GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TESYLUTS503 İLKOKULDA MATEMATİK ÖĞRETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, matematik öğretimi ile ilgili temel kavram ve becerileri öğrenmektir.


Doç. Dr. Emine Özgür ŞEN


1 Matematik öğretimi ile ilgili kavramları bilir.
2 Matematik öğretimi ile ilgili konuları bilir.
3 Matematik öğretimi ile ilgili terimleri bilir.
4 Matematik öğretimi ile önceki öğrenmelerini ilişkilendirir.
5 Matematik öğretimi ile günlük yaşamını ilişkilendirir.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi (Dünya'da ve Türkiye'de); matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri; ilkokul matematik programının kapsamı, amacı ve özellikleri; belli başlı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri; matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.); bilgi teknolojilerini kullanma, çocuk- ta sayı kavramının gelişimi (sayma öncesi gelişmeler, birebir eşleme, kardinal değer, birleştirme, ayırma, karşılaştırma, denklik, azlık, çokluk, vb.); basamak değeri, doğal sayıların oluşumu ve yapı- sal özellikleri; aritmetik işlemler, ilkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
2 Matematik öğretiminin tarihçesi (Dünya'da ve Türkiye'de); Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
3 Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri; Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
4 İlkokul matematik programının kapsamı, amacı ve özellikleri; Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
5 Belli başlı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri; Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
6 Matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
7 Problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.); Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
8 çocukta sayı kavramının gelişimi (sayma öncesi gelişmeler, birebir eşleme, kardinal değer, birleştirme, ayırma, karşılaştırma, denklik, azlık, çokluk, vb.); Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
9 Basamak değeri, doğal sayıların oluşumu ve yapısal özellikleri; aritmetik işlemler, Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
10 İlkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
11 İlkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
12 İlkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
13 İlkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
14 İlkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.

1. Kaçar, A. (2019). İlkokulda Matematik Öğretimi, Pegem Yayıncılık, Ankara. 2. Van De Walle, J.A., Karp, K.S., & Bay-Williams, J.M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim (Çeviri Editörü: Soner Durmuş). Ankara: Nobel Yayınları. 3. Pesen, C. (2022). İlkokulda Matematik Öğretimi 1.- 4. Sınıf, Pegem Yayıncılık, Ankara. 4. Matematik dersi öğretim programı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Uygulama/Pratik 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 14 2 28
Beyin Fırtınası 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 2 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 137

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3 1 2
ÖÇ 2 3 2 2 2 2 2
ÖÇ 3 3 3 2
ÖÇ 4 3 2
ÖÇ 5 3 2 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek