Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBYL500 | EĞİTİMDE PROGRAM DEĞERLENDİRME | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin sonunda öğrenciler; program değerlendirme yaklaşım ve modellerini kullanarak bir program değerlendirme çalışmasını planlama, veri toplama, analiz etme ve raporlaştırma sürecini gerçekleştirebileceklerdir.
Prof. Dr. Canan KOÇ
1 | 1) Eğitim programı ve program değerlendirme ile ilgili temel kavramları kavrar. |
2 | 2) Program değerlendirme çalışmasının amacını ve gerekçelerini açıklar. |
3 | 3) Program değerlendirme sürecini açıklar. |
4 | 4) Program değerlendirme yaklaşım ve modellerini karşılaştırır. |
5 | 5) Program değerlendirme araştırmalarından haberdar olur. |
6 | 6) Program değerlendirme araştırmalarını yorumlar. |
7 | 7) Değerlendirilecek program için en uygun değerlendirme modelini seçer. |
8 | 8) Değerlendirilecek program için en uygun araştırma desenini oluşturur. |
9 | 9) Program değerlendirme raporunu yansız, ayrıntılı, karar alıcıları ve katılımcıları bilgilendirici bir biçimde yazar. |
10 | 10) Program değerlendirme çalışmasında etik sorunları ve alınabilecek önlemleri açıklar. |
Birinci Öğretim
-
-
Eğitim Programı, Program Geliştirme, Program Değerlendirme Kavramları; Program Değerlendirme; Program Değerlendirme Amacı, Önemi ve Değerlendiricilerin Rolleri; Program Değerlendirme Türleri; Program Değerlendirme Yaklaşımları ve Modelleri; Program Değerlendirme Sürecinin Planlaması; Program Değerlendirmeye Yönelik İşlevsel Olmayan Tutumlar/Anlayışlar; Program Değerlendirme Sürecinde Uygulanacak Aşamalar; Program Değerlendirmede Soruların Belirlenmesi ve Ölçütlerin Seçimi; Program Değerlendirme Araştırma Örnekleri; Program Değerlendirme Araştırma Tasarısı (Program Değerlendirme Modeline Karar Verme; Program Değerlendirme Çalışmasını Planlama; Programı Değerlendirmek İçin Gerekli Verileri Toplama; Toplanan Verileri Analiz Etme; Değerlendirme Raporunu Yazma)
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı- İzlencenin İncelenmesi- Görev Dağılımı | ||
2 | Temel Kavramlar (Program, program tasarımı, öğretim tasarımı, öğretimsel değerlendirme, program düzenleme, program geliştirme, program değerlendirme) | ||
3 | Program Değerlendirmenin Amacı ve Önemi, Değerlendiricilerin Rolleri | ||
4 | Program Değerlendirme Yaklaşımları ve Modelleri: Hedef Yönelimli Değerlendirme | ||
5 | Program Değerlendirme Yaklaşımları ve Modelleri: Sistemlere Dayalı Değerlendirme Yaklaşımı | ||
6 | Program Değerlendirme Yaklaşımları ve Modelleri: İşbirlikçi Değerlendirme Yaklaşımı | ||
7 | Program Değerlendirme Yaklaşımları ve Modelleri: Katılımcı Yönelimli Değerlendirme Yaklaşımı | ||
8 | Program Değerlendirme Yaklaşımları ve Modelleri: Uzmanlık ve Tüketici Yönelimli Yaklaşım | ||
9 | Yaygın Eğitimde Program Değerlendirme Modelleri | ||
10 | Halk Eğitimi ve Yetişkin Eğitiminde Program Değerlendirme Modelleri | ||
11 | Hizmet İçi Eğitimde Program Değerlendirme Modelleri | ||
12 | Yaklaşımların Karşılaştırmalı Analizi | ||
13 | Program Değerlendirme Raporunun Sunulması | ||
14 | Program Değerlendirme Raporunun Sunulması- Dersin Değerlendirilmesi |
Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. R., Worthen, B. (2019). Program Değerlendirme. (Çev. Edit. M. K. Aydın, B. Bavlı). Ankara: Pegem Akademi Sönmez, V. ve Alacapınar, F.G. (2015). Örnekleriyle Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Uşun, S. (2016). Eğitimde Program Değerlendirme - Süreçler Yaklaşımlar ve Modeller (2. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık Ültanır, G. (2016). Program Değerlendirme. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Varış, F. (1988). Eğitimde Program Geliştirme "Teori ve Teknikler". Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 1 | 25 |
Rapor Hazırlama | 1 | 25 |
Rapor Sunma | 1 | 25 |
Okuma | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 80 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Quiz | 1 | 20 | 20 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Rapor | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 7 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 9 | 3 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 10 | 4 | 2 |