GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBYL505 EĞİTİM PROGRAMLARININ KURAMSAL TEMELLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı program geliştirme alanında yer alan kuramları, kuramları, bu kuramlar arasındaki farklılıkları ve kuramlara karşı yapılan eleştiriler hakkında alanda çalışacak olan kişilere bilgi sağlamaktır.


Prof. Dr. Mehmet SAĞLAM


1 Program kuramlarının özelliklerini açıklayabilme
2 Program kuramları arasında karşılaştırma yapabilme ;
3 Online kaynakları kullanarak kuramcıların orijinal makalelerini bulabilme ;
4 Bulduğu makaleleri anlayabilme
5 Bulduğu makaleler hakkında açıklamalar yapabilme

Birinci Öğretim


yoktur


yoktur


Program geliştirme, program geliştirme kuramları, program geliştirmenin psikolojik temelleri, program geliştirmenin toplumsal temelleri, program geliştirmenin tarihsel temelleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin amacını ve kazanımlarını tanıtma, içeriği, kaynakları, ödevleri, sınavı ve ders etkinliklerini açıklama
2 R.Tyler (temel prensipler)
3 R.Tyler (Tyler üzerine eleştirel düşünme)
4 H. Taba (Teori ve uygulama arasındaki fark) )
5 H. Taba (Tyler ve Taba arasındaki farklılıklar
6 D. Taner and L. Taner (Program geliştirmede değişen görevler ve süreç)
7 Makale ödevleri ile ilgili tartişma)
8 W. Pinar (yeniden kavramsallaştırma
9 W. Pinar (Postmodern perspektif ve program çalışmaları)
10 W. Doll (postmodern paradigma ve eğitim programları)
11 P. Slattery (Modern ve postmodern program görüşlerinin karşılaştırılması)
12 L. Horenstein (Postmodern eğitim programları üzerine eleştirel düşünme)
13 Makale ödevleri ile ilgili tartişma
14 Genel tekrar ve final sinavina hazirlik

Tyler, R.1949. Basic Principles Of Curriculum And Instruction -Taba, H. 1962. Curriculum Development Theory And Practice. Harcourt, Brace & World Inc. Printed In Usa (Sayfa 412-445) -Pinar W. Pinar, W., Reynolds, W., Slattery, P., And Taubman, P. (Eds.) (1995). Understanding Curriculum. New York: Peter Lang. -Doll, W. A Postmodern Perspective On Curriculum. New York: Teacher’s College Press, 1993. -Horenstein , L. 2000. Paradigm Debates In Curriculum & Supervision: Modern And Postmodern Oral, B., & Yazar, T. (2017). Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Tartışma 1 50
Rapor Hazırlama 1 10
Rapor Sunma 1 10
Makale Kritik Etme 1 20
Okuma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Rapor Hazırlama 1 25
Rapor Sunma 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 50 50
Derse Katılım 1 20 20
Tartışma 1 15 15
Rapor Hazırlama 1 10 10
Rapor Sunma 1 10 10
Makale Kritik Etme 1 10 10
Rapor 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 3 3 4
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek