Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HSYL507 | SAĞLIK EĞİTİMİ VE SAĞLIĞIN GELİŞTİRİLMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bireyin, ailenin ve toplumun sağlığının korunması ve geliştirilmesi amacıyla sağlık eğitimi ve sağlığın geliştirilmesi programlarını planlar, uygular ve değerlendirir.
Doç. Dr. Şemsinnur GÖÇER
1 | 1. Sağlık eğitimi ile ilgili kavramlar ve tanımları bilir. . |
2 | 2. Sağlık Eğitimine yaklaşım yöntemlerini bilir |
3 | 3. Yetişkin eğitiminin ilkeleri bilir. |
4 | 4. Sağlık eğitiminin süreci yönetir. |
5 | 5. Dünya’da ve Türkiye’de sağlık eğitimi konusunda yapılan çalışmalar ve karşılaşılan güçlükleri bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, sağlık eğitiminde modeller, teoriler ve yeni yöntemleri, sağlığın geliştirilmesi kavramı, Sağlığın geliştirilmesinin teorik temelleri, Sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörleri, Sağlığı geliştirme davranışları ve stratejilerini, Sağlığın geliştirilmesinde bireysel ve toplumsal yaklaşımların değerlendirilmesini içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sağlık eğitiminin tanımı ve eğitimle ilgili terminoloji | ||
2 | Yetişkin eğitiminin ilkelerini | ||
3 | Sağlık eğitimcisinin özellikleri ve nitelikleri | ||
4 | Grup ve birey eğitiminin ilkeleri | ||
5 | Sağlık eğitim programı geliştirilmesi basamakları | ||
6 | Sağlık eğitim programının amaç ve öğrenim hedeflerini belirleme | ||
7 | Sağlık eğitim yöntemleri | ||
8 | Sağlık eğitiminde kullanılan yeni yaklaşım ve teoriler | ||
9 | Sağlık eğitim programının etkinliğini değerlendirme | ||
10 | Sağlığın geliştirilmesi ile ilgili temel kavramlar | ||
11 | Dünyada ve Türkiye’de yürütülen sağlığın geliştirilmesi programları | ||
12 | Sağlığı geliştirme programlarının etkinliğinin değerlendirilmesi | ||
13 | Davranış değiştirme modelleri | ||
14 | İletişimin özellikleri |
1. Özvarış Şevkat Bahar, “Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme” Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, 200, Ankara 2. Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi. Rick Sullivan ve ark. Çev. Nalan Şahin, Editör: Şefkat Özvarış. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999. 3. Levent Akın, Çağatay Güler (Ed). Halk Sağlığı Temel Bilgiler (3 Cilt). Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara 2015 4. Vaizoğlu SA (Çeviri editörü). Elena Varavikova, Theodore Tulchinsky. Yeni Halk Sağlığı (3. Baskıdan çeviri). Palme Yayınevi 2018.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Okuma | 1 | 16 | 16 |
Rapor | 2 | 10 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 113 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |