Yozgat Bozok Üniversitesi Yozgat Meslek Yüksekokulu temel bölümlerinden biri olan Makine ve Metal Teknolojileri Bölümü Tarım Makinaları Programı 1981-1982 yılında, Milli Eğitim Bakanlığı Yaygın Yüksek Öğrenim Genel Müdürlüğü’ne bağlı olarak açılmıştır. 2006 yılında Bozok Üniversitesinin kurulması ile bu yeni üniversitenin bünyesine geçmiştir. Tarım Makinaları Programı temel eğitim prensibi; Tarım alet ve makineleri imalat ve pazarlama, yenilenebilir enerji , tarımsal üretim ve tarım ürünlerinin işlenmesi, bilimsel ve teknolojik çalışmaları birleştirerek öğrenciye Tarım Makinaları alanında çağın gereksinimlerini karşılayacak şekilde eğitim verilerek sektörün arzuladığı ara elemanı yetiştirmektedir. Eğitim dili Türkçedir.
Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Tarım Makinaları alanında Ön Lisans Diploması" derecesi alırlar. Verilen bu diploma derecesi Avrupa Yeterlilikler çerçevesi kapsamında 5. seviye eğitim düzeyine karşılık gelmektedir.
Ön Lisans
Bu programa kabul ve kayıt şartları Türk Yükseköğretim Mevzuatı kapsamında yapılmaktadır. Programa meslek lisesi alan mezunu öğrenciler sınavsız olarak program kontenjanı dahilinde kabul edilirler. Boş kontenjanlara standart lise mezunları Yükseköğretime Giriş Sınavı sonuçlarına göre yerleştirilirler. Yerleştirme ÖSYM tarafından yapılmaktadır. Kayıt şartları Yükseköğretime Giriş Sistemi ile aynıdır.
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün ) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki içindeki çeçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Bozok Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce, Almanca gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen yeterlilikleri sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girme hakkına sahiptir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili derslerden muaf olurlar.
İki yıl (dört yarıyıl) süren eğitim - öğretim programlarının tüm dersleri (toplam 120 AKTS karşılığı) ile 20 iş günü zorunlu meslek stajını başarıyla tamamlayan öğrenciler ön lisans derecesi alırlar.
Bu bölümün temel amacı, öğrencilerin eğitimsel, psikolojik ve iletişimsel becerilerini oluşturarak Sanayi sektörünün üretim kademelerinde uzmanlar yetiştirmektir. Program 2 yıllık eğitim süresi içerisinde 4 yarıyıldan oluşan bir eğitim yapısına sahiptir.Eğitim dönemi süresince edinilen bilgi, beceri ve davranış, üretim kademelerinde çalışma yapabilmek için temel becerileri oluşturur. Sanayi sektörünün üretim kademelerinde ihtiyaç duyduğu makine elemanlarının tasarımı ve üretimi, talaşlı ve talaşsız imalat tezgâhları, pnömatik ve hidrolik sistemler, CNC tezgâhları ve Cad-Cam programları konularında yeterli bilgi birikimi ve iş becerisine sahip gerekli ara eleman ihtiyacını karşılamaktadır.Derslerin çoğunda uygulamaya yönelik düzenlemeler yapılmıştır. Öğrenciler, programın sonunda toplam 20 günlük meslek stajınu tamamlarlar. Böylece teori ve uygulama imkanı sağlanmış olur.
1 | Tarım alet ve makinaların mekanik ve elektriksel ilkelerini anlayabilen, |
2 | Teknik çizimlerini yapabilen ve yorumlayabilen, |
3 | Çalışma, bakım ve tamirlerini planlayan, yöneten ve yürüten, |
4 | Gelişen ve değişen şartlara göre, tarım alet ve ekipmanlarının yenilenmesi ve geliştirilmesini sağlayabilen, |
5 | Tarımsal Mekanizasyon Teknikerleri yetiştirmeyi amaçlar. |
Tarım makineleri alanından mezun olanlar; tarım alet ve makineleri imalat ve pazarlama sektöründe, yenilenebilir enerji sektöründe, tarımsal üretim sektörü ve tarım ürünlerinin işlenmesi sektöründe, kendi işletmelerinde, üretim seralarında, fide ve fidan üretim firmalarında, tarımsal amaçlı kooperatif ve üretici birliklerinde, Tarım ve Orman Bakanlığı bünyesinde, belediyelerde, özel tarım işletmelerinde, ziraî ilaç, gübre ve tohum bayilerinde, tarımsal amaçlı ithalat ve ihracat firmalarında, Toprak Mahsulleri Ofisinde, ziraat odalarında, üniversitelerde, tarım makineleri işletmelerinde çalışabilirler. Program mezunları; Tarım makinelerini üreten, pazarlayan, tarımsal üretimi gerçekleştiren büyük, orta ve küçük ölçekli işletmelerde ara teknik eleman, ara kademe yöneticisi veya idari teknik personel olarak çalışmaktadır.Mezunlar çalıştıkları işletmelerde tarım makineleri imalatçıları ile çiftçiler arasında iletişim sağlanması, işlerin plana uygun yürütülmesi, kontrol edilmesi, stok kontrol, vb. sorumlulukları yerine getirmektedir. Çalışma alanları, tarım makineleri işleyen ve pazarlayan işletmeler ile tarımsal üretimi gerçekleştiren işletmeler ile ilgili kamu kuruluşlarıdır.
1-Bölüm mezunları sınavsız olarak açık öğretimin bazı programlarına devam edebilirler. Uygulanan uyum programında başarılı olanlar 3. sınıftan devam ederler. Alanları dışında (işletme, iktisat vb) bir alandan lisans diplomasına sahip olurlar. 2-Mezuniyet sonrası yapılan ve alanlarında belirlenen bölümlere Dikey Geçiş Sınavı (DGS) girerek alanlarında eğitimlerini sürdürebilirler.
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Her ders için öğrenciler yarıyıl içi çalışmalar (ara sınav, kısa sınav, ödev, proje, uygulama veya benzeri çalışmalar) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Dönemlik olarak gerçekleştirilen derslerde bir ara sınav ve bir final sınavı yapılmaktadır. Ara sınavın %40 ve final sınavının %60’ı toplanarak öğrencinin başarı notu belirlenmektedir
Programda mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler mezun olmaya hak kazanırlar. Dersleri başarıyla tamamlamanın yanında, bir de staj çalışmasının yapılması mezuniyet için şarttır.
Tam Zamanlı
Adresi : Bozok Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Bahçaşehiemahallesi, Esentepe Mevki, 66200, YOZGAT Telefonu : +90 (354) 217 17 81 - 217 17 82 - 212 38 43 Belge Geçer : +90 (354) 217 17 80 E-Posta : myo@bozok.edu.tr Web Adresi : http://myo.bozok.edu.tr
Tarım makineleri programı öğrencileri için oluşturulmuş Makine ve tarım makineleri atölyesi ve Bilgisayar laboratuvarı imkanları sunulmaktadır ayrıca projeksiyonlu sınıflarda eğitim verilmektedir.
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. |
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. |
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. |
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. |
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. |
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. |
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
11 | Tarım makinelerinde kullanılacak malzemeleri ve imalat yöntemlerini açıklar, iş makinesine göre uygun tarım makinesi seçimini yapar. |
12 | Tarım makinelerinin ayarlarını, gerekli kalibrasyon ve bakım işlemlerini açıklar. |
13 | Tarımsal aletlerin ve makinelerin tasarımını gerçekleştirir. |
14 | Toprak işleme yöntemlerini ve toprak işleme zamanını, tarımsal mekanizasyonda kullanılan ekipmanların kullanım sırası, kullanım zamanı ve kullanım yöntemlerini açıklar. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BTR001 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
FZK001 | Türkçe | FİZİK | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
TAM111 | Türkçe | TOPRAK İŞLEME MAKİNELERİ | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
TAM112 | Türkçe | HAYVANSAL ÜRETİM MEKANİZASYONU | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
TAM113 | Türkçe | İÇSEL TARIM MEKANİZASYONU | Zorunlu | 2 | 1 | - | 5 | |
TAM114 | Türkçe | TARIMDA ENERJİ VE ÇEVRE | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
TAM115 | Türkçe | TARIM TRAKTÖRLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
TMO001 | Türkçe | TERMİK MOTOR | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
Toplam | 19 | 4 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BDC001 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
KP001 | Türkçe | KARİYER PLANLAMA | Zorunlu | 1 | - | - | 2 | |
MEL001 | Türkçe | MAKİNE ELEMANLARI | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
MTE001 | Türkçe | MALZEME TEKNOLOJİSİ | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
TAM121 | Türkçe | HASAT HARMAN MAKİNELERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
TAM122 | Türkçe | TARIM MAKİNELERİ BAKIM VE ONARIMI | Zorunlu | 1 | 2 | - | 4 | |
TAM123 | Türkçe | TARIMSAL SAVAŞ MAKİNELERİ | Zorunlu | 1 | 2 | - | 4 | |
TAM124 | Türkçe | EKİM DİKİM VE GÜBRELEME MAKİNELERİ | Zorunlu | 3 | 1 | - | 5 | |
Toplam | 16 | 6 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
AIT001 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
ING001 | Türkçe | İNGİLİZCE I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MSD001 | Türkçe | MESLEKİ SEÇMELİ DERS | Seçmeli | - | - | - | 19 | |
STJ001 | Türkçe | STAJ | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
TDL001 | Türkçe | TÜRK DİLİ I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 6 | 2 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ADS001 | Türkçe | ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS | Seçmeli | - | - | - | - | |
AIT002 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
ING002 | Türkçe | İNGİLİZCE II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MSD002 | Türkçe | MESLEKİ SEÇMELİ DERS | Seçmeli | - | - | - | 19 | |
SGT001 | Türkçe | SİBER GÜVENLİĞİN TEMELLERİ | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
TDL002 | Türkçe | TÜRK DİLİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 8 | 0 | 0 | 27 | ||||
MSD001 - MESLEKİ SEÇMELİ DERS | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BIT001 | Türkçe | BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 3 | |
FOR001 | Türkçe | FABRİKA ORGANİZASYONU | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
GAO001 | Türkçe | GÜÇ AKTARMA ORGANLARI | Seçmeli | 3 | 1 | - | 5 | |
IME001 | Türkçe | İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM | Seçmeli | 5 | 19 | - | 19 | |
MAK121 | Türkçe | HİDROLİK VE PNÖMATİK | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
MAK711 | Türkçe | MEKANİK | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
MAT001 | Türkçe | MATEMATİK | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
MET001 | Türkçe | MEKANİZMA TEKNİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MKV001 | Türkçe | MUKAVEMET | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
TAM701 | Türkçe | PAZARLAMA | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
TAM702 | Türkçe | ÜRÜN İŞLEME TEKNİĞİ VE MAKİNELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
TAM703 | Türkçe | MELİORASYON MAKİNELERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
TAM704 | Türkçe | TARIM EKONOMİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
TAM705 | Türkçe | HASSAS TARIM TEKNOLOJİLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
TAM707 | Türkçe | MEKANİK TEKNOLOJİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
TAM708 | Türkçe | BİTKİ YETİŞTİRME | Seçmeli | 3 | 1 | - | 5 | |
TAM709 | Türkçe | TARIM MAKİNELERİNDE ERGONOMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TAM710 | Türkçe | SULAMA MAKİNELERİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 5 | |
TAM711 | Türkçe | TARIM MAKİNELERİ İŞLETMECİLİĞİ VE PLANLAMA | Seçmeli | 2 | 1 | - | 3 | |
TAM712 | Türkçe | TARIM MAKİNELERİ VE TATBİKATI | Seçmeli | 4 | - | - | 5 | |
TAM713 | Türkçe | TARIMDA ROBOTİK UYGULAMALAR | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
TZY001 | Türkçe | TEDARİK ZİNCİRİ VE STOK YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
YPD001 | Türkçe | YEDEK PARÇA VE DEPOLAMA | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADS001 - ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
ADSÖL-001 | Türkçe | Malzeme Bılgısı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-002 | Türkçe | Yönetım Bılışım Sıstemlerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-003 | Türkçe | Mımarıde Bıçım, Mekan, Düzen | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-004 | Türkçe | E-Tıcaret | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-005 | Türkçe | Yetenek Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-006 | Türkçe | Sunum Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-007 | Türkçe | Uygarlık Tarıhı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-008 | Türkçe | Sağlığın Korunması ve Gelıştırılmesı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-009 | Türkçe | Sanat Etkınlıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-010 | Türkçe | Ergoterapı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-011 | Türkçe | Çevre Koruma | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-012 | Türkçe | Yaşam Koçluğu | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-013 | Türkçe | Beden Dılı-Sözsüz İletışım | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-014 | Türkçe | Kıtap Okuma ve Yorumlama | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-015 | Türkçe | Temel Yoga Pratığı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-016 | Türkçe | Görgü Kuralları ve Protokol | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-017 | Türkçe | Yaratıcı Yazma Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-018 | Türkçe | Gırışımcılık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-019 | Türkçe | Stratejık Düşünce Analızı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-020 | Türkçe | Geleneksel Çocuk Oyunları | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-021 | Türkçe | Sosyal Sorumluluk | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-022 | Türkçe | Bıyo malzemeler | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-023 | Türkçe | Genel Ekonomı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-024 | Türkçe | Temel Sağlık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-025 | Türkçe | Çocuk Edebıyatı ve Medya | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-026 | Türkçe | Teknolojı Bağımlılığı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-027 | Türkçe | Temel Mutfak Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-028 | Türkçe | Kıtap Kültürü | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-029 | Türkçe | Afet Yönetımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-030 | Türkçe | Sağlıklı Yaşam ve Egzersız | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-031 | Türkçe | Sağlık Hukuku | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-032 | Türkçe | Beden Eğıtımı ve Spor | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-033 | Türkçe | Osmanlı Türkçesıne Gırış | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-034 | Türkçe | Osmanlı Türkçesı Okuma ve Yazma | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-035 | Türkçe | Küresel Isınma ve Bıyolojık Çeşıtlılık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-036 | Türkçe | Sanat Terapısı Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-037 | Türkçe | Mınyatür | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-038 | Türkçe | Keçe Sanatı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-039 | Türkçe | Hat Sanatı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-040 | Türkçe | Güzel Sanatlar | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-041 | Türkçe | Tarımda Enerjı ve Sürdürülebılırlık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-042 | Türkçe | Küresel İklım Değışıklığı Farkındalığı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-043 | Türkçe | Genel ve Tarımsal Kooperatıfçılık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-044 | Türkçe | Satış ve İkna Teknıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-045 | Türkçe | Gönüllülük Çalışmaları | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-046 | Türkçe | Renk ve Aydınlatma | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-047 | Türkçe | Modern Mımarlık Tarıhı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-048 | Türkçe | Egzotık Meyveler | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-049 | Türkçe | Müzecılık ve Sergıleme | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-050 | Türkçe | Lıderlık ve Ekıp Çalışması | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-051 | Türkçe | FİNANSAL OKUR YAZARLIK | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-052 | Türkçe | SPOR HUKUKU | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-053 | Türkçe | ETKİLİ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-054 | Türkçe | MİMAR SİNAN VE ESERLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-055 | Türkçe | TAŞIT GÜVENLİK SİSTEMLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-056 | Türkçe | KOMPOZİT MALZEMELER | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
ADSÖL-057 | Türkçe | İNSANSIZ HAVA ARACI FOTOGRAMETRİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-058 | Türkçe | ATEŞLİ SİLAHLAR BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-059 | Türkçe | YAKIN SAVUNMA TEKNİK VE TAKTİKLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-060 | Türkçe | YEREL YÖNETİMLER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-061 | Türkçe | UZAKTAN ALGILAMA TEKNİKLERİ VE CBS | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-062 | Türkçe | GIDA HİJYENİ VE SANİTASYONU | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-063 | Türkçe | SAĞLIK YAŞAM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-064 | Türkçe | ORGANİK GÜBRELER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-065 | Türkçe | DİJİTAL TARIM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-066 | Türkçe | TAŞIT TEKNOLOJİLERİNİN GEÇMİŞİ VE GELECEĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-067 | Türkçe | KARAYOLU TRAFİK BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-068 | Türkçe | AKTİF VE PASİF GÜVENLİK SİSTEMLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-069 | Türkçe | GÜNCEL EKONOMİK OLAYLAR | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-070 | Türkçe | AKILLI VE EKO TEKNOLOJİK KENTLER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-071 | Türkçe | DEĞERLER EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-072 | Türkçe | EVDE PRATİK SÜT ÜRÜNLERİ ÜRETİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-073 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-074 | Türkçe | ALTERNATİF TEDAVİ YAKLAŞIMLARI | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-075 | Türkçe | ARAŞTIRMA PROJESİ YAZIMI | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-076 | Türkçe | TEMEL MATEMATİK VE SAYISAL MANTIK PROBLEMLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-077 | Türkçe | ÖZEL İLGİ TURİZMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-078 | Türkçe | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-079 | Türkçe | KOMPOZİT MALZEMELER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-080 | Türkçe | AVRUPA BİRLİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-081 | Türkçe | TEZHİP | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-082 | Türkçe | TASARIM ANALİZİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-083 | Türkçe | BESLENME, FİZİKSEL AKTİVİTE VE SAĞLIK | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ADSÖL-084 | Türkçe | BİLİŞİM MESLEĞİNİN TEMELLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MSD002 - MESLEKİ SEÇMELİ DERS | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
BIT001 | Türkçe | BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 3 | |
FOR001 | Türkçe | FABRİKA ORGANİZASYONU | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
GAO001 | Türkçe | GÜÇ AKTARMA ORGANLARI | Seçmeli | 3 | 1 | - | 5 | |
IME001 | Türkçe | İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM | Seçmeli | 5 | 19 | - | 19 | |
MAK121 | Türkçe | HİDROLİK VE PNÖMATİK | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
MAK711 | Türkçe | MEKANİK | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
MAT001 | Türkçe | MATEMATİK | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
MET001 | Türkçe | MEKANİZMA TEKNİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MKV001 | Türkçe | MUKAVEMET | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
TAM701 | Türkçe | PAZARLAMA | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
TAM702 | Türkçe | ÜRÜN İŞLEME TEKNİĞİ VE MAKİNELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
TAM703 | Türkçe | MELİORASYON MAKİNELERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
TAM704 | Türkçe | TARIM EKONOMİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
TAM705 | Türkçe | HASSAS TARIM TEKNOLOJİLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
TAM707 | Türkçe | MEKANİK TEKNOLOJİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 4 | |
TAM708 | Türkçe | BİTKİ YETİŞTİRME | Seçmeli | 3 | 1 | - | 5 | |
TAM709 | Türkçe | TARIM MAKİNELERİNDE ERGONOMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TAM710 | Türkçe | SULAMA MAKİNELERİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 5 | |
TAM711 | Türkçe | TARIM MAKİNELERİ İŞLETMECİLİĞİ VE PLANLAMA | Seçmeli | 2 | 1 | - | 3 | |
TAM712 | Türkçe | TARIM MAKİNELERİ VE TATBİKATI | Seçmeli | 4 | - | - | 5 | |
TAM713 | Türkçe | TARIMDA ROBOTİK UYGULAMALAR | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
TZY001 | Türkçe | TEDARİK ZİNCİRİ VE STOK YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
YPD001 | Türkçe | YEDEK PARÇA VE DEPOLAMA | Seçmeli | 2 | - | - | 3 |