GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBYL500 EĞİTİMDE PROGRAM DEĞERLENDİRME Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans



Bu dersin sonunda öğrenciler; program değerlendirme yaklaşım ve modellerini kullanarak bir program değerlendirme çalışmasını planlama, veri toplama, analiz etme ve raporlaştırma sürecini gerçekleştirebileceklerdir.


Prof. Dr. Canan KOÇ


1 1) Eğitim programı ve program değerlendirme ile ilgili temel kavramları kavrar.
2 2) Program değerlendirme çalışmasının amacını ve gerekçelerini açıklar.
3 3) Program değerlendirme sürecini açıklar.
4 4) Program değerlendirme yaklaşım ve modellerini karşılaştırır.
5 5) Program değerlendirme araştırmalarından haberdar olur.
6 6) Program değerlendirme araştırmalarını yorumlar.
7 7) Değerlendirilecek program için en uygun değerlendirme modelini seçer.
8 8) Değerlendirilecek program için en uygun araştırma desenini oluşturur.
9 9) Program değerlendirme raporunu yansız, ayrıntılı, karar alıcıları ve katılımcıları bilgilendirici bir biçimde yazar.
10 10) Program değerlendirme çalışmasında etik sorunları ve alınabilecek önlemleri açıklar.

Birinci Öğretim


-


-


Eğitim Programı, Program Geliştirme, Program Değerlendirme Kavramları; Program Değerlendirme; Program Değerlendirme Amacı, Önemi ve Değerlendiricilerin Rolleri; Program Değerlendirme Türleri; Program Değerlendirme Yaklaşımları ve Modelleri; Program Değerlendirme Sürecinin Planlaması; Program Değerlendirmeye Yönelik İşlevsel Olmayan Tutumlar/Anlayışlar; Program Değerlendirme Sürecinde Uygulanacak Aşamalar; Program Değerlendirmede Soruların Belirlenmesi ve Ölçütlerin Seçimi; Program Değerlendirme Araştırma Örnekleri; Program Değerlendirme Araştırma Tasarısı (Program Değerlendirme Modeline Karar Verme; Program Değerlendirme Çalışmasını Planlama; Programı Değerlendirmek İçin Gerekli Verileri Toplama; Toplanan Verileri Analiz Etme; Değerlendirme Raporunu Yazma)


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı- İzlencenin İncelenmesi- Görev Dağılımı Dersin tanıtımı ve ders izlencesinin tartışılması, görev paylaşımı -
2 Temel Kavramlar (Program, program tasarımı, öğretim tasarımı, öğretimsel değerlendirme, program düzenleme, program geliştirme, program değerlendirme)
3 Program Değerlendirmenin Amacı ve Önemi, Değerlendiricilerin Rolleri
4 Program Değerlendirme Yaklaşımları ve Modelleri: Hedef Yönelimli Değerlendirme
5 Program Değerlendirme Yaklaşımları ve Modelleri: Sistemlere Dayalı Değerlendirme Yaklaşımı
6 Program Değerlendirme Yaklaşımları ve Modelleri: İşbirlikçi Değerlendirme Yaklaşımı
7 Program Değerlendirme Yaklaşımları ve Modelleri: Katılımcı Yönelimli Değerlendirme Yaklaşımı
8 Program Değerlendirme Yaklaşımları ve Modelleri: Uzmanlık ve Tüketici Yönelimli Yaklaşım
9 Yaygın Eğitimde Program Değerlendirme Modelleri
10 Halk Eğitimi ve Yetişkin Eğitiminde Program Değerlendirme Modelleri
11 Hizmet İçi Eğitimde Program Değerlendirme Modelleri
12 Yaklaşımların Karşılaştırmalı Analizi
13 Program Değerlendirme Raporunun Sunulması
14 Program Değerlendirme Raporunun Sunulması- Dersin Değerlendirilmesi

Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. R., Worthen, B. (2019). Program Değerlendirme. (Çev. Edit. M. K. Aydın, B. Bavlı). Ankara: Pegem Akademi Sönmez, V. ve Alacapınar, F.G. (2015). Örnekleriyle Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.  Uşun, S. (2016). Eğitimde Program Değerlendirme - Süreçler Yaklaşımlar ve Modeller (2. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık Ültanır, G. (2016). Program Değerlendirme. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Varış, F. (1988). Eğitimde Program Geliştirme "Teori ve Teknikler". Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 1 25
Rapor Hazırlama 1 25
Rapor Sunma 1 25
Okuma 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 80
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 25 25
Quiz 1 20 20
Rapor Hazırlama 1 20 20
Rapor Sunma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Rapor 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 2 3
ÖÇ 3 2
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6 3 4
ÖÇ 7 4
ÖÇ 8 5
ÖÇ 9 3 4
ÖÇ 10 4 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek