Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBYL505 | EĞİTİM PROGRAMLARININ KURAMSAL TEMELLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı program geliştirme alanında yer alan kuramları, kuramları, bu kuramlar arasındaki farklılıkları ve kuramlara karşı yapılan eleştiriler hakkında alanda çalışacak olan kişilere bilgi sağlamaktır.
Prof. Dr. Mehmet SAĞLAM
1 | Program kuramlarının özelliklerini açıklayabilme |
2 | Program kuramları arasında karşılaştırma yapabilme ; |
3 | Online kaynakları kullanarak kuramcıların orijinal makalelerini bulabilme ; |
4 | Bulduğu makaleleri anlayabilme |
5 | Bulduğu makaleler hakkında açıklamalar yapabilme |
Birinci Öğretim
yoktur
yoktur
Program geliştirme, program geliştirme kuramları, program geliştirmenin psikolojik temelleri, program geliştirmenin toplumsal temelleri, program geliştirmenin tarihsel temelleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacını ve kazanımlarını tanıtma, içeriği, kaynakları, ödevleri, sınavı ve ders etkinliklerini açıklama | ||
2 | R.Tyler (temel prensipler) | ||
3 | R.Tyler (Tyler üzerine eleştirel düşünme) | ||
4 | H. Taba (Teori ve uygulama arasındaki fark) ) | ||
5 | H. Taba (Tyler ve Taba arasındaki farklılıklar | ||
6 | D. Taner and L. Taner (Program geliştirmede değişen görevler ve süreç) | ||
7 | Makale ödevleri ile ilgili tartişma) | ||
8 | W. Pinar (yeniden kavramsallaştırma | ||
9 | W. Pinar (Postmodern perspektif ve program çalışmaları) | ||
10 | W. Doll (postmodern paradigma ve eğitim programları) | ||
11 | P. Slattery (Modern ve postmodern program görüşlerinin karşılaştırılması) | ||
12 | L. Horenstein (Postmodern eğitim programları üzerine eleştirel düşünme) | ||
13 | Makale ödevleri ile ilgili tartişma | ||
14 | Genel tekrar ve final sinavina hazirlik |
Tyler, R.1949. Basic Principles Of Curriculum And Instruction -Taba, H. 1962. Curriculum Development Theory And Practice. Harcourt, Brace & World Inc. Printed In Usa (Sayfa 412-445) -Pinar W. Pinar, W., Reynolds, W., Slattery, P., And Taubman, P. (Eds.) (1995). Understanding Curriculum. New York: Peter Lang. -Doll, W. A Postmodern Perspective On Curriculum. New York: Teacher’s College Press, 1993. -Horenstein , L. 2000. Paradigm Debates In Curriculum & Supervision: Modern And Postmodern Oral, B., & Yazar, T. (2017). Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Tartışma | 1 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 20 |
Okuma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 25 |
Rapor Sunma | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Tartışma | 1 | 15 | 15 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 | 10 |
Rapor | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 |