Halk Sağlığı Anabilim Dalı 2020 yılında kurulmuş ve 2020-2021 eğitim-öğretim yılında ilk öğrencilerini alarak eğitime başlamıştır.
Yüksek Lisans Bilim Uzmanlığı
Yüksek Lisans
Sağlık bilimleri lisans mezunu olup, ALES SAY veya EA puan türünden en az 55 puan almak. Bilim sınavı yapılması durumunda, ilgili sınavdan başarılı olmak.
Türkiye'deki Üniversitelerden alınan lisans diploması veya Yurt dışındaki üniversitelerden lisans mezun olup diploması Yükseköğretim Kurulu tarafından denkliği kabul edilen diplomalar kabul edilmektedir.
Tezli Yüksek Lisans programından mezun olabilmek için Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nde belirtilen mezuniyet şartlarını tamamlamak.
Halk Sağlığı Programın temel amacı, öğrencileri halk sağlığı felsefesi ve uygulamaları konusunda alacakları eğitimle, toplumun sağlık sorunlarını tanıma, ölçebilme, değerlendirebilme, çözüm yolları üretebilme ve sorunların yönetimi konularında bilgi ve beceri sahibi olarak mezun etmek, böylelikle çalıştıkları alanda toplumun sağlık düzeyini ve yaşam kalitesini geliştirmeye yönelik çalışmalarda yer alacak nitelikte insan gücü yetiştirmektir.
1 | Mezun olan öğrencilere halk sağlığı felsefesi ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
2 | Mezunlara toplumun sağlık sorunlarını tanılama, ölçebilme, değerlendirebilme ve çözüm yolları üretebilme becerisini kazandırmak |
3 | Sağlık sorunlarının önlenmesi ve kontrol altına alınması programları geliştirebilme ve bu programları yönetme konularında bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamak. |
4 | Halk sağlığı alanında toplumun sağlık düzeyini ve yaşam kalitesini geliştirmeye yönelik çalışmalarda yer alacak nitelikte insan gücü yetiştirmektir. |
Halk Sağlığı Tezli Yüksek Lisans Programı'ndan mezun olanlar, Sağlık Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarının merkez ve taşra teşkilatlarında, akademik kurumlarda, özel kuruluşların ve sivil toplum örgütlerinin halk sağlığı alanı ile ilgili birimlerinde görev yapabilmektedir.
Halk Sağlığı veya ilgili anabilim dallarında doktora yapabilirler.
Sınavlar, dersin özelliğine göre yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak ya da öğrencilere yaptırılan proje, ödev, laboratuvar, atölye ve benzeri çalışmalar şeklinde olabilir..
Tezli Yüksek Lisans programından mezun olabilmek için Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nde belirtilen mezuniyet şartlarını yerine getirmek.
Tam Zamanlı
Adres: Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Binası, Atatürk Yolu 7. Km Bilal Şahin Batı Kampüsü 66100 Yozgat Tel: 0354 242 10 32-33, Faks: 0354 242 10 56 E-Posta: lee@bozok.edu.tr , lee@yobu.edu.tr Anabilim Dalı Başkanı iletişim: mahmut.kilic@bozok.edu.tr
Enstitünün sağladığı olanaklar.
1 | Halk sağlığı kavramını ve önemini açıklar, tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur |
2 | Halk Sağlığı alanında ileri düzeyde, alanın ilişkili olduğu diğer bilim dallarında yeterli seviyede bilgi sahibi olur. Bilgiye ulaşma, bilgi biriktirme ve bilgi üretme becerisi gösterir. |
3 | Temel yönetim kavramları hakkında bilgi sahibi olur, yönetim süreçlerinin gelişimini kavrar |
4 | Türkiye de sağlık hizmetleri gelişimi ve değişimlerini açıklar |
5 | Tanımlayıcı istatistik çeşitlerini bilir, avantajları ve sakıncalarını açıklayabilir. |
6 | İstatistik yöntemlerini doğru seçebilir ve sonuçları doğru yorumlayabilir |
7 | Üreme sağlığı ve etkileyen bileşenler hakkında bilgi sahibi olur, önemini kavrar |
8 | Çocuk sağlığı ve kadın sağlığı programlarını, izlemlerini bilir ve açıklar |
9 | Kadın hakları ve şiddet çocuk istismarı ve şiddete yönelik dünyada ve ülkemizde son durum hakkında bilgi sahibi olur, kadın ve çocuk sağlığı üzerine etkilerini halk sağlığı bakış açısı ile tartışabilir |
10 | Toplumun sağlık düzeyi sorunlarını saptayarak çözüm yolları geliştirmek ve buna yönelik politikaları üretmek konularında bilgi ve beceri sahibi olur |
11 | Çevre sağlığı bileşenlerinin halk sağlığı üzerine etkisini kavrar |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HSYL504 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
HSYL552 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
HSYLSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 15 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HSYL500 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
HSYL552 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
HSYLSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 2 | 0 | 15 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HSYL541 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
HSYL552 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HSYL541 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
HSYL552 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
HSYLSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HSYL501 | Türkçe | HALK SAĞLIĞINA GİRİŞ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL502 | Türkçe | BİYOİSTATİSTİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL503 | Türkçe | EPİDEMİYOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL505 | Türkçe | SAĞLIK YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL506 | Türkçe | ÇEVRE SAĞLIĞI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL507 | Türkçe | SAĞLIK EĞİTİMİ VE SAĞLIĞIN GELİŞTİRİLMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL508 | Türkçe | İŞ SAĞLIĞI VE MESLEK HASTALIKLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL511 | Türkçe | TOPLUM BESLENMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL512 | Türkçe | BULAŞICI HASTALIKLAR EPİDEMİYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL513 | Türkçe | KRONİK HASTALIKLAR EPİDEMİYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL514 | Türkçe | KADIN VE ANA SAĞLIĞI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL515 | Türkçe | ÇOCUK SAĞLIĞI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL516 | Türkçe | ÜREME SAĞLIĞI VE AİLE PLANLAMASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL517 | Türkçe | YAŞLI SAĞLIĞI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL518 | Türkçe | SAĞLIK HUKUKU VE MEVZUATI | Seçmeli | 3 | - | - | 2 | |
HSYLSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
HSYL501 | Türkçe | HALK SAĞLIĞINA GİRİŞ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL502 | Türkçe | BİYOİSTATİSTİK | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL503 | Türkçe | EPİDEMİYOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL505 | Türkçe | SAĞLIK YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL506 | Türkçe | ÇEVRE SAĞLIĞI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL507 | Türkçe | SAĞLIK EĞİTİMİ VE SAĞLIĞIN GELİŞTİRİLMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL508 | Türkçe | İŞ SAĞLIĞI VE MESLEK HASTALIKLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL511 | Türkçe | TOPLUM BESLENMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL512 | Türkçe | BULAŞICI HASTALIKLAR EPİDEMİYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL513 | Türkçe | KRONİK HASTALIKLAR EPİDEMİYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL514 | Türkçe | KADIN VE ANA SAĞLIĞI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL515 | Türkçe | ÇOCUK SAĞLIĞI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL516 | Türkçe | ÜREME SAĞLIĞI VE AİLE PLANLAMASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
HSYL517 | Türkçe | YAŞLI SAĞLIĞI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |