Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı Tezli Yüksek Lisans (TIP) programı, Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü'nde 2021-2022 Eğitim Öğretime başlamıştır.
Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, yeterlilikleri sağlandığında Tıbbi Biyokimya alanında ''Uzman'' unvanına sahip olunmuş olunur.
Yüksek Lisans
Öğrenciler, Yurt içi 4 yıllık veya da üst seviyede, yurt dışı ise muadili olmak üzere, ilgili alanda veya ilanda belirtilen yakın alanda eğitim ve öğretimini tamamlamış ve Yüksek Öğretim Kurumunca belirlenmiş belirli bir ALES puanına ve varsa diğer şartları sağlaması halinde başvurabilirler.
Öğrenciler ilanda belirtilene alanlarda şartları sağlaması halinde doğrudan başvuruda bulunabilirler, benzer başka bir kurumda başlamış ve yasal süereyi tamamlamamış öğrenciler yatay geçiş şartlarını sağlamaları halinde ilanda verilen kontenjanlar doğrultusunda geçiş hakkını kullanabilirler.
İstenilen AKTS puanlamasına sahip ve alınması gereken sayıda dersleri almış olmak.
Yönetmelikte belirtilen sayıda ve alınması gerek AKTS puanının tamamlanması ve akabinde tez çalışmasını içermektedir.
1 | Tıbbi Biyokimya alanında Yüksek Lisans Eğitimi kapsamında biyokimyasal olaylara moleküler düzeyde bir bakış açısı kazandırarak biyokimya uzmanı yetiştirmek amaçlanmıştır. |
2 | Tıbbi Biyokimyanın ilişkili olduğu sitoloji, mikrobiyoloji ve farmakoloji alanları başta olmak üzere canlıları fizyolojik ve patolojik yönden değerlendiren diğer sağlık alanları ile de ilişkiler kurup ortak çalışmalarda bir temel disiplin kazandırmak amaçlanmıştır. |
3 | Alanı ile ilgili araştırma yöntemlerini kullanarak literatüre katkı sağlamak. |
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel toplantıları takip etmek ve etkin katılım sağlamak. |
5 | Kendi alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme misyonu kazandırmak |
6 | Tıbbi Biyokimya alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmesinin kazandırılması ve öğretilmesi amaçlanmıştır. |
7 | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel yönden değerlendirerek yazılı ve görsel iletişim araçlarıyla uzman kişilere aktarabilmesi amaçlanmıştır. |
8 | Eleştirel düşünme problem çözme, karar verme ve yansıtma gibi üst düzey düşünme becerilerini kazandırma amaçlanmıştır. |
9 | İstenildiği şekliyle amaca uygun olarak kendisinden istenilen alanyazın ve benzeri konularda ki görüş ve/veya raporu hazırlayıp sunabilmesi amaçlanıştır. |
Hastane laboratuvarlarında Tıbbi Biyokimya Uzmanı olarak çalışabilirler, ve bu alanda daha üst seviyede olmak üzere Doktora programına kayıt yaptırım akademik faaliyetlere ve araştırmalar yapmaya hak kazanabilirler.
Doktora programına geçiş
Yazılı ve sözlü
Enstitünün belirlediği kurallar çerçevesinde tezini ilgili jüriden başarılı olmuştur onayını almak üzere savunmak
E-Öğrenme
Yozgat Bozok Üniversitesi-Lisansütü Eğitim Enstitüsü Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı (Prof. Dr. Muhammet Fevzi POLAT)
Fiziki alt yapı tam ve Uygulama laboratuvarları tam donanımlıdır.
1 | Biyokimyanın tanımını yapar önemini vurgular, çalışma alanlarını sayar ve diğer bilim dalları ile olan ilişkisini açıklar. |
2 | Türkiye’de ve dünyada sağlık bilimleri alanında biyokimya dersinin öneminin kavrar. |
3 | Hayatiyetiyetini sürdürüren hücrelerin ve canlı organizmaların sağlıklı durumunun tespitinde biyokimyasal parametreleri bir gösterge olarak tanır ve değerlendirir. |
4 | Hastalıkların teşhisinde ve tedavinin takibinde biyokimyasal parametreleri anlatır. |
5 | Canlı hücreyi oluşturan makro ve mikro yapıları açıklar. |
6 | Hücre çeşitlerini ve özelliklerini açıklar. |
7 | Hücreyi ve hücrenin organellerini yapısal ve fonksiyonel olarak açıklar. |
8 | Reaksiyonların gerçekleştiği ortam olan suyun önemini ve yapısını açıklar. |
9 | pH’nın tanımını ve önemini açıklar. Vücüdn farklı bölümlerinde ki pH farklılıkların açıklar ve önemini vurgular. Vücudun pH'sını düzenleyen tampon sistemler hakkında bilgi verir. |
10 | Metabolizmanın tanımını ve sınıflamasını açıklar. Anabolizma ve katabolizma kavramlarını enerji ve sentez açısından değerlendirir. |
11 | Kimyasal bağ kavramını, çeşitlerini açıklar. Canlı hücrede gerçekleşen reaksiyonları sınıflandırır. Atomun elektronik konfigürasyonunu anlatır. Fonksiyonel grupları sayar ve eelektronegatiflik kavramını açıklar. |
12 | Enzim, koenzim, kofaktör kavramşlarını açıklar. Enzim inhibisyon çeşitlerini ve enzimlerin düzenlenmesini örneklerle anlatır. Hastalıklarda enzim seviyelerinde görülebilecek değişiklikleri organ açısından ilişkilendirir. |
13 | Vücütta bulunan elementleri ve fonksiyonlarını ve seviyelerinin nasıl düzenlendiklerini anlatır. Karbohidrat, lipid, protein amino aist, nüklotitler ve vitaminler hakkında bilgi verir. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TBKYL524 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
TBKYL527 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
TBKYLSD-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 15 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TBKYL525 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
TBKYL527 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
TBKYLSD-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 11 | 2 | 0 | 15 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TBKYL526 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
TBKYL527 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TBKYL526 | Türkçe | TEZ ÇALIŞMASI | Zorunlu | - | 1 | - | 20 | |
TBKYL527 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 10 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
TBKYLSD-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TBKYL502 | Türkçe | VİTAMİNLER VE MİNERALLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKYL506 | Türkçe | BİYOENERJETİKLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKYL507 | Türkçe | BESLENME BİYOKİMYASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKYL528 | Türkçe | İLERİ GENETİK TOKSİKOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKYL529 | Türkçe | İLERİ İLAÇ KİMYASI VE ENDÜSTRİYEL UYGULAMALARI I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKYLSD-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TBKYL510 | Türkçe | UYUŞTURUCU İLE MÜCADELE | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKYL514 | Türkçe | SİNİR BİYOKİMYASI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKYL515 | Türkçe | SERBEST RADİKALLER VE ANTİOKSİDAN SİSTEM | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKYL516 | Türkçe | YAŞLANMA BİYOKİMYASI VE APOPTOZ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKYL528 | Türkçe | İLERİ GENETİK TOKSİKOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TBKYL529 | Türkçe | İLERİ İLAÇ KİMYASI VE ENDÜSTRİYEL UYGULAMALARI I | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |