Sınıf Eğitimi Yüksek Lisans programı 2016 yılında kurulmuştur.
Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Sınıf Eğitimi alanında Yüksek Lisans Diploması" derecesi alırlar.
Yüksek lisans.
Yüksek lisans programına, mülakat yapılarak öğrenci alınır. Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların lisans diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 55 standart puan veya Graduate Record Examination (GRE) veya Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavından 55 ALES puanına eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. Yurtdışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanması gerekir. Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES belgelerini, lisans diplomalarını, lisans kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notlarını, mezuniyet not ortalamalarını belirten onaylı belgeleri, diğer kayıt ile ilgili bilgileri doldururlar ve internet kayıt ortamında sağladıkları aday numarası ile birlikte enstitü müdürlüğüne başvuruda bulunurlar. Adayların kayıt işlemleri ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Gerekli başvuru şartlarını tamamlamış Türk ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetindeki adaylar Üniversitenin Yabancı Diller bölümünde yabancı dil sınavına alınırlar. Üniversitelerarası Kurulca geçerli sayılan İngilizce dilinde yapılan bu sınavda bir adayın başarılı olabilmesi için 100 üzerinden en az 70 puan alması gerekir. Ancak, YDS sınavından en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış olan adaylar ile lisans öğrenimlerini bu yabancı dillerin birinde yapılan bir öğrenim programında tamamladıklarını belgeleyenler, yabancı dil sınavından muaf tutulurlar. Yabancı dil sınavını başarı ile geçen adaylar aday değerlendirme jürisi tarafından mülakat sınavına alınır. Mülakat notu 100 tam not üzerinden verilir. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanının %50’si, lisans kademesi not ortalamasının %25’i ve mülakat notunun %25’inin toplamıdır. Adayların mülakat notunun en az 50, bilimsel başarı düzey notunun da en az 60 olması gerekir.
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Bir öğrencinin yatay geçiş başvurusunun kabul edilebilmesi için, başvuru tarihine kadar kayıt yaptırmış bulunduğu derslerden ağırlıklı not ortalamasının en az 75 olması, halen devam etmekte olduğu lisansüstü öğretim programı ile geçmek istediği program arasında dersler ve giriş koşulları bakımından uyum olması, ilgili anabilim dalında tez danışmanlığını üstlenebilecek öğretim üyesi ve alt yapı imkanlarının bulunması gerekir. Üniversitenin bir lisansüstü programına yatay geçiş yapmak isteyen öğrenci; devam etmekte olduğu öğretim programını tanıtan ve kayıt olduğu derslerden başarı durumunu belirten belgeleri dilekçesine ekleyerek, izleyen yarıyıl öğretiminin başlama tarihinden en az üç hafta önce, ilgili enstitü müdürlüğüne başvurur. Enstitü müdürü; başvuru belgelerini ilgili anabilim dalı veya ana sanat dalı başkanlığına göndererek anabilim dalı görüşünü ve bu görüş olumlu ise öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adlarını ister. Anabilim dalı görüş ve önerileri Enstitü Yönetim Kurulunda incelenerek öğrencinin yatay geçiş isteminin uygun olup olmadığı öğretimin başlama tarihinden önce karara bağlanır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Yozgat Bozok Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir.
Genel esaslar MADDE 32- (1) Tezsiz yüksek lisans programı toplam 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on adet ders ile dönem projesi dersinden oluşur. Öğrenci, dönem projesi dersinin alındığı yarıyılda dönem projesi dersine kayıt yaptırmak ve yarıyıl sonunda yazılı proje ve/veya rapor vermek zorundadır. (2) Dönem projesi dersi kredisiz olup YT (Yeterli) veya YZ (Yetersiz) harf notuyla değerlendirilir. (3) Öğrenci, bir yarıyılda en fazla 45 AKTS kredilik ders alabilir.
Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’nın amacı Milli Eğitim Bakanlığı’na ve diğer kurumlara sınıf öğretmenliği alanında uzman yetiştirmek; alan yazına bilimsel araştırmalarla katkıda bulunmak; eğitim kurumlarında çalışan öğretmen, yönetici ve deneticilerin mesleki yeterliklerini yükseltmektir. Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili zorunlu dersler içermektedir. Eğitim programında zorunlu derslere ilave olarak öğrencilerin kendi tercihlerine göre seçebilecekleri seçmeli dersler bulunmaktadır.
1 | Öğrencilere sınıf öğretmenliği ile ilgili lisansüstü düzeyde bilgi, beceri ve tutumlar kazandırarak onların alanda uzmanlaşmalarını sağlamanın yanı sıra kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yapmalarını desteklemektir. |
2 | Sınıf eğitimi alanında mevcut sorunların farkına varmak ve bu sorunlara alternatif çözüm önerileri geliştirmek. |
3 | Öğrenme ortamlarını etkin ve verimli duruma getirecek, ileri teknolojiyi kullanabilen, lider öğretmenlik becerilerine sahip, eleştirel düşünen, ekip çalışması yapabilen, bilimsel süreçleri bilen ve kullanan öğretmenler yetiştirmek. |
4 | Sınıf eğitimine ilişkin bilimsel bilgi üreterek ülkenin sosyal, politik, kültürel, ekonomik koşulları bağlamında alana ilişkin özgün politikaların oluşturulmasına katkı sağlamak. |
Milli Eğitim Bakanlığı
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar , ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Genel esaslar MADDE 32- (1) Tezsiz yüksek lisans programı toplam 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on adet ders ile dönem projesi dersinden oluşur. Öğrenci, dönem projesi dersinin alındığı yarıyılda dönem projesi dersine kayıt yaptırmak ve yarıyıl sonunda yazılı proje ve/veya rapor vermek zorundadır. (2) Dönem projesi dersi kredisiz olup YT (Yeterli) veya YZ (Yetersiz) harf notuyla değerlendirilir. (3) Öğrenci, bir yarıyılda en fazla 45 AKTS kredilik ders alabilir.
E-Öğrenme
Yozgat Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Merkez/YOZGAT Doç. Dr. Özgür BABAYİĞİT
Yozgat Bozok Üniversitesi Erdoğan Akdağ kampüsü yerleşkesinde 8300 m2’lik fiziki alan üzerinde 2267 m2’lik kapalı alana sahip olan Eğitim Fakültesi binası 2011 yılında tamamlanmış ve teslim alınmıştır. Eğitim Fakültesi binasında her türlü ihtiyaca cevap verecek şekilde 17 adet derslik, 1 adet 165 kişi kapasiteli konferans salonu, 1 adet öğrenci kafeteryası, 2 adet dil laboratuarı, 2 adet bilgisayar laboratuarı, 1 adet kütüphane ve 1 adet drama salonu mevcut ve kullanıma hazırdır. Fakültemiz binasında 80 kişi kapasiteli 94 m2’lik 8 adet sınıf ve 110 kişi kapasiteli 104 m2’lik 9 adet sınıf olmak üzere toplam 17 adet sınıf mevcuttur. Bu dersliklerde; tek kişilik öğrenci sıraları, projeksiyon cihazı, perde ve tahta bulunmaktadır.
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, sınıf öğretmenliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
2 | Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
3 | Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
4 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
5 | Sınıf öğretmenliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
6 | Sınıf Öğretmenliği alan dersleri ve Öğretmenlik mesleği alanındaki kavramlar konusunda bilgi sahibidir. |
7 | Bilimsel bilginin önemini kavrar. |
8 | Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili öğretim programları hakkında bilgi sahibidir. |
9 | Öğretim stratejisi, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme tekniklerini geliştirir. |
10 | İlkokulda öğrencinin gelişim özellikleriyle ilgili problemlere çözüm önerileri geliştirir. |
11 | Sınıf Öğretmenliği alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili bilgi kaynaklarını kullanır. |
12 | Eğitim öğretiminde bireysel farklılıkları dikkate alarak, uygun öğretim stratejisi geliştirir. |
13 | Ulusal ve uluslararası bilimsel malzemeleri ve İlkokul programında yer alan yeni eğilimleri takip eder. |
14 | Öğrenci-aile-okul üçgeninde işbirliğine açık iletişim kurar. |
15 | Öğretmenlik mesleğini temsil yeteneğine sahip olur. |
16 | Milli Eğitim Temel Kanunu ilkelerini uygular. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TESYLUTS501 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTSDG-I | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU I | Seçmeli | 3 | - | - | 25 | |
Toplam | 6 | 0 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TESYLUTS504 | Türkçe | DÖNEM PROJESİ | Zorunlu | - | 1 | - | 10 | |
TESYLUTSDG-II | Türkçe | SEÇMELİ DERS GRUBU II | Seçmeli | 3 | - | - | 20 | |
Toplam | 3 | 1 | 0 | 30 | ||||
TESYLUTSDG-I - SEÇMELİ DERS GRUBU I | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TESYLUTS502 | Türkçe | İLKOKULDA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTS503 | Türkçe | İLKOKULDA MATEMATİK ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTS506 | Türkçe | EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA VERİ ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTS507 | Türkçe | İLKOKULDA HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTS508 | Türkçe | İLKOKULDA FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTS510 | Türkçe | İLKOKUL ÖĞRETİM PROGRAMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTS511 | Türkçe | İKOKUL DÖNEMİNDE ÇOCUK GELİŞİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTS512 | Türkçe | İLKOKULDA OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTS513 | Türkçe | İLKOKULDA SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTS514 | Türkçe | OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTS515 | Türkçe | İLKOKULDA ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTSDG-II - SEÇMELİ DERS GRUBU II | ||||||||
Ders Kodu | Dersin Sunulduğu Dil | Ders Adı | Ders Türü | D | U | L | AKTS | Rapor |
TESYLUTS502 | Türkçe | İLKOKULDA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTS503 | Türkçe | İLKOKULDA MATEMATİK ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTS506 | Türkçe | EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA VERİ ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTS507 | Türkçe | İLKOKULDA HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTS508 | Türkçe | İLKOKULDA FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTS510 | Türkçe | İLKOKUL ÖĞRETİM PROGRAMLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTS511 | Türkçe | İKOKUL DÖNEMİNDE ÇOCUK GELİŞİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTS512 | Türkçe | İLKOKULDA OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTS513 | Türkçe | İLKOKULDA SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTS514 | Türkçe | OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TESYLUTS515 | Türkçe | İLKOKULDA ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |