GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TESYLUTS514 OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu derste, öğretmenlerin başta okuma-yazmayı öğrenecek çocukların gelişim özellikleri olmak üzere okuma-yazma öğretim yöntemleri ve bu yöntemlerden mevcut yöntemin içeriği ve sürecinin tüm aşamalarını uygulamaya geçirebilecek bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Özgür BABAYİĞİT


1 Öğrenciler, dinleme, konuşma, okuma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu konularında beceriler geliştireceklerdir.
2 Öğrenciler, Türkçe'yi sevme ve doğru kullanma konusunda duyarlılık kazanacaklardır.
3 Öğrenciler, ilk okuma yazma öğretiminde kullanacağı yöntem ve teknikler hakkında teorik ve pratik bilgiler edineceklerdir.
4 Öğrenciler, ilköğretim Türkçe programını tanır, içeriği hakkında fikir sahibi olacaklardır.
5 Öğrenciler, ilk okuma yazma öğretimi uygulanmasına yönelik pratik ve uygulamalı beceriler kazanacaklardır.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


İlk okuma yazma öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma ve sunu, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; bilgilendirici ve hikaye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, metinlerle ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; hızlı okuma ve teknikleri; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlköğretim Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi, programa ilişkin örnek etkinlik uygulamaları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Okuma öğretimi. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
2 Yazma öğretimi. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
3 Yazma öğretimi. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
4 Okuma öğretim yöntemleri. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
5 Okuma öğretim yöntemleri. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
6 Yazma öğretim yöntemleri. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
7 Yazma öğretim yöntemleri. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
8 Okuma akıcılığı. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
9 Okuma hızı. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
10 Yazma hızı. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
11 Okumanın ölçme ve değerlendirilmesi. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
12 Okumanın ölçme ve değerlendirilmesi. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
13 Yazmanın ölçme ve değerlendirilmesi. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
14 Yazmanın ölçme ve değerlendirilmesi. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.

Editörler: Fatma Susar Krımızı, Emre Ünal. İlk Okuma Yazma Öğretimi. Anı Yayıncılık. 3. Baskı. 2019. Prof. Dr. Hayati AKYOL. Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. 19. baskı. Pegem Akademi. 2021. Editörler: Emine Kolaç, Sibel Dal. İlk Okuma Yazma Öğretimi. Nobel Akademik Yayıncılık. 2022



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 90
Ev Ödevi 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 3 9
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Okuma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 119

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3 1
ÖÇ 2 3 2 3 1 1
ÖÇ 3 3 1
ÖÇ 4 3 2 2 1
ÖÇ 5 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek