Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBYL515 | YÜKSEKÖĞRETİMDE PROGRAM GELİŞTİRME | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Öğrencilerin program geliştirme sürecini tanımaları, program geliştirme ile ilgili bilgi, becerilerini yükseköğretimde program geliştirme sürecine uygulamaları ve mevcut yükseköğretim programlarını karşılaştırmaları amaçlanmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Hatice ÇİLSALAR SAGNAK
1 | Program geliştirmenin temel kavramlarını ve kuramsal temellerini bilir. |
2 | Program geliştirme sürecinin basamaklarını uygular. |
3 | Yükseköğretimde program geliştirme sürecinin dünyadaki uygulama örneklerini bilir. |
4 | Dünyadaki uygulamaları karşılaştırarak yükseköğretimde program geliştirme modeli oluşturur. |
5 | Yükseköğretimde program geliştirmenin sonuçlarını küreselleşme bağlamında tartışır. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Program geliştirme sürecinin temel kavramları, kuramsal temelleri, fprogram geliştirmede ihtiyaç belirleme, çalışma planı oluşturma, kullanılacak tasarımlar ve modeller, amaç-içerik-eğitim durumu ve değerlendirme ögelerinin oluşturulması, yükseköğretimde program geliştirme uygulamalarını ve sonuçlarını tartışma.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar (eğitim, öğretim, öğrenme, öğretme, eğitim/öğretim/ders programı, resmi/işlevsel/extra/örtük program, program geliştirme/deneme/değerlendirme) | ||
2 | Yükseköğretimde program geliştirmenin kuramsal temelleri | ||
3 | Program geliştirmede tasarım ve modeller, program geliştirme çalışma grupları | ||
4 | Yükseköğretimde hedef belirleme | ||
5 | Yükseköğretimde içerik düzenleme | ||
6 | Yükseköğretimde program değerlendirme | ||
7 | Yükseköğretim programlarının incelenmesi | ||
8 | Yükseköğretim programlarının incelenmesi | ||
9 | Yükseköğretim programlarının incelenmesi | ||
10 | Yükseköğretimde program geliştirme uygulaması | ||
11 | Yükseköğretimde program geliştirme uygulaması | ||
12 | Yükseköğretimde program geliştirme uygulaması | ||
13 | Yükseköğretimde program geliştirme uygulaması | ||
14 | Yükseköğretimde program geliştirme uygulaması |
Akiyoshi, Y. (2002). The New Quality Assurance System for Japanese Higher Education: Its Social Background, Tasks and Future. Web: http://svrrd2.niad.ac.jp/rue/n002/a00202.pdf Anderson, D., Johnson, R., Milligan, B. (2000). Quality Assurance and Accreditation in Australian Higher Education: An Assessment of Australian and International Practice. The Australian National University: Center for Continuing Education. Durman, M. (2007). Yükseköğretimde Kalite Güvencesi ve Ülkemizdeki Gelişmeler. Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Akreditasyon Çalıştayı. AÜ. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: Ankara. Yayın no: 204 Entwistle, N. (2005). Learning Outcomes and Ways of Thinking Across Contrasting Disciplenes and Settings in Higher Education. The Curriculum Journal, 16 (1), s. 67- 82. Gümrükçü, H. (2005). Küreselleşme, Türkiye ve Avrupa Yükseköğretim Alanı. Hamburg, Ankara: ATA Enstitüsü.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Soru-Yanıt | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Makale Kritik Etme | 10 | 20 |
Bireysel Çalışma | 14 | 20 |
Okuma | 14 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Makale Yazma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |