Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TESYLUTS507 | İLKOKULDA HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders ile bilim uzmanı adaylarının, hayat bilgisi dersi öğretim programının temel özelliklerini, yapısını, dayandığı kuram ve ilkeleri; hayat bilgisi öğretimi uygulamalarına ilişkin güncel yaklaşım, tartışma ve bilimsel dayanaklı çözüm önerileri konusunda bilgi ve yaklaşım sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Onur BATMAZ
1 | Hayat bilgisi dersi öğretim programının temel özelliklerini, yapısını, dayandığı kuram ve ilkeleri bilir. |
2 | Hayat bilgisi öğretimine ilişkin güncel gelişmeleri takip eder. |
3 | Hayat bilgisi öğretiminde kullanılabilecek çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini açıklar. |
4 | Hayat bilgisi dersinde beceri öğretimi yöntem ve tekniklerini bilir. |
5 | Beceri öğretimine ilişkin özgün etkinlikler tasarlar. |
6 | Hayat bilgisi dersinde değer eğitimi yaklaşımlarını bilir. |
7 | Değer eğitime yönelik özgün etkinlikler tasarlar. |
Uzaktan Eğitim
Yoktur.
Yoktur.
Hayat bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriği, Türkiye’de hayat bilgisi dersinin tarihsel gelişimi ve diğer ülkelerdeki Hayat Bilgisi dersi yaklaşımları. Hayat Bilgisi öğretim programının kazanım, beceri, kavram vb. özellikler yönünden incelenmesi, programda yer alan temalar ve temaların içerdiği kazanımların sınıflara göre dağılımı. Hayat Bilgisi öğretiminde temel öğretim becerileri, öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve tekniklerinin Hayat Bilgisi dersinde kullanımına ilişkin çalışmalar-örnekler, Hayat bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı, Hayat Bilgisi dersinde değerler ve demokrasi eğitimi, Hayat Bilgisi Programına ilişkin örnek uygulamalar ve sınıf içi etkinliklerin değerlendirilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriği | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Hayat Bilgisi dersiyle ilgili bilimsel çalışmaları (makale-tez) inceleme |
2 | Türkiye'de Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelişimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelişimiyle ilgili makale ve tez inceleme |
3 | Hayat Bilgisi öğretim programının incelenmesi | Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım | Güncel Hayat Bilgisi dersi öğretim programıyla ilgili yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi |
4 | Hayat Bilgisi dersi öğretim programlarının karşılaştırılmasına ilişkin bilimsel çalışmaların incelenmesi | Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım | Hayat Bilgisi dersi öğretim programlarının karşılaştırılmasıyla ilgili bilimsel çalışmaların incelenmesi |
5 | Hayat Bilgisi dersi öğretiminde öğretim strateji, yöntem ve teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin fırtınası | Hayat Bilgisi dersi öğretiminde kullanılan farklı strateji, yöntem ve teknikle ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi |
6 | Hayat Bilgisi dersi öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklere ilişkin bilimsel çalışmaların incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin fırtınası | Hayat Bilgisi dersi öğretiminde kullanılan farklı strateji, yöntem ve teknikle ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi |
7 | Hayat Bilgisi dersi öğretiminde teknoloji ve materyal kullanımı | Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım | Hayat Bilgisi dersi öğretiminde materyal kullanımıyla ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi |
8 | Hayat Bilgisi dersi öğretiminde Web2.0 uygulamalarının kullanılması | Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-Cevap | Web 2.0 araçlarının incelenmesi ve Hayat Bilgisi dersi öğretiminde Web 2.0 araçlarının kullanımıyla ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi |
9 | Hayat Bilgisi öğretiminde Web2.0 uygulamalarının kullanılması | Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-Cevap | Web 2.0 araçlarının incelenmesi ve Hayat Bilgisi dersi öğretiminde Web 2.0 araçlarının kullanımıyla ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi |
10 | Hayat Bilgisi dersi öğretiminde kazandırılacak beceriler ve bu becerilerin öğretimine yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayalı etkinlikler tasarlama | Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-Cevap | Hayat Bilgisi dersi öğretiminde güncel yaklaşımları araştırma |
11 | Hayat Bilgisi dersi öğretiminde kazandırılacak değerler ve bu değerlerin öğretimine yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayalı etkinlikler tasarlama | Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-Cevap | Hayat Bilgisi dersinde değerlerin öğretimiyle ilgili güncel yaklaşımları araştırma |
12 | Hayat Bilgisi ders kitaplarının incelenmesi ve değerlendirilmesi | Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım | Hayat Bilgisi ders kitaplarının incelenmesiyle ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi |
13 | Hayat bilgisi dersi öğretiminde güncel yaklaşımların öngördüğü ölçme değerlendirme anlayış ve araçlarının analiz edilerek tartışılması | Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-Cevap | Hayat Bilgisi dersinde ölçme ve değerlendirme araçlarıyla ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi |
14 | Hayat bilgisi dersi öğretiminde karşılaşılan sorunların son 10 yıla dayanan bilimsel yayınlar temelinde değerlendirilmesi. | Tartışma, Beyin fırtınası, Soru-Cevap | Hayat Bilgisi dersi öğretiminde karşılaşılan sorunlarla ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi |
1- Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen El Kitabı (2013).Ed.: Selahattin Öğülmüş. Pegem Akademi 2- Hayat Bilgisi Öğretimi (2014) Ed.: Selçuk Şimşek. Anı Yayıncılık 3- Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (2007) Ed.: Cemil Öztürk. PegemA Yayınları 4- Hayat bilgisi öğretimi (2016). Ed.: Semra Güven ve Selahattin Kaymakcı. Pegem Akademi. 5- Etkinlik Örnekleriyle Hayat Bilgisi Öğretimi(2017) Ed.: Bayram Tay, Şükran Uçuş Güldalı , Murat Baş. Pegem Akademi. 6- Kuramdan Uygulamaya Hayat Bilgisi Ve Sosyal Bilgiler Öğretimi: Hayat Bilgisi Öğretiminden Tarih Öğretimine (2019) Yücel Kabapınar. Pegem Akademi. 7- MEB. (2018). İlköğretim hayat bilgisi programı (1. 2. 3. Sınıflar). Ankara: MEB
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Tartışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Rapor Sunma | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 |