GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TESYLUTS506 EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA VERİ ANALİZİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı lisansüstü düzeyde öğrencilere veri türlerini ve bunlara uygun ölçme araçlarını tanımalarını; ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini (geçerlik-güvenirlik) ve ölçme aracı geliştirme- uygulama basamaklarını bilmelerini sağlamaktır. Ayrıca ölçme aracı ile toplanan bir verinin betimsel istatistiklerini hesaplayabilme, veriyi görselleştirebilme; verinin türüne ve araştırma sorusuna uygun istatistiksel tekniği seçerek analiz edebilme becerilerinin sağlanmasıdır.


Doç. Dr. Özgür BABAYİĞİT


1 İstatistiksel kavramları tanımlar.
2 Eğitim verileri üzerinde temel istatistik hesaplarını yapar.
3 Öğrendiklerini bilimsel araştırmalarda uygular.
4 İstatistik analizi sonuçlarını yorumlar ve raporlar
5 Konusu ile ilgili yapılan veri analizlerini inceler.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


-Ölçme ve Değerlendirme: Temel kavramlar, ölçme araçlarının psikometrik özellikleri -Ölçme aracı geliştirme-uyarlama -Veri düzenleme ve görselleştirme -Betimsel İstatistikler -Hipotez testleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ölçme ve İstatistikte Temel Kavramlar-1 Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
2 Ölçme ve İstatistikte Temel Kavramlar-2 Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
3 Veri türleri ve verilerin düzenlenmesi Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
4 Betimsel İstatistikler Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
5 Veri Görselleştirme Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
6 Hipotez testlerine giriş Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
7 Parametrik Testler : T testi Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
8 Parametrik testler : Varyans Analizi (Tek Yönlü ANOVA-İki Yönlü ANOVA) Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
9 Parametrik testler : Varyans Analizi (Tekrarlı Ölçümlerde ANOVA) Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
10 Parametrik Olmayan Testler : Mann Whitney U-Wilcaxon İşaretli Sıralar Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
11 Korelasyon Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
12 Regresyon Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
13 Geçerlik ve Güvenirlik Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
14 Faktör Analizi Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.

1. Büyüköztürk, Ş. (2004). Veri analizi el kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık. 2. Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., Köklü N. (2019). Sosyal Bilimler için İstatistik. Ankara: Pegem Akademi. 22. Baskı 3. Field, A. (2009). Discoverıng Statistics Using Spss. Third Edition. 4. Kabacoff, R. Data Visualization in R (https://rkabacoff.github.io/datavis/) 5. Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel Desenler: Öntest sontest kontrol gruplu desen. Ankara: Pegem Yayınları. 6. Büyüköztürk, Ş. (1997). İki faktörlü varyans analizi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 30 (1), 141-58. 7. Büyüköztürk, Ş. (1998). Kovaryans analizi: Varyans analizi ile karşılaştırmalı bir inceleme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 31(1), 91-105. 8. Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. & Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik. Ankara: Pegem Akademi. 9. Hair, J., Black, W., Babin, B., Anderson, R., & Tatham, R. (2006). Multivariate data analysis (6th ed.). Uppersaddle River, N.J.: Pearson Prentice Hall. 10. Kline, R. B. (2005). Principles and Practice of Structural Equation Modeling (2nd ed.). New York: Guilford. 11. Mertler, C.A. and Vannatta, R.A. (2005). Advanced and Multivariate Statistical Methods Practical Application and Interpretation. 3rd Edition, Pyrczak, Los Angeles. 12. Özdamar, K. (2004). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi. Eskişehir: Kaan Kitabevi. 13. Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık. 14. Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (1996). Using Multivariate Statistics (3rd ed.). New York Harper Collins. 15. Tatlıdil, H. (1992). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik. Ankara: Akademi Matbaası.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 25
Rapor Hazırlama 1 25
Makale Kritik Etme 1 25
Bireysel Çalışma 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 14 1 14
Rapor Hazırlama 1 1 1
Makale Kritik Etme 8 5 40
Bireysel Çalışma 4 1 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 113

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 2 4 2 2
ÖÇ 2 3 3 2 2 3 2
ÖÇ 3 3 2 2 2
ÖÇ 4 3 2
ÖÇ 5 3 2 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek