Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TESYLUTS513 | İLKOKULDA SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu derste öğrencilerin, Sosyal bilgiler alanı ve özellikleri, Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları ve temel beceriler, Sosyal Bilgilerde okuryazarlık, Sosyal Bilgiler alanında temel temalar ve alanlar, Sosyal Bilgiler alanının ilköğretimdeki yeri ve tarihçesi, Sosyal Bilgiler Öğretim programının incelenmesi (kazanım, beceri, tema, v.b.), Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan strateji, yöntem, teknik ve materyaller, bunlarla ilgili örnek uygulamalar, Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi, insan hakları ve değerler eğitimi, Türkiye ve diğer ülkelerdeki Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve kıyaslamalar yapması amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Uğur GEZER
1 | Dersle ilgili temel kavramları tanımlar |
2 | Sosyal Bilgiler dersi öğretim programını inceler |
3 | Sosyal Bilgiler dersinde kullanılacak öğretim yaklaşım, strateji, yöntem ve teknikleri bilir |
4 | Sosyal Bilgiler dersinin planlama süreçlerini öğrenir ve uygular |
5 | Sosyal Bilgiler dersinin ölçme değerlendirme anlayışını tanır ve uygular |
6 | Sosyal bilgiler dersiyle ilgili bir soruna yönelik araştırma süreci planlar |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Sosyal bilgiler alanı ve özellikleri Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları ve temel beceriler Sosyal Bilgilerde okuryazarlık Sosyal Bilgiler alanında temel temalar ve alanlar Sosyal Bilgiler alanının ilkokul programındaki yeri ve tarihçesi Sosyal Bilgiler Öğretim programının incelenmesi Sosyal bilgiler öğretimi yaklaşımları Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan strateji, yöntem, teknik ve materyaller, bunlarla ilgili örnek uygulamalar Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi, insan hakları ve değerler eğitimi Türkiye ve diğer ülkelerdeki Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve kıyaslamalar Ölçme değerlendirme teknikleri Alternatif değerlendirme teknikleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sosyal bilgiler programlarının tarihi gelişimi | Tartışma, düz anlatım | Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi |
2 | Sosyal Bilgiler programının yapısı ve özellikleri | Tartışma, düz anlatım | Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi |
3 | Programdaki kullanılan yöntem ve teknikler -Grafik Düzenleyiciler | Tartışma, düz anlatım | Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi |
4 | Medya Okuryazarlığı | Tartışma, düz anlatım | Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi |
5 | Düşünme Becerileri Eğitimi | Tartışma, düz anlatım | Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi |
6 | Sosyal Bilgiler öğretiminde tarih konularının öğretimi | Tartışma, düz anlatım | Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi |
7 | Sosyal Bilgiler öğretiminde coğrafya konularının öğretimi | Tartışma, düz anlatım | Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi |
8 | Sosyal Bilgiler eğitiminde dijital vatandaşlık | Tartışma, düz anlatım | Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi |
9 | Sosyal Bilgiler öğretiminde müze eğitimi | Tartışma, düz anlatım | Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi |
10 | Sosyal bilgiler eğitiminde değerler | Tartışma, düz anlatım | Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi |
11 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Ekonomi Ve Finansal Okuryazarlık Eğitimi | Tartışma, düz anlatım | Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi |
12 | Sosyal Bilgiler eğitiminde ölçme ve değerlendirme | Tartışma, düz anlatım | Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi |
13 | Sosyal bilgiler dersinde planlama çalışmaları | Tartışma, düz anlatım | Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi |
14 | Sosyal bilgiler eğitiminde sınıf yönetimi | Tartışma, düz anlatım | Ders sunumunun ve temel kaynakların incelenmesi |
sosyal Bilgiler Öğretimi Editör: Cemil Öztürk sosyal Bilgiler Öğretimi Editör: Bayram Tay Sosyal Bilgiler Öğretimi Editör: Mustafa Safran sosyal Bilgiler öğretimi genişletilmiş 3. baskı Editör: Selçuk Şimşek
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 | 1 | 2 |