GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBYL509 ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARI Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin genel amacı, öğrencilerin Türkiye’de geçmişten günümüze öğretmen eğitimi programlarının ve politikalarının analizini yapmalarını sağlamak; çeşitli ülkelerin öğretmen eğitimi programlarını inceleyerek karşılaştırma ve öğretmen yetiştirme de yapılan çalışmalar konusunda bakış açısı kazanmalarını sağlamaktır.


Prof. Dr. Canan KOÇ


1 1)Türkiye’de öğretmen yetiştirme programlarının ve politikalarının tarihsel analizini yapar.
2 2) Öğretmen yetiştirme programlarında yaşanan değişimler ışığında geleceğe yönelik tahminlerde bulunur.
3 3) Türkiye ve gelişmiş ülkelerde uygulanmakta olan hizmet öncesi öğretmen yetiştirme modelleri, yaklaşımları ve programlarını analiz eder.
4 4) Dünya’da öğretmen eğitimi alanında yapılan çalışmaları analiz eder.
5 5) Öğretmen eğitimi alanında farklı ülkelerde yapılan uygulamalardan dikkat çeken bir uygulamanın Türkiye koşullarında uygulanabilirliğini değerlendirir.
6 6) Öğretmen eğitimi alanında yapılan araştırmaları inceleyerek bu alanın sorunlarını ve ilgi odaklarını belirler

Birinci Öğretim


-


-


Türkiye’de öğretmen eğitiminin tarihçesi ve mevcut durum; farklı ülkelerde öğretmen eğitimi programları ve politikaları; öğretmen eğitimi araştırmaları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı- Ders izlencesinin incelenmesi, Türkiye’de Öğretmen Eğitimi Programlarının Tarihçesi-Osmanlı Döneminde Öğretmen Eğitimi
2 Türkiye’de Öğretmen Eğitimi Programlarının Tarihçesi: Cumhuriyet Döneminde Öğretmen Eğitimi
3 Türkiye’de Öğretmen Eğitimi ve Eğitim Fakülteleri
4 Öğretmen Eğitiminin Felsefi Temelleri
5 Öğretmenlik Mesleği ve Etik
6 21. Yüzyıl Öğretmen Becerileri
7 Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi
8 Öğretmen Mesleki Yeterlikler
9 Çeşitli Ülkelerde Öğretmen Eğitimi Programları: Finlandiya, Almanya
10 Çeşitli Ülkelerde Öğretmen Eğitimi Programları: Amerika, Güney Kore, İngiltere
11 Çeşitli Ülkelerde Öğretmen Eğitimi Programları: Singapur, Japonya
12 Öğretmen Eğitimi Programlarında Yeni Yaklaşımlar
13 Öğretmen Eğitimi Araştırmaları
14 Öğretmen Eğitimi Araştırmaları
15 Genel Değerlendirme

Akdemir, A. S. (2013). Türkiye’de öğretmen yetiştirme programlarının tarihçesi ve sorunları. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8/12, 15-28. Üstüner, M. (2004) Geçmişten Günümüze Türk Eğitim Sisteminde Öğretmen Yetiştirme ve Günümüz Sorunları Brown, T., Rowley, H. & Smith, K. (2014). Rethinking research in teacher education. British Journal of Educational Studies. 62 (3), 281-296. Büyüköztürk, Ş., Akbaba Altun, S. ve Yıldırım, K. (2010). TALIS: Uluslar arası öğretme öğrenme araştırması Türkiye Ulusal Raporu, Milli Eğitim bankalığı Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü Cochran-Smith, M., Stern, R., Sánchez, J.G., Miller, A., Keefe, E.S., Fernández, M.B., Chang, W., Carney, M.C., Burton, S., & Baker, M. (2016). Holding Teacher Preparation Accountable: A Review of Claims and Evidence. Boulder, CO: National Education Policy Center. Retrieved [date] from http://nepc.colorado.edu/publication/teacher-prep Darling- Hammond, L. (2006). Constructing 21st-century teacher education Journal of Teacher Education, 57, 20. Duman, Tayyip, “Cumhuriyetimizin 75. Yılında Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz ve Sorunları” Milli Eğitim, Temmuz-Ağustos-Eylül 1998. Erdem, A. R. (2013). Öğretmen Yetiştirmenin Bugünü ve Geleceği. Ankara: Anı Yayıncılık. Erdem, A. R. (2015). Türkiye’deki Öğretmen Yetiştirmenin [A]1 ,[B]2 , [Ç]3 si. Journal of Teacher Education and Educators, 4, 1, 16-38. Ergün, M., Oral, B. Yazar, T. (2018). Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz. Ankara: Pegem Yayıncılık Güneş, F. (2016). Öğretmen yetiştirme yaklaşım ve modelleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD). 17, 3, 413-435. Koç, C. (2014). Öğretmen Eğitiminde Gelişme ve Yaklaşımlar. (Editör: C. T. Uğurlu). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Eğiten Kitap. Yıldırım, A. (2013). Türkiye’de Öğretmen Eğitimi Araştırmaları: Yönelimler, Sorunlar ve Öncelikli Alanlar. Eğitim ve Bilim, 38, 169. Yıldırım, A. F. Eğitim Fakülteleri, Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Yapılandırılması. Erişim Tarihi:17.04.2022 https://www.academia.edu/4812392/%C3%96%C4%9Fretmen_Yeti%C5%9Ftirme_Programlar%C4%B1n% C4%B1n_Yeniden_Yap%C4%B1land%C4%B1r%C4%B1lmas%C4%B1 Yalaza Atay, D. (2003). Öğretmen Eğitiminin Değişen Yüzü. Ankara: Nobel Yayıncılık. YÖK (2007). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982-2007). Ankara: Yükseköğretim Kurulu Yayını 2007-



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 50
Rapor Sunma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 20 20
Rapor Hazırlama 1 20 20
Rapor Sunma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 29 29
Okuma 1 24 24
Rapor 1 23 23
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 4 3
ÖÇ 3 3 4
ÖÇ 4 2
ÖÇ 5 4 4 3
ÖÇ 6 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek