Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TESYLUTS511 | İKOKUL DÖNEMİNDE ÇOCUK GELİŞİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Çocuk psikolojisinin gelişim dönemlerini ve önemini kavrar.
Prof. Dr. Güneş SALI
1 | Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olunulur. |
3 | Aile yapısı içinde çocuk hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri için çalışma yapar. |
5 | Özel gereksinimleri olan çocuklar için çalışmalar yapar. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri. | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
2 | Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri. | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
3 | Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
4 | Doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
5 | İlk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
6 | İlk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
7 | İlk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
8 | İlk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
9 | Okul sistemi içinde çocuk | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
10 | Okul sistemi içinde çocuk | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
11 | Çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
12 | Çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
13 | Özel gereksinimleri olan çocuklar. | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
14 | Özel gereksinimleri olan çocuklar. | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Yoktur. |
Fırat, M. ve Kaya Bağdaş, Ç. (2018). Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı. Ankara: Eğiten Kitap. Yavuzer, H. (2018). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitapevi. Editör: Ayşe Dilek Öğretir Özçelik. Çocuk Psikolojisi. Pegem Akademi Yayıncılık. 2021.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Tartışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 2 |