Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HVEYL510 | ÜRİNER SİSTEM | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Üriner ve genital sistemi oluşturan yapılar hakkında bilgi edinmek.
Doç.Dr. Emin KAYMAK
1 | Üriner sistemi oluşturan yapıları öğrenip, üriner sistemi histolojisi ve embriyolojisi hakkında genel bilgi edinebilir. |
2 | Üriner sistemin histolojik uygulanabilir araştırma alanlarını tarihsel bağlamlarda bilir ve kavrar. |
3 | Temel bilimsel araştırma ilkelerine bağlı kalarak, bilimsel çalışma yapma becerisi kazanır. |
4 | Kuramsal olarak elde edilen bilgileri temel araştırma ilkelerine bağlı kalarak uygulayabilir. |
5 | Güncel ve teknolojik bilgileri takip edebilir, yenilikçi ve alternatif araştırma yöntemleri üretebilir ve kullanabilir. |
6 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
7 | Ulusal ve uluslararası üriner sistem ile ilgili araştırmalarını karşılaştırmalı olarak kavrayabilir ve yorumlayabilir. |
8 | Üriner sistem alanında çalışan parametreleri veya üriner sistemi etkileyen çeşitli alanlardaki çalışmaları ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde şematik, görsel ya da yazılı olarak aktarabilir. |
9 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapabilir, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız karar verebilir ve sorumluluk alabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
-
Üriner sistemi oluşturan; böbrek, böbreğin tübül fonksiyonu, üreter, mesane, üretra yapı histolojisi ve böbreğin histofizyollojisinin anlaşılması
Hafta | Konular (Teorik) | Laboratuvar | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Böbreğin genel yapısı | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
2 | Nefron tipleri | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
3 | Böbreğin filtrasyon aparatı | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
4 | Böbrek tübül fonksiyonu | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
5 | Böbreğin histofizyolojisi | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
6 | Böbreğin kan desteği | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
7 | Böbreğin sinir desteği | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
8 | Üreter yapısı | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
9 | Mesane yapısı | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
10 | Üretra yapısı | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
11 | Böbreğin histolojik incelemesi | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
12 | Üreter, mesane ve üretra histolojik incelemesi | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
13 | Üriner sistem embriyolojisi-1 | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt | ||
14 | Üriner sistem embriyolojisi-2 | Görsel Üzerinden Anlatım, Soru-yanıt |
1. Cooper G.M., Hausman R.E. Hücre Moleküler Yaklaşım, 2006. 2. Abraham, L., Kierszenbaum, M.D. Histoloji ve Hücre Biyolojisi, 2006. 3. Ross, M.H., Pawlina, W. Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas, 2008. 4. Moore K.L., Persaud, T,V,N., Torchia, M.G. Klinik yönleriyle İnsan Embriyolojisi 2016.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 70 |
Quiz | 3 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 9 | 2 |