
HVEYL520 | Türkçe | İNFERTİLİTE | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
HVEYL521 | Türkçe | HİSTOLOJİDE MOLEKÜLER TEKNİKLER | Seçmeli | 2 | - | 2 | 6 | |
HVEYL522 | Türkçe | HİSTOKİMYA | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
HVEYL525 | Türkçe | GENEL ANATOMİ | Seçmeli | 2 | 4 | - | 5 | |
HVEYL526 | Türkçe | HAYVAN DENEY MODELLERİ | Seçmeli | 2 | 2 | 4 | 5 | |
HVEYL527 | Türkçe | MİKROSKOPİ TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | 4 | - | 5 | |
HVEYL528 | Türkçe | YARDIMCI ÜREME TEKNİKLERİ 1 | Seçmeli | 3 | 4 | - | 5 | |
HVEYL529 | Türkçe | YARDIMCI ÜREME TEKNİKLERİ 2 | Seçmeli | 3 | 4 | - | 5 | |
HVEYL530 | Türkçe | HÜCREYE MOLEKÜLER YAKLAŞIM | Seçmeli | 3 | 4 | - | 5 | |
HVEYL531 | Türkçe | KANSER BİYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | 4 | - | 5 | |
HVEYL532 | Türkçe | NÖROBİLİM | Seçmeli | 3 | 4 | - | 5 |