GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBYL513 PROGRAM GELİŞTİRMEDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


İngilizce


Program geliştirmedeki güncel yaklaşımların incelenmesidir.


Prof. Dr. Hasan Güner BERKANT


1 Program geliştirmedeki güncel yaklaşımları tartışır.
2 Eğitim felsefesinin program geliştirmedeki rolünü değerlendirir.
3 Düşünme becerilerinin eğitim programlarındaki rolünü ve önemini açıklar.
4 Eğitim programının uygulayıcısı olarak öğretmenlerin taşıması gereken özellikleri değerlendirir.
5 Eğitim programlarında hedeflenen davranışları sınıflandırır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme, eğitim felsefesi, okulların sahip olması gereken özellikler, öğretmenlerin özellikleri, yaratıcılık, öğrencilerin düşünme becerileri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Eğitim programlarında felsefe. Öğrencilerin sunumları, tartışma, soru-cevap. Yok
2 Eğitim programında amaçlar ve hedefler. Öğrencilerin sunumları, tartışma, soru ve cevap. Yok
3 Okulların misyonu. Öğrencilerin sunumları, tartışma, soru-cevap Yok
4 Eğitim programlarında sanat ve hayal gücü. Öğrencilerin sunumları, tartışma, soru-cevap. Yok
5 Eğitim programları ve öğrencilerin hazırbulunuşluğu. Öğrencilerin sunumları, tartışma, soru-cevap. Yok
6 Eğitim programlarında yer alması gereken temalar. Öğrencilerin sunumları, tartışma, soru-cevap. Yok
7 Öğretmenlerin duyuşsal özellikleri. Öğrencilerin sunumları, tartışma, soru-cevap. Yok
8 Öğretimde hassas konular Öğrencilerin sunumları, tartışma, soru-cevap Yok
9 Öğretmenlerin üretkenliklerini etkileyen faktörler. Öğrencilerin sunumları, tartışma, soru-cevap. Yok
10 Öğretmenlerin öğretim tarzları. Öğrencilerin sunumları, tartışma, soru-cevap. Yok
11 Eğitim programları aracılığıyla yaratıcı zihinlerin geliştirilmesi. Öğrencilerin sunumları, tartışma, soru-cevap. Yok
12 Eğitim programları ve okul öncesi eğitim. Öğrencilerin sunumları, tartışma, soru-cevap. Yok
13 Demografi ve eğitim programları. Öğrencilerin sunumları, tartışma, soru-cevap. Yok
14 Yenilik ve yaratıcılıkta sınıfta kalmak. Öğrencilerin sunumları, tartışma, soru-cevap. Yok
15 Düşünme eğitimini destekleyen eğitim programları. Öğrencilerin sunumları, tartışma, soru-cevap. Yok

Ornstein, A. C., Pajak, E. F. ve Ornstein, S. B. (Eds). (2016). Eğitim programlarında güncel sorunlar (Ed.). Ankara: PegemA.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Toplam 0
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Toplam 0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 25 25
Final Sınavı 1 25 25
Derse Katılım 15 1 15
Tartışma 15 1 15
Rapor Hazırlama 15 1 15
Rapor Sunma 15 1 15
Okuma 15 1 15
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek