GERİ DÖN

Yüksek Lisans Programları


LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ - EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (Y.L.) (TEZLİ) - - YÜKSEK LİSANS



Program Tanıtımı

Anabilim Dalımız, Yozgat Bozok Üniversitesi Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Programları ve Öğretim Bilim dalında kurulmuştur.

Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Eğitim Programları ve Öğretim Bilim alanında Yüksek Lisans derecesine sahip olunur.

Yüksek Lisans Derecesi

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Daha önce öğrenim gördükleri yurt içi veya yurt dışındaki diğer Yükseköğretim Üniversitesi’ne kesin kayıt yaptıran öğrenciler ilk hafta içinde başvurdukları takdirde kredi ve not transfer talepleri ilgili öğretim birimi yönetim kurulu tarafından değerlendirilerek bütün öğrenimini kapsayacak şekilde ve bir defaya mahsus olmak üzere karara bağlanır.

Öğrencinin, toplam 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden

Eğitim Programları ve Öğretim yüksek lisans programıyla; öğrencilerin eğitim bilimleri alanı ile ilgili bilgi, beceri ve anlayışlarını geliştirmeyi, çalışma alanlarındaki kuramları, modelleri ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterliklerine sahip bireyler olarak yetiştirmeleri amaçlanmaktadır. Öğrenme-öğretmenin kuramsal temelleri, eğitimde programlarını tasarlanması ve geliştirilmesi, öğretim tasarımı, öğretmen eğitimi programları, bilimsel araştırma becerilerinin kazandırılmasını öngören derslerle öğrencilere Eğitim Programları ve Öğretim alanında uzmanlık kazandırılması amaçlanmaktadır. Anabilim dalında üç profesör, bir doçent ve bir yardımcı doçent görev yapmaktadır.

1 Milli Eğitim Bakanlığı olmak üzere, kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları ile özel kurum ve kuruluşların eğitimle ilgili birimlerinde görev yapmak üzere Program Geliştirme uzmanları ve Eğitim Fakültelerine bilim insanları yetiştirmektir.
2 Eğitimde Program Geliştirme Yüksek Lisans programı Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda görev yapan öğretmenlerin, program geliştirme ve öğretim alanındaki bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirmeyi ve böylece öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
3 Bu programın amacı eğitim programları ve öğretim bilgi, beceri ve tutumlarına sahip, nitelikli insan yetiştirme sürecinde her tür ve kademede uygulanabilecek eğitim öğretim programların geliştirilmesinde rol alabilen, mesleğin etik kurallarını bilen ve uygulayan, mesleğindeki gelişmeleri takip eden, bilimsel araştırma yürütecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilen okul veya kurum kuruluşlarda program geliştirme lideri uzmanlar yetiştirmektir.
4 Bilginin doğasının anlamlı bir biçimde yapılandırılmasını sağlayacak eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine rehberlik edecek; etkili öğretme-öğrenme süreçlerini tasarlayabilen, üst düzey düşünme becerilerine sahip; bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini yaşamının her alanında işe koşabilen yaşam boyu öğrenen bireyler yetiştirmektir.

Herhangi bir özel kuruluşta ya da bir kamu kuruluşunda görev yapıyorken aynı zamanda Eğitim programları ve öğretim yüksek lisans programından mezun olanlar kurumsal koşulların elverişli olması durumunda, çalışma alanlarıyla ilgili daha üst düzey pozisyonlara atanabilmektedirler ya da kendilerinden uzman olarak yararlanılmaktadır. Bunun yanı sıra ilgili yasal düzenlemeler gereği kamu görevlisi olarak çalışıyorken yüksek lisans programını bitiren kişilerin hizmet yıllarına bir kademe, iki yıldan az olmayan öğrenim için ise bir derece yükselmesi uygulanmaktadır. Herhangi bir kurum ya da kuruluşta çalışmayan ve Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programından mezun olan bireyler ise özel öğretim kurumları başta olmak üzere birçok kurumda çeşitli pozisyonlarda değerlendirilmek amacıyla istihdam edilmektedirler.

Her alanda doktora programlarına veya sanatta yeterlik programına başvurabilir.

Ölçme ve Değerlendirme Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Programdayer alan derslerin ölçme ve değerlendirme işlemleri ürüne ve sürece yönelik biçimde düzenlenmektedir. Ürüne yönelik değerlendirme kapsamında ara sınav ve final sınavları, sürece yönelik değerlendirme kapsamında ise dönem içerisinde yapılan ödev ve projeler ile bunların sunumları değerlendirme kapsamına alınmaktadır. Sınavlarının yüzdelik değerleri dersten derse değişiklik gösterebilmektedir. Her ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Öğrencinin başarısı, dönem içi notlarıyla dönem sınavı notunun birlikte değerlendirmesi ile belirlenir.

Öğrencinin, toplam 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir. Programdan mezun olabilmek içintoplam 52 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en azsekiz adet ders, bir seminer dersi ve 30 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması yeterli (YT) veya yetersiz (YZ) notu ile değerlendirilir. Bir yüksek lisans öğrencisinin başarılı sayılabilmesi için aldığı tüm derslerden YT, CC veya bunun üzerinde bir not alması ve en az 2,50 genel not ortalaması elde etmesi gerekir.

Tam Zamanlı

Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Mehmet SAĞLAM

Anabilim dalımız, Eğitim Fakültesi dersliklerini kullanmaktadır.


[TemelAlanCiktisi]

Program Çıktıları
BİLGİ
BECERİLER
YETKİNLİKLER
Kuramsal Olgusal
Bilişsel Uygulamalı
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
1
2
1
2
3
1
2
3
1
2
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Eğitim programı geliştirmede kullanılan güncel yaklaşımları değerlendirir.
Eğitimde program geliştirme basamaklarını açıklar.
Program geliştirme ve program değerlendirme arasındaki ilişkiyi yorumlar.
Program geliştirmenin kuramsal temellerini tartışır.
Öğretim yöntem ve tekniklerinin program geliştirme ile olan ilişkisini açıklar.
Öğretmen eğitimindeki güncel yaklaşımları tartışır.
Bilimsel araştırma yöntemlerine ve etik ilkelere uygun bir akademik çalışma yapar.
İhtiyaç analizi yaklaşımlarını ve tekniklerini açıklar.
Türk eğitim sisteminin genel özelliklerini değerlendirir.
Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımlarının program geliştirmedeki etkisini tartışır.
Eğitim felsefeleri arasındaki farkları açıklar.
Programın dört ögesi arasındaki dinamik ilişkileri değerlendirir.
Program tasarım yaklaşımları arasındaki farkları tartışır.
Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor kazanımların taksonomik analizlerini yapar.
Farklı ülkelerde kullanılan programların özelliklerini karşılaştırır.

Ders Planı

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar

2022 MÜFREDATI

Program Çıktıları

1 Eğitim programı geliştirmede kullanılan güncel yaklaşımları değerlendirir.
2 Eğitimde program geliştirme basamaklarını açıklar.
3 Program geliştirme ve program değerlendirme arasındaki ilişkiyi yorumlar.
4 Program geliştirmenin kuramsal temellerini tartışır.
5 Öğretim yöntem ve tekniklerinin program geliştirme ile olan ilişkisini açıklar.
6 Öğretmen eğitimindeki güncel yaklaşımları tartışır.
7 Bilimsel araştırma yöntemlerine ve etik ilkelere uygun bir akademik çalışma yapar.
8 İhtiyaç analizi yaklaşımlarını ve tekniklerini açıklar.
9 Türk eğitim sisteminin genel özelliklerini değerlendirir.
10 Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımlarının program geliştirmedeki etkisini tartışır.
11 Eğitim felsefeleri arasındaki farkları açıklar.
12 Programın dört ögesi arasındaki dinamik ilişkileri değerlendirir.
13 Program tasarım yaklaşımları arasındaki farkları tartışır.
14 Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor kazanımların taksonomik analizlerini yapar.
15 Farklı ülkelerde kullanılan programların özelliklerini karşılaştırır.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EBYL503 Türkçe BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK Zorunlu 3 - - 5
EBYL517 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 10
EBYLSDG-I Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU I Seçmeli 3 - - -
Toplam 14 0 0 15
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EBYL517 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 10
EBYL518 Türkçe SEMİNER Zorunlu - 2 - 5
EBYLSDG-II Türkçe SEÇMELİ DERS GRUBU II Seçmeli 3 - - -
Toplam 11 2 0 15
3. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EBYL517 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 10
EBYL519 Türkçe TEZ ÇALIŞMASI Zorunlu - 1 - 20
Toplam 8 1 0 30
4. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EBYL517 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 10
EBYL519 Türkçe TEZ ÇALIŞMASI Zorunlu - 1 - 20
Toplam 8 1 0 30
EBYLSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EBYL500 Türkçe EĞİTİMDE PROGRAM DEĞERLENDİRME Seçmeli 3 - - 5
EBYL501 Türkçe EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli 3 - - 5
EBYL502 Türkçe ÖĞRENME-ÖĞRETME KURAM VE YAKLAŞIMLARI Seçmeli 3 - - 5
EBYL504 Türkçe EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMALARI Seçmeli 3 - - 5
EBYL505 Türkçe EĞİTİM PROGRAMLARININ KURAMSAL TEMELLERİ Seçmeli 3 - - 5
EBYL508 Türkçe KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM PROGRAMLARI Seçmeli 3 - - 5
EBYL509 Türkçe ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARI Seçmeli 3 - - 5
EBYL510 Türkçe YETİŞKİN EĞİTİMİ Seçmeli 3 - - 5
EBYL512 Türkçe HİZMETİÇİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli 3 - - 5
EBYL513 Türkçe PROGRAM GELİŞTİRMEDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR Seçmeli 3 - - 5
EBYL514 Türkçe NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Seçmeli 3 - - 5
EBYL515 Türkçe YÜKSEKÖĞRETİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli 3 - - 5
EBYL516 Türkçe EĞİTİM İSTATİSTİĞİ Seçmeli 3 - - 5
EBYLSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EBYL500 Türkçe EĞİTİMDE PROGRAM DEĞERLENDİRME Seçmeli 3 - - 5
EBYL501 Türkçe EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli 3 - - 5
EBYL502 Türkçe ÖĞRENME-ÖĞRETME KURAM VE YAKLAŞIMLARI Seçmeli 3 - - 5
EBYL504 Türkçe EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMALARI Seçmeli 3 - - 5
EBYL505 Türkçe EĞİTİM PROGRAMLARININ KURAMSAL TEMELLERİ Seçmeli 3 - - 5
EBYL508 Türkçe KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM PROGRAMLARI Seçmeli 3 - - 5
EBYL509 Türkçe ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARI Seçmeli 3 - - 5
EBYL510 Türkçe YETİŞKİN EĞİTİMİ Seçmeli 3 - - 5
EBYL512 Türkçe HİZMETİÇİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli 3 - - 5
EBYL513 Türkçe PROGRAM GELİŞTİRMEDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR Seçmeli 3 - - 5
EBYL514 Türkçe NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Seçmeli 3 - - 5
EBYL515 Türkçe YÜKSEKÖĞRETİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli 3 - - 5
EBYL516 Türkçe EĞİTİM İSTATİSTİĞİ Seçmeli 3 - - 5

2021 MÜFREDATI

Program Çıktıları

1 Eğitim programı geliştirmede kullanılan güncel yaklaşımları değerlendirir.
2 Eğitimde program geliştirme basamaklarını açıklar.
3 Program geliştirme ve program değerlendirme arasındaki ilişkiyi yorumlar.
4 Program geliştirmenin kuramsal temellerini tartışır.
5 Öğretim yöntem ve tekniklerinin program geliştirme ile olan ilişkisini açıklar.
6 Öğretmen eğitimindeki güncel yaklaşımları tartışır.
7 Bilimsel araştırma yöntemlerine ve etik ilkelere uygun bir akademik çalışma yapar.
8 İhtiyaç analizi yaklaşımlarını ve tekniklerini açıklar.
9 Türk eğitim sisteminin genel özelliklerini değerlendirir.
10 Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımlarının program geliştirmedeki etkisini tartışır.
11 Eğitim felsefeleri arasındaki farkları açıklar.
12 Programın dört ögesi arasındaki dinamik ilişkileri değerlendirir.
13 Program tasarım yaklaşımları arasındaki farkları tartışır.
14 Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor kazanımların taksonomik analizlerini yapar.
15 Farklı ülkelerde kullanılan programların özelliklerini karşılaştırır.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EPO505 Türkçe EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Zorunlu 3 - - 6
EPO506 Türkçe BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE ETİK İLKELER Zorunlu 3 - - 6
EPO507 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ I Zorunlu 8 - - 5
EPOSDG-I Türkçe SEÇMELİ DERS I Seçmeli 3 - - -
Toplam 17 0 0 17
2. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EPO502 Türkçe EĞİTİMDE PROGRAM DEĞERLENDİRME Zorunlu 3 - - -
EPO504 Türkçe ÖĞRENME ÖĞRETME KURAM VE YAKLAŞIMLARI Zorunlu 3 - - 6
EPO508 Türkçe SEMİNER Zorunlu - 2 - 2
EPO510 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ II Zorunlu 8 - - 5
EPO538 Türkçe EĞİTİM İSTATİSTİĞİ Zorunlu 3 - - 6
EPOSDG-II Türkçe SEÇMELİ DERS II Seçmeli 3 - - -
Toplam 20 2 0 19
3. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EPO507 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ I Zorunlu 8 - - 5
EPO509 Türkçe YÜKSEK LİSANS TEZİ I Zorunlu - - - 25
Toplam 8 0 0 30
4. Dönem
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EPO510 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ II Zorunlu 8 - - 5
EPO512 Türkçe YÜKSEK LİSANS TEZİ II Zorunlu - - - 25
Toplam 8 0 0 30
EPOSDG-I - SEÇMELİ DERS I
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EPO501 Türkçe EĞİTİM PROGRAMLARININ KURAMSAL TEMELLERİ Seçmeli 3 - - 6
EPO511 Türkçe ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARI Seçmeli 3 - - 6
EPO517 Türkçe DÜNYADA VE TÜRKİYEDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli 3 - - 6
EPO527 Türkçe YÜKSEKÖĞRETİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli 3 - - 6
EPOSDG-II - SEÇMELİ DERS II
Ders Kodu Dersin Sunulduğu Dil Ders Adı Ders Türü D U L AKTS Rapor
EPO514 Türkçe EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMALARI Seçmeli 3 - - 6
EPO518 Türkçe KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM PROGRAMLARI Seçmeli 3 - - 6
EPO528 Türkçe HİZMET İÇİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli 3 - - 6
EPO532 Türkçe NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Seçmeli 3 - - 6
EPO536 Türkçe EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA VERİ ANALİZİ Seçmeli 3 - - 6