GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TAM701 PAZARLAMA Seçmeli Ders Grubu 2 4 2,00

Önlisans


Türkçe


Türkiye'de ve dünyada tarımsal ürünlerin pazarlama yapısı ile pazarlama hizmetlerinin incelenmesi ve karşılaştırılması, pazarlama ile ilgili temel kavram ve ölçütlerin ortaya konulması sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Gülfinaz ÖZOĞUL Öğr. Gör. Selen ALNIAK SEZER Öğr. Gör. Dr. Murat ERTUĞRUL Öğr. Gör. Ahmet EROL


1 Pazarlamanın tarihsel gelişimini açıklayabilme.
2 Pazar türlerini sınıflayabilme.
3 Pazarlamanın temel kavramlarını açıklayabilme.
4 Pazar bölümlendirmesi, hedefleme, konumlandırma planlaması yapabilme.
5 Pazarlama karması araçlarını tasarlayabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlama anlayışı ve yaklaşımlarının yanı sıra, tarımsal ürünlere yönelik dağıtım kanalları, pazarlama hizmetleri, pazarlama karması-stratejileri, pazar ve pazarlama araştırmaları, hedef pazar seçimi, pazarlama masrafları ve marjı gibi konularda temel-teorik bilgilerin ve uygulamadaki durumun incelenmesi amaçlanmaktadır. Tarımsal ürün pazarlarına yönelik sorunların irdelenmesi ile çeşitli önerilerin-stratejilerin geliştirilmesi hedeflenmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş Anlatım Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
2 Teoride ve uygulamada pazarlamanın tarihçesi Anlatım Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
3 Gündelik yaşamda bir eylem biçimi olarak tüketim Anlatım Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
4 Tüketici davranışları Anlatım Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
5 Pazarlamanın temelleri ve pazarlama çevresi Anlatım Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
6 Pazarlamanın temelleri ve pazarlama çevresi Anlatım Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
7 Pazar bölümleme, hedefleme ve konumlandırma Anlatım Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
8 Pazarlama karması: Ürün Anlatım Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
9 Pazarlama karması: Fiyat Anlatım Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
10 Pazarlama karması: Dağıtım Anlatım Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
11 Pazarlama karması: Tutundurma Anlatım Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
12 Pazarlama ve pazar araştırması Anlatım Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
13 Pazarlama çabalarının değerlendirilmesi ve kontrolü Anlatım Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.
14 Pazarlama çabalarının değerlendirilmesi ve kontrolü Anlatım Ders notları ve sunumlarının hazırlanması.

Dersi veren öğretim elemanının ders notları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 0 0
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 1 4
Okuma 4 1 4
Quiz için Bireysel Çalışma 9 0 4
Toplam İş Yükü (saat) 49

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek