GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HSYL507 SAĞLIK EĞİTİMİ VE SAĞLIĞIN GELİŞTİRİLMESİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bireyin, ailenin ve toplumun sağlığının korunması ve geliştirilmesi amacıyla sağlık eğitimi ve sağlığın geliştirilmesi programlarını planlar, uygular ve değerlendirir.


Doç. Dr. Şemsinnur GÖÇER


1 1. Sağlık eğitimi ile ilgili kavramlar ve tanımları bilir. .
2 2. Sağlık Eğitimine yaklaşım yöntemlerini bilir
3 3. Yetişkin eğitiminin ilkeleri bilir.
4 4. Sağlık eğitiminin süreci yönetir.
5 5. Dünya’da ve Türkiye’de sağlık eğitimi konusunda yapılan çalışmalar ve karşılaşılan güçlükleri bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders, sağlık eğitiminde modeller, teoriler ve yeni yöntemleri, sağlığın geliştirilmesi kavramı, Sağlığın geliştirilmesinin teorik temelleri, Sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörleri, Sağlığı geliştirme davranışları ve stratejilerini, Sağlığın geliştirilmesinde bireysel ve toplumsal yaklaşımların değerlendirilmesini içerir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sağlık eğitiminin tanımı ve eğitimle ilgili terminoloji
2 Yetişkin eğitiminin ilkelerini
3 Sağlık eğitimcisinin özellikleri ve nitelikleri
4 Grup ve birey eğitiminin ilkeleri
5 Sağlık eğitim programı geliştirilmesi basamakları
6 Sağlık eğitim programının amaç ve öğrenim hedeflerini belirleme
7 Sağlık eğitim yöntemleri
8 Sağlık eğitiminde kullanılan yeni yaklaşım ve teoriler
9 Sağlık eğitim programının etkinliğini değerlendirme
10 Sağlığın geliştirilmesi ile ilgili temel kavramlar
11 Dünyada ve Türkiye’de yürütülen sağlığın geliştirilmesi programları
12 Sağlığı geliştirme programlarının etkinliğinin değerlendirilmesi
13 Davranış değiştirme modelleri
14 İletişimin özellikleri

1. Özvarış Şevkat Bahar, “Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme” Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, 200, Ankara 2. Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi. Rick Sullivan ve ark. Çev. Nalan Şahin, Editör: Şefkat Özvarış. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999. 3. Levent Akın, Çağatay Güler (Ed). Halk Sağlığı Temel Bilgiler (3 Cilt). Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara 2015 4. Vaizoğlu SA (Çeviri editörü). Elena Varavikova, Theodore Tulchinsky. Yeni Halk Sağlığı (3. Baskıdan çeviri). Palme Yayınevi 2018.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Rapor Hazırlama 2 20 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 16 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 16 16
Okuma 1 16 16
Rapor 2 10 20
Ev Ödevi 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 113

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4 5 5 4 4 4 4 5 4 5 4
ÖÇ 2 4 5 5 5 4 4 4 5 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek